Dagens ridpass

Har precis varit ute och ridit Zazou. Hoppade henne idag både för mitt och hennes självförtroendes skull. Känslan igår var ju inte alls bra, så ville så snabbt som möjligt få tillbaka den känslan vi brukar ha. Ställde upp två oxrar på 110 på varsin långsida och två sockerbitshinder på diagonalen så att jag kunde byta varv. Sen hoppade jag runt där tills det kändes bra helt enkelt. I början kändes det precis som igår och jag red för forcerat. Sen efter ett tag släppte det och både hon och jag slappande av. Då kändes det superbra, och jag avsultade med en jättebra känsla! Så himla skönt!
´

Kommentarer
Postat av: Alma

Hej! Tycker du att det är "för sent" att köpa Charls Owen Classic? Att den börjar bli ute alltså. Bra blogg! /Alma =)

2010-08-08 @ 20:56:43
URL: http://hastfritid.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jättefin bild! :]

2010-08-08 @ 21:32:00
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner precis som dej, när det inte känns bra sitter det kvar i huvudet och man vill få tillbaka den rätta känslan så snabbt som möjligt! känsla spelar så mycket större roll än resultatet

2010-08-08 @ 22:02:07
Postat av: Johanna V

Hej.. Jag har en liten fråga, eller rättare sagt en liten fundering.. Vad ska man göra när hästen inte går fram för skänkeln? Och när man använder spö så slår hon bara, eller kastar med huvudet å ställer sig på bakbenen. OBS! Hon är inte rädd!

Jag brukar bara lätta på tyglarna å smacka, men de funkar inte riktigt i längden, kommer liksom på mig..

2010-08-08 @ 23:15:36
URL: http://johannavkl.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag hoppar aldrig en tävling om jag har dålig känsla :p

2010-08-09 @ 13:12:47
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan. riktigt bra blogg :D Men jag undrar om du inte hade kunnat lägga ut bilder på hur du gör när du ska anmäla en häst till tävling.. ska snart börja tävla :)

2010-08-09 @ 15:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0