Sista dagen

Zazou var så himla fin idag! Allt kädes superbra på framhoppningen, och på banan gick hon som en klocka. Nu sätter vi en nolla tänkte jag. Men vad tror ni hände då? Jo, jag lyckas flyga av... Det var i slutet av banan (nr 7) på en kombination. Den kom snabbt ur sväng och Zazou drog lite innåt och koncentrerade sig mer på pullmangraven och funktionärerna till vänster än på kombinationen till höger. Då blev jag lite stressad och började skänkla på istället för att vänta ut hindret. Allt blev pannkaka, hon hade inte en chans att hoppa utan gled in i hindret och jag gled av över halsen. Är så himla besviken på mig själv! Hon har varit så himla fin hela helgen, men jag har inte riktigt ridit som jag brukar. Nu ska iaf hon få ta det lite lugnt ett tag och så ska vi åka på några mindre tävlingar framöver. Nu är det bäst att backa ett steg så att man inte förstör ngt inför framtiden. Hon är aldeles för fin för att jag vill riskera det!




Lito och jag fick 8 fel idag igen, men rundan kändes bättre än igår. Först rev vi 8:an, en oxer, precis ett lika dant nedslag som på 6:an igår. Jag red iväg honom så han blev flack och rev frambommen. Sen rev vi det sista också som var ett räcke. Knappt 10 meter innan hindret började han bajsa och bröt typ av till trav, så det blev bara helkonstigt. Men jag är väldigt nöjd ändå!






Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Haha stackar, inte lätt att hoppa bana när man måste bajsa!

2010-08-14 @ 18:58:28
URL: http://cathie.se
Postat av: lisa&fille

är du nöjd med de nya stigbyglarna? om du användt de än vill säga :)

2010-08-15 @ 04:06:49
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Kim

Ibland har man sina svackor, men det vänder. :)

2010-08-15 @ 10:23:36
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: elvira

Jag kan bara se filmen som du klippte när du trillade av, kan inte se dem andra i inlägget ovanför "/

2010-08-15 @ 11:45:27
Postat av: Icro

Jag var också där och ramlade av idag! Det var lite för varmt för min hästs smak så han var inte lika intresserad av att hoppa som jag var :)

Men ni verkar ha haft bra rundor annars!

2010-08-15 @ 13:23:31
Postat av: malin

låter klokt med din unghäst, hon är så himla fin!

2010-08-15 @ 20:18:10
Postat av: Becky :)

det va ju synd att du ramla av, men det händer alla! :)

och håller med malin, det låter klokt med unghäst! :3

2010-08-18 @ 11:22:00
URL: http://horseandrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0