Svar del 3

Hur gör du med sommarbete? Antar att du tävlar under sommaren också!
Mina hästar går aldrig på sommarbete, det funkar inte eftersom jag precis som du skriver tävlar mycket på sommaren. Men dom går ju i väldigt stora hagar året om.



Är du kvalad till ponny sm 2009?
Nej, och det är inget jag satsar på heller. Ska tävla Nocke ett par tre ggr till, och sen ska min syster ta över honom.

Hur mycket tycker du är maxvikten och längden på en c-ponny? UNDERBAR blogg!
Det beror helt på hur hästen samt ryttaren är byggd. Det beror även på hur duktig ryttaren är. En som väger 100 kilo, är superduktig ryttare, sitter i balans och inte skumpar på ryggen kan vara bättre än en som väger 50 kilo, sitte rhelt i obalans och skumpar sönder hästens rygg.
Tack!! :D
 
Hej! Jag undrar vad du gör med dina hästar 2-3 dagarna efter tävling? Jättebra och inspirerande blogg!
Hejhej! Det beror lite på vad det är för tävling, hur många dagar hästarna tävlat och vilka klasser samt hur det har gått. Men efter en normal endagarstävling brukar jag låta dom vila helt den första dagen, alternativt gå en promenad med dom. Sedan den andra dagen brukar jag ofta rida ut. Och sen rider jag som vanligt igen.
Vad roligt att du tycker det!

Hur ser du ut när du tävlar, Vilken utrustning har du till dig själv? =)
Gpa/ John Whitaker hjälm
Pikeur kavaj
Tretorn-stövlar
Race sace säkerhetsväst
Vita ridbyxor
Kingsland/equiline skjorta



Går dina hästar till massör eller kiropraktor?
Nope

Vem rider dina hästar som är kvar hemma när du är på meeting?
Det beror på hur länge vi är borta, samt vilka hästar som är kvar hemma. Om det bara är Nocke (som det brukar vara) rider min lillasyster honom. Om vi åker bort längre tider utan dom stora hästarna brukar jag lämna bort dom till Marcus Westergren.


Kommentarer
Postat av: Hanniz

Vilka fina bilder på hästarrna!

2009-05-11 @ 14:39:30
URL: http://hanniz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar din blogg ! :)

2009-05-11 @ 19:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0