Halloj

Nu ska jag gå ut och rida. Tänkte satsa på att hinna rida alla tre innan middagen. Ser på träningsschemat att det är volten som gäller idag. Har inte riktigt funderat ut vad jag ska göra än, så vi får se vad det blir. Synd att man inte kan göra några hopp- eller bomövningar, det är ju så himla hårt!

Hade tänkt ta lite bilder på stallet också. Får se om jag gör det nu, eller ikväll när jag ska packa i ordning inför tävlingen imorron.

Hoppas verkligen att mamma kan åka bara, hon fick en spruta igår i armen och har jätteont. Men hon vill verkligen åka, och känner jag henne rätt kommer verkligen att försöka att göra det också. Det är skönt att ha en sådan intresserad och engagerad mamma, annars skulle jag aldrig kunnat komma till den här nivån som jag är på idag, eller det skulle iaf ha varit betydligt svårare.
Nu när man är på den här nivån är tävlingarna oftast belägna väldigt långt borta. Det är så pass många ryttare som tävlar och satsar, så vill man etablera sig bland de bästa är det viktigt att man åker på dessa stora tävlingar. Har man då ingen förälder som vill skjutsa blir det väldigt svårt. Oftast är tävlingarna i Skåne, och det är många som flyttar dit bara för att ha nära till just alla tävlingar. Dels till de svenska, men framförallt till de internationella tävlingarna. Så långt som att flytta är dock inte mina föräldrar beredda att gå, och jag håller med dom om att det vore lite av en överdrift. Det medför dock betydligt längre resvägar, och vi får man oftast räkna med minst 5-10 timmars resa till tävlingarna. Förresten, har jag berättat att jag ska till Belgien snart och tävla? Det blir verkligen en lång resa det, men gud vad roligt det ska bli! =)


Bilden är från Arctic Equesterian Games i Norge och är lånad av www.ridehesten.com


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju för duktig! :)

2009-03-21 @ 16:43:04
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Madeleine h

Hej:)

Lycka till på tävlingen med Ulanda och i belgien!☺:D

2009-03-22 @ 07:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0