Race Safe RS 2000

Utrustning - Säkethetsväst
Pris - ca 2500:-
Produktbeskrivning - Mycket flexibel och smidig säkerhetsväst, som tar liten plats under jacka eller kavaj. Perfekt till tävlingsryttaren. Snöring i sidan för perfekt anpassning i passformen. Godkänd enligt de högsta säkerhetskraven, European standard, EN 13158, BETA, standard level 3. designad och utvecklad i England.


Säkerhetsväst. En produkt som när olyckan är framme kan rädda liv, en produkt som borde vara omtyckt av alla. Men det är den inte. Varför? Jo dom förknippas med en passform som gör det svårt att röra sig, en obekvämhet som gör att man drar sig för att sätta på sig den.

Jag har letat väldigt länge efter en väst som inte känns som en blandning mellan en korsett och en riddarrustning att bära. När mamma för många år sen varit på Irland och hade en ny säkerhetsväst med sig hem, var vi snabba med att beställa flera. Denna väst var tunn, lätt och uppbyggd av massa små rutor. Ni känner säkert igen vilken jag pratar om - idag är denna nog den mest populära säkerhetsvästen ute på tävlingsbanorna. Race Safe heter företaget som lanserat denna.

Som jag nämnde är denna väst  uppbyggd av flera små rutor som dels fördelar trycket vid en smäll, och som dels bidrar till att västen formar sig efter kroppen. Den är dessutom väldigt lätt, och blir inte stel som sten när kylan är framme. Rörelseförmågan blir inte förhindrad, och man glömmer snabbt bort att man har en säkerhetsväst på sig. I jämförelse med dom andra modellerna på marknaden är denna väst helt enkelt superskön!

Idag när jag är van vid Race Safe, skulle jag aldrig kunna rida med någon av dom gamla modellerna. Denna är helt klart den bekvämaste på marknaden, och samtidigt skyddar den bra. Rekommenderas starkt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med, den är suverän! =)

Hur är din inställning till att rida med väst, tror du att du kommer sluta med det när du är över 18?

2009-07-01 @ 00:41:36
Postat av: Anonym

svara på resten av frågorna! :D

2009-07-01 @ 01:10:42
Postat av: Emma

Riders Company är bra med :)

2009-07-01 @ 09:17:28
URL: http://emmaelfstrand.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

Jag tycker inte att de är så himla bra, känner mig stor och klumpig i den. Visst är den lite mer rörlig än en vanlig väst, men jag föredrar faktiskt en vanlig hederlig :P Jag hade en väldigt tunn som man praktiskt taget glömde bort att man hade på sig!

2009-07-01 @ 10:58:05
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du borde vara med i Folksam Riders cup, man kan vinna wild card till Falsterbo osv. Kolla in det på hippson.se :D

2009-07-01 @ 11:59:32
Postat av: viktoria

I höstas var jag med om en ridolycka då jag crashade rakt in i ett hinder. Hade de inte varit för hjälm och säkerhetsväst hade jag inte kunnat skriva detta. 5 veckor efter hände samma sak igen. Jag pajade nacke och rygg, tvingades gå emd nackkrage, men hade det inte varit för min väst. hade du ju kunnat gå betydligt värre. Därför tycker jag att det är bra att du rider med säkerhetsväst. Och speciellt modellen du har. Tycker även de är bra att du påminner dina läsare om att använda hjälm och väst!

2009-07-01 @ 12:05:30
URL: http://www.sotflikka.wordpress.com
Postat av: Lovisa

håller absolut med dej viktoria! Man ska alltid ha säkerhetsväst. Det finns folk som tycker att att det är fult att ha väst, men vem bryr sig, att rida är ingen skönhetstävling och man har ridväst för att det kan rädda ens liv!



PS: Du har en jättebra blogg!!! Läser den varje dag!:)

2009-07-01 @ 15:11:37
Postat av: Madde

Jag håller med dig, hade en klumpig innan som jag inte använde men nu när en kompis ramlade av o blev förlamad så köpte mamma mig en sådan här o bättre finns inte!!!!!



Superblogg!!

2009-07-01 @ 15:41:54
Postat av: Anonym

Haha ! Mikaela använder inte alltid sin väst ! Mins ni inte när hon åkte ner till lummen och sa att det var skönt att man inte behövde rida med väst ? Samma sak på vissa hoppfilmer så använder hon den inte. Kolla in senaste filmen när wembley är på träningsläger !

2009-07-01 @ 16:32:37
Postat av: Danijela - fotoblogg

Den verkar riktigt bra, själv har jag bara en klumpig vanlig väst :P

2009-07-01 @ 20:35:37
URL: http://danijelaandric.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har en precis likadan och jag älskar den :D

2009-07-01 @ 20:50:24
URL: http://jennifersumar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm, verkar som reklam?

2009-07-04 @ 14:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0