Mål

Det är alltid lika viktigt med mål, oavsett vilken idrott man håller på med, därav även inom ridningen. Sätt upp kortisktiga mål, förslagsvis årliga, men glöm inte bort de långsiktiga målen; Vart vill du egentligen komma med din ridning? Tänk dock på att inte sätta för höga mål, dom ska inte ge dig prestationsångest. Samtidigt ska dom vara drivande, som en extra sporre i sidan, så tänk även på att dom inte ska vara för lätta. Ta dig alltså en riktigt funderare innan du sätter dina mål.

Det är alltid lika roligt att gå tillbaka och granska sina mål för förgående år. Vad hade jag för målsättning då? Har jag ändrat synen på min ridning och min förmåga? Och framförallt, har jag uppnått mina mål? Det är en oerhört härligt känsla om så är fallet!

Mina mål för 2008:
*Hoppa 140 på stor häst
* Kvala till Junior-SM
* Ungefär i November tillkom även att kvala till gbg horse show (något som jag dock aldrig riktigt vågade hoppas på.)

Jag kan nu se att det här året gått över förväntan. När år 2008 började hade jag inte ens en stor häst, och mina mål var däför ganska luddiga och tveksamma. Jag kunde aldrig drömma om att det skulle gå så här bra redan under mitt första år på stor häst. Är oerhört glad och ser verkligen fram emot 2009!

Mina mål för 2009.
*Med Ture är det att starta 150 med bra resultat, bli placerad i ngt SM, samt få lite fler internationella resultat.
*Med Ulanda är mitt mål att starta 140, och kanske kvala in till nåt SM om jag hinner.
*Med Nocke vill jag starta MSVA, förhoppningsvis innan sommaren, och sedan överlåta honom till min syster alternativt sälja honom
*Tessa ska gå stadigt 140, och sen ska hon förhoppningsvis säljas.

Överlag har mina mål nu höjts ett snäpp. För ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle ha en målsättning som den jag har i nuläget. Jag känner dock att mina mål inte är omöjliga, och det ska bli jättespännande att i början av nästa år se om jag lyckats uppnå dom!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du köpa en ny häst när Tessa och Nocke säljs? :)

2009-03-30 @ 14:21:57
Postat av: Anonym

du kommer LÄTT lyckas!

2009-03-30 @ 15:13:56
Postat av: Anonym

jag gjorde mål på fotbollen igår

2009-03-31 @ 11:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0