Hissar och Dissar



 Äppel säsongen är här! Nu är äpplena mogna på träden - perfekt godis till hästarna.

 Hästar som är lydiga även från marken (typ Wembley). Gud vad skönt det är, blir galen på hästar som så fort dom ser en grästuva drar iväg som ett ånglok, eller hästar som aldrig kan stå stilla när man ska sitta upp.

 Att ha en handhäst med sig ibland när man rider ut. Perfekt när man har många hästar och vill spara tid. Det är dessutom bra för hästarna att ibland motionera utan en ryttare på ryggen.

 Att bada med hästarna. Superhärligt! Plus att det bra träning både för deras kropp och deras huvud!





 Det torra vädret. Alla grusvägar blir stenhårda och det dammar som sjutton på volten.

 Att gå långpromenader varje dag med skadade hästar. Känner mig som en levande skrittmaskin just nu. Usch vad långtråkigt och enformigt det är!

 Alla bromsar. Varför försvinner dom aldrig? Det blir ju bara fler och fler!

 Webb-tv:n från Ponny Sm funkar inte. Jag blir galen, snart startar ju Minstral!

Kommentarer
Postat av: Anonym

minstral gick nolla väl ? :D

2009-08-09 @ 14:53:10
URL: http://nogg.se/showme
Postat av: Carro

Håller med dig på de flesta punkterna. Önskar jag hade kunnat rida en häst som står stilla när man hoppar upp. Det vore så mycket enklare.

2009-08-09 @ 16:29:16
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt att du börjar me hiss och diss, fortsätt med det :D

2009-08-09 @ 19:12:14
Postat av: Madeleine h

Jag har oxå tänkt att ha en så kalllad "hiss å diss" på min blogg ;)



Men iaf så funkade inte webb-tv för mej heller, den sluta funka precis då sm-finalen började, han se en lr två b-ponnysar :/

2009-08-09 @ 19:55:29
Postat av: Hanna P

jag måste vverkligen hålla med om din kommentar angående häst vid hand! Jag vill känna att jag har full koll vare sig jag sitter på eller går med hästen!

2009-08-09 @ 21:45:42
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: emma

Bästa hiss & diss-bilderna! (Öra fram & bak) :D

2009-08-10 @ 10:06:51
Postat av: Jossan

Du borde skriva hiss eller diss i dom lila rutorna framför bilderna :P

2009-08-22 @ 21:09:12
Postat av: Ronja

Jag har också funderat på detdär med att ta med en häst när jag rider ut. Men har aldrig riktigt vågat pga av säkerheten osv. Har du några tips på hur man får det att funka smidiagast ? :)

2009-11-02 @ 10:56:22
URL: http://ronjastenhoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0