Läsarfråga

Har lagt märke till att du ofta rider utan skydd hemma. Bara av ren nyfikenhet jag frågar, Varför??

Svar:
Anledningen är enkel - jag tycker inte att mina hästar behöver några skydd. De har så bra koll på sina ben, så de har aldrig skadat sig själva under en ridtur. Självklart har jag dock senskydd när jag hoppar, där är ju olycksrisken betydligt högre, men vid markarbete samt uteritter använder jag oftast inga skydd. Jag tror det är skönt för hästen ju mindre saker den har på sig.

Om jag märker att en häst får sår när jag rider, använder jag självklart skydd hela tiden. Som en d-ponny jag hade i somras, på henne märkte jag redan efter första ridpasset att hon behövde strykappor.

Dom flesta hästarna har nog ganska bra koll på sina ben över huvud taget. Som sagt, mina hästar jag har just nu har ju aldrig skadat sig sjäva när jag har ridit. Det känns onödigt att sätta på dom massa onödiga saker helt enkelt. Och ju mer man behandlar dom som porslinghästar, ju mer kommer de förmodligen att bli som porslinshästar.


Kommentarer
Postat av: Bompestjej<3

Bra svar tycker jag! Gillar din "filosofi":D

Superfin bild också:) Vilket nertramp du har:D avis

Kramkram<3

2009-04-22 @ 09:23:17
URL: http://bompestjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tummen upp! Hoppas du tar det här på rätt sätt men jag tycker att för att "bara" vara 17 så verkar du ha mycket kloka värderingar.

2009-04-22 @ 13:12:24
URL: http://sticktothebeat.blogg.se/
Postat av: Madeleine h

Red Rosanna Flizan med skydd?:) för jag tänkte eftersom att det följde med ett par:)

2009-04-22 @ 14:43:01
Postat av: Mikaela svarar

Madeleine - Ja vet faktiskt inte, men tror att hon bara använde dom när hon hoppade.

2009-04-22 @ 15:52:07
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Liza

Såå fiin blogg coh du är verkligen en duktig ryttare, jag har inte hittat dig på bloglovn är du medlem?

2009-04-22 @ 17:22:28
URL: http://lizaaas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha älskar svaret! "Och ju mer man behandlar dom som porslinghästar, ju mer kommer de förmodligen att bli som porslinshästar."



Dina värderingar är super! Ser fram emot att träffa dig på tävlingarna i vår/sommar :D

2009-04-22 @ 18:44:28
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Annah

Håller helt med dej. Även hästar som slår emot lär sej att vara rädd om sina ben när man rider utan skydd. Min häst slarvar mycket när han har skydd med går riktigt bra utan för det gör ju ONT att slå emot då =)

2009-04-23 @ 09:40:53
Postat av: Anonym

Visst gillar jag ditt tänkande :bow:



MEN snubblar din häst till och trampar sig på senan så den går av (visst låter detta osanolikt men allt kan ju hända) så är det ju inte spec mkt att göra.

Trodde att du var "räddare" om deras ben en så!!! fast jag tycker endå det är "coolt" altså ingen illa menat med min kommentar =)

2009-04-24 @ 21:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0