Ett tips

Vid den här tiden på året kan det vara svårt att veta vart man ska rida. Volten går knappt att rida på, den är så knögglig. Det är läskigt att rida ut eftersom det brukar vara rena rama isgatan. Grusvägarna är hårda som asfalt. 

Så nu när underlaget ofta är så tråkigt har jag ett tips för oss olyckliga som inte har ridhus: Rid på ängar/i hagar! Här är det inte alls lika hårt och knögglig som på volten, och det är sällan isigt och halt.

Jag vet, det kan vara jobbigt med alla backar och kullar, men se det såhär istället: Det är jättebra förberedelse för utomhussäsongen! Hur många gånger har man inte gått banan på en stor gräsbana och hört folk klaga och jämra sig över att marken lutar hit och dit? Herregud, jag ser inte ens att det lutar, även om jag verkligen försöker att se det. Det är så små lutningar att jag bara skulle kunna märka dem om jag hade ett vattenpass, iaf jämfört med backarna jag har här hemma i hagarna.

Men aahhh nu längtar jag efter utomhustävlingarna också...! Snälla ge mig vårvårvår!! Nu verkar det dock som att den är på väg. Fast det har jag ju redan sagt många gånger den här vintern. Snön smälter, snön kommer. Eller den smälter aldrig bort helt, men just när man fått en gnutta hopp om att nu, nu blir det vår, så vaknar man upp nästa morgon med dalande snöflingor utanför fönstret.

Just nu är det två saker jag verkligen vill ha: Antingen ridhus eller vår (helst båda delarna iof ). Ibland funkar ängar ganska bra det med.... Men jag vill hellre ha en sommaräng om man säger så!


Kommentarer
Postat av: Carro

Fin bild (: Vi har ingen snö alls kvar, jätteskönt!

2009-03-17 @ 17:12:15
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-17 @ 22:52:47
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0