Tråkig tävlingsdag

Hoppade en 120. Rev samma hinder på båda hästarna, ett sketet litet räcke. Mitt fel, var en ganska kort distans efter en oxer och tog inte tillbaka ordentligt så dom blev lite flacka. 4 fel. Exakt samma resultat på båda hästarna alltså, men ändå inte. Lito kändes fin och jag är ganska nöjd med den rundan, Zazou däremot red jag som en påse skit! Det började med att jag kom till framhoppningen och fick höra att det var 3 nr kvar tills jag skulle in på banan. Framridningen blev oerhört dåligt och avslutade med ett hemskt språng på oxern där vi kom aldeles för nära. Väl på banan kändes det som om hon stod emot lite på oxrarna, och med det hemska språnget från framhoppningen i bakhuvudet vågade jag inte riktigt vänta till 2:a distansen på ett par hinder utan red på som en dåre på 1:a distansen istället. Dock så tog hon inte skänkeln tillräckligt bra så det blev dåliga språng.

Det stämde inte riktigt idag alltså. Hon har ju känts så klockren på sistånde, så nån gång måste väl kanske en liten "svacka" komma... Men det är så tråkigt när man får en runda som man är så himla onöjd med! När känslan när man kommer ut är att allt man vill är att göra om, göra rätt. Fast egentligen var faktiskt inte allt dåligt, dom flesta sprången hoppade hon ju jättefint, men två såna där språng förstör hela rundan för mig.

Bestämde mig för att inte starta 130 på henne, bättre att göra det när allt känns jättebra. Tycker dock det är väldigt tråkigt att vi missar den, för banan passade oss egentligen, stor och mycket utrymme. Både 120 och 130 banan kändes/såg dessutom relativt låga och snälla ut, uppfattade dom som ganska mycket snällare än i Näset tex. Aja, det finns fler tävlingar!

Funderar på att iaf åka in med Lito imorrn och hoppa en till 120. Vill komma igång ordentligt med honom nu igen! Zazou får nog hoppa lite lågt hemma istället, sen ska hon till kiropraktorn på måndag och efter det ladda upp inför Tierp. Längtar dit :)

Litos runda:



Kommentarer
Postat av: Emma

synd! varför tar du inte med zazou också imorgon isf?! du kan ju hoppa en 110 med henne eller nåt, för den där känslan vore väl skönt att få tillbaka. då stärkt självförtroendet också.

2010-08-07 @ 16:39:33
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Man får alltid lite svackor då och då, tror inte att du behöver hänga upp dig på det utan det var säkert bara en tillfällighet eftersom det blev så stressigt på framridningen... :) Tror det går super för er nästa gång igen, fina dem såg ut på klippen i alla fall!

2010-08-07 @ 17:16:49
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: jennie

fint ridet :)

jag kan inte se zazous videoklipp?

det står att det är privat :(

2010-08-07 @ 17:52:53
URL: http://treryttare.blogg.se/
Postat av: Jenny

4 fel är ju inte mycket, bra ridet! :)

2010-08-07 @ 21:35:42
URL: http://horsejumps.blogg.se/
Postat av: Olivia

Fin runda! :)

2010-08-07 @ 23:41:51
URL: http://ponnyhopparen.webblogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sluta bli så besviken på dej själv, han slängde lite med huvudet och synd på petet, men annars såg ju allt annat kanon ut! :)

2010-08-08 @ 01:28:26
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Emma

Är Lito alltid sådär "ostadig", eller man kanske ska säga flackig i formen ?

2010-08-08 @ 09:15:25
URL: http://islandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Zazous klipp då?

2010-08-08 @ 11:32:03
Postat av: Anonym

Hej,

Älskar din blogg men framförallt älskar jag ditt sett att rida.

Det ser så enkelt ut och så fint.

Jag tänkte höra en sak med dig, det är så här att jag inte ridit allt för länge, och gör säkerligen hur många nybörjarfel som helst.

Och jag antar att jag inte är den enda nybörjaren som läser din blogg. Skulle inte du kunna göra ett inlägg med lite nybörjartips?

Saker man bör tänka på etc.



T ex ett stort problem jag har är att hålla skänklarna stilla. Vilket jag förundras över att du lyckas så bra.

Kanske något tips på det?



Du behöver ju inte göra detta, men det hade faktiskt varit kul. :)



Tack för en bra blogg!

2010-08-08 @ 13:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0