Dagens första ridpass

Har ridit både Ture och Wembley på volten. Gjorde ungefär samma sak på båda. Gjorde bland annat den blåa övningen i detta inlägg. Ni vet den där med två bommar med x antal meter emellan, och sen ska man få in så få och så många galoppsprång som möjligt!? Tror dock att jag hade lite för kort avstånd mot vad jag brukar ha. Kom nämligen inte ihåg hur långt det skulle vara, så tog bara nåt :p Det gör ju egentligen inte så mycket, bara det att det är lite tråkigt att man inte kan jämföra mot dom andra gångerna man gjort övningen.

Med Ture fick jag iaf in 3-11 galoppsprång idag. Får nog jobba lite mer med denna övning om jag ska klara mitt mål, som var att få in 14 språng i slutet av sommaren. För övrigt så var han fin. Spelade in en liten video från passet också, bland annat med en galoppiruett som någon ville se. Dock är det ingen 10-poängs piruett direkt, men vi jobbar på det ;)
 

På denna övning märker man verkligen skillnaden på reglerbarheten på Wembleys och Tures galopp. Med Wembley fick jag nämligen bara in 4-10 galoppsprång, och då var både hästen och jag tvungna att kämpa mycket mer än när jag red Ture. Wembley var dock riktigt fin i slutet när jag galopperade och travade av honom! Tog bra stöd i bettet samtidigt som han sökte sig framåt neråt.


Kommentarer
Postat av: elina

hej. ture är verkligen en häst alla vill ha i sitt stall=) är det någon annan häst som tuggat av svansen på honom??

2009-07-10 @ 19:36:15
Postat av: Frida

Gu va fina ni är Mickis, längtar till den dagen jag sitter på en välutbildad häst och bara kan rida.

2009-07-10 @ 20:32:49
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: Cicci

Det är ganska imponerande att du kan korta honom så pass för han är väl väldigt stor och rejäl? :)

2009-07-10 @ 20:48:40
URL: http://ciccieurenius.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Såg i tidigare inlägg när du hade återblick med filmer från förr, och du skrev att du började korta upp honom rejält. Och man såg verkligen jätte stor skillnad. Jag har en 5 årig ponny som har lite dålig bjudning, men jag skulle vilja korta upp henne mer, och tänker att hon då får mer kraft att bjuda. Men tänkte höra om du har några speciella övningar som är bra, och om du har några tips?

2009-07-10 @ 23:25:40
Postat av: IA

Vad har ni för underlag i paddocken? Ser ut att vara ganska så stabilt och bra :)

2009-07-10 @ 23:30:27
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: bea

Hej!

Är bara nyfiken varför du rider utan skydd hemma? På tävlingsbilderna har du ju alltid skydd på.

2009-07-10 @ 23:51:14
Postat av: Klara

Rider du Ture på vanligt bett någongång hemma?

2009-07-11 @ 15:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0