Uppdatering från Belgien

Äntligen har vi kommit till ett hotell med internet, så tänkte bjuda på en liten uppdatering härifrån!

Det är så fint här! Stort också, tre banor med tävlingar samtidigt, och över 1000 boxar.

För min del har det väl inte gått så jättebra på tävlingsbanorna, som förövrigt har varit väldigt långa och tuffa. Som idag, då var det liksom 12 hinder (14 språng) i grunden, och sen 7 hinder (8 språng i omh). Så långa banor har jag aldrig varit med om i Sverige.

Ture har inte alls gått som han brukar, långt under förväntan tyvärr.. I fredags var han hur stark som helst, lyssnade inte alls på lilla mig uppe på ryggen. Rev tre (!!) hinder, varav två var frambommar på oxrar. Iom att han inte tog halvhalterna kom han för nära och rev. Den tredje rivingen var ett räcke. Det kom ganska kort efter en oxer, och än en gång tog han inte min halvhalt, och det fungerar ju inte alls när det är ett relaterat avstånd.


Okej att Ulanda brukar se ut såhär, men Ture!?! Nej usch!



Idag hoppade jag 140. Var en svår och stor och lång bana, men han kändes mycket bättre. Han var absolut lydigare, men dock fortfarande väldigt pigg, och detta framkom framförallt i kombinationerna. Rev ett i varje, och sen rev han frambommen på en oxer IGEN för att han inte alls lyssnade på mig. Jag red inte särskilt bra heller, det känns att jag nästan bara hoppat Ulanda på sistånde... Jag och Ture har liksom kommit av oss lite. Man har blivit så bortskämd med att det går så bra med honom, så när det går såhär känns det så himla trist!











Lite lugnare, men inte så avspänd han brukar vara direkt...

Usch, han som brukar vara så fin har bara varit jättejobbig denna helg. Och vi som brukar vara så samspelta, nu klickade det inte alls. Om man får skylla på nåt  så är det ju den första utomhustävlingen för iår + det är väääldigt stora banor + att han precis har varit skadad. Ska hem och träna massor nu så vi kommer tillbaka till den form vi var i innan.


Med Ulanda hoppade jag 130 i fredags. Hon var superfin och vi var nolla :D Allt kändes så bra, trots att det var en väldigt lång och tuff bana.









 

Idag hoppade jag också 130 på henne. Det började med att hon var helt galen på framhoppningen. Kunde bara hoppa två språng på typ 1 meter, mer gick inte. Det var inte bara för min och hennes skull, utan också för de andra på framhoppningen. När hon blir sådär bryr hon sig inte om det står en häst eller en människa i vägen, hon springer ändå. Så som sagt, jag hoppade bara ett par språng, och efter det skrittade jag runt väldigt länge. Sen var det min tur, vilket inte alls passade särskilt bra. Vi var inte alls igång, hon bjöd inte alls på första hindret. Det blev ett katastrofsprång, typ krasch. Hon överhoppade sig rejält på tvåan, trean gick bra men lite tveksam. Sen rev vi 4an ganska rejält också, typ snubblade över. Ja la en volt, och hoppade några hinder till, som hon visserligen klarade, men det kändes inte alls bra. Sprången blev dåliga, och jag fick skänkla henne över hindrerna, hon bjöd liksom inte. Eftersom hon är väligt rädd om sina ben, tror jag hon tappade självförtroendet helt efter det första hindret, och vi båda kom av oss. Det kändes onödigt att hoppa mer när det inte kändes bra, så jag utgick innan jag fullföljt banan. Så nu hoppas jag att både jag och hästen glömmer bort denna runda så fort som möjligt, och fokuserar på den i fredags istället!






Hoppade långt vatten för första ggn idag med henne. Vet inte om hon hoppat det någonsinn förrut, men hon hoppade utan att blinka. Så himla skönt!! Har sett så många som haft problem med vatten, och det är inte roligt!

Imorgon blir det en till 140 på Ture, och då jäklar ska jag rida ordentligt och se till att få igenom halvhalterna! Ulanda får gå en till 130.

Kul med alla frågor ni ställt förresten, svarar på dom när jag kommer hem. =)

Kommentarer
Postat av: Carro

Synd att det inte gick bra. =/

Men de flesta bilderna såg ju fina ut iallafall.

Lycka till imorgon. =)

2009-05-02 @ 23:29:11
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Emily

Syndatt det inte känns bra, men som du säger, det är första utomhustävlingen och så har han ju varit skadad. Ibland blir det så. Jag är säker på att det bara är en tillfällig formsvacka. Lycka till i fortsättningen!

2009-05-03 @ 07:21:03
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: Linda Ek

Det känns inget bra när det inte går som man tänkt sig, men du har ju en otrolig tur som får åka till Belgien och tävla, det är ju stort ändå :) Lycka till på de andra tävlingarna

2009-05-03 @ 09:08:01
URL: http://nogg.se/lindaek
Postat av: Elin

Hoppas att det går bättre på de klasser som är kvar! Bilderna var i alla fall jättefina! :-)

2009-05-03 @ 10:48:03
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Lina

Äh, grymt jobbat av er ändå.

Nästa gång går det ju säkert bara ännu bättre :)

2009-05-03 @ 11:16:46
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: carro

Du kommer igen! =)

2009-05-03 @ 13:24:05
Postat av: mikeliii

Tråkigt att det inte gått så vidare bra för er, men ibland är det ju så! Lycka till imorn och gör som du skrev rid ordentligt ;D

2009-05-03 @ 15:20:08
URL: http://mikeliii.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad roligt att du berättar så ingående om hur det går. De flesta vill oftast bara berätta och skriva långa inlägg när det går bra och man är nöjd, men du bjuder på berättelser från både när det går bra och lite sämre. Man behöver höra från andra att dom också kan ha skit dagar, så att man vet att man inte är ensam om att känna att ingenting stämmer. =) Lycka till på resten av meetinget!

2009-05-03 @ 18:44:17
Postat av: johanna

äsch du tar det nästa gång!



sv: jaa det är skit, vad bra att du tycker det:)

2009-05-04 @ 21:16:09
URL: http://johannayoghurt.blogg.se/
Postat av: Sanne

shiiet pommes fritz!! vad höga hinder :p du får skaffa fallskärm tycker jag, så du inte dör om du flyger av.

2009-05-07 @ 22:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0