Dagens ridpass

Kom precis in från en pass på volten med Ture. Tränade galoppombyten ,och idag klarade vi en hel långsida/snett igenom med byte i var tredje steg =) Ett stor framsteg alltså!

Hoppade även ett litet räcke. Gjorde en övning på volt. Först ett varv på mittvolten, och sen en pytteliten volt, och sen mittvolten igen osv. En väldigt simpel och lättuppbyggd övning som bland annat är bra omhoppningsträning då man tränar på att svänga snabbt både före och efter hindret. Man kan ju också öva på att skära galoppsprång genom att räkna galoppsprången på den lilla volten. Ju färre språng man tar på en omhoppning, destå snabbare går det ju. Samtidigt är den mjukgörande för hästen. Jag hoppade det väldigt lågt, kanske 70 cm.






Kommentarer
Postat av: Victoria

Ture ser så himla lättriden ut! Är han det?

2009-07-12 @ 23:14:16
Postat av: Anonym

min häst har JÄTTE svårt för att ta vänster galopp. även om jag ligger på volt och gör en tydlig fattning.

kan du inte ge några tips på hur jag ska träna? :)

Mycket bra blogg!

2009-07-12 @ 23:59:18
Postat av: Lovisa



Hur hög är Ture?



Jättefin blogg, verkligen!

2009-07-13 @ 11:18:07
Postat av: Anonym

Det är det bra ryttare gör, dom får det att se så enkelt ut :)

2009-07-13 @ 12:27:34
Postat av: Anonym

Vad har du för ridstövlar?:) å vrf red du inte med tretorna?:P

2009-07-14 @ 16:29:53
Postat av: lisan

Smart övning :) Den ska jag testa!

2009-07-19 @ 23:25:04
URL: http://griseknoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0