Dagens ridturer

Liksom förra veckan förstördes min vecko-träningsplanering redan första dagen pga en tappsko. Denna gång var det dock Ture som bara hade tre skor. Tanken var att hovslagaren skulle ha varit här idag, men så blev inte fallet. Det här ledde till att Ture fick vila idag, liksom igår. Inte bra, inte bra. Men vad ska man göra, han är ju uppenbarligen ömfotad och då går det ju inte att rida. Även om det kanske inte skulle varit så farligt att rida en stund på ängen så vill man ju inte chansa. Man vill ju verkligen inte att hästen ska lida när man rider.

Ulanda vaccinerades idag, så det blev endast en lugn skrittur, vilket också var planen eftersom hon tävlade igår. Skittade faktiskt en liten sväng barbacka. Härligt! Det var ett tag sen det =)

Med Nocke blev det inte så mkt skritt på kalhyggen som jag planerat. Det blev mest  galoppträning. Varför? Han var så himla pigg och det kändes verkligen som om han behövde springa av sig. Dessutom tror jag att både jag och han tycker det är mycket roligare med galoppträning än skritt på kalhyggen. Så så blev det.

Haha det verkar inte vara någon större idé att jag skriver träningsplaneringar, jag lyckas ju aldrig följa dom :p Men jag ska försöka bättra mig, jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Madeleine h

jag brukar också göra träningsplaneringar:) men jag lyckas aldrig heller följa dom:P

2009-03-23 @ 21:27:25
Postat av: Madeleine h

jag brukar också göra träningsplaneringar:) men jag lyckas aldrig heller följa dom:P

2009-03-23 @ 21:29:01
Postat av: Anna

Jag känner igen mig i det du skriver!

2009-03-24 @ 23:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0