Utvärdering Freejump Soft Up

Nu har jag ridit i dom några gånger, och även tävlat i dom, så hade tänkt göra en liten utvärdering.

Jag gillar dom faktiskt väldigt mycket! Inte för att jag känner en sådan revolutionerande skillnad gentemot vanliga stigbyglar direkt, men visst finns det några små fördelar. Jag tycker dom känns stadiga att rida med, inte sladdriga som mina förra plaststigbyglar kunde kännas ibland. Tror det beror på att dom sitter fast på det sättet dom gör, dom är ju vinklade på ett speciellt sätt. Det gör även att dom är väldigt lätta att hitta och fånga om man tappar dom. Sen är själva fotplattan ganska stor, och även det gör att det känns lite mer stadigt. Det sägs ju att dom ska svikta också, och kanske gör dom det. Jag vet inte riktigt om jag känner det, isåfall väldigtväldigt lite. Sen får man ju inte glömma att de ska vara extra säkra också med sin böjbara utsida. Den funktionen är dock ingen jag fått tillfälle att prova, men det får jag väl vara glad över :p

Kort sagt tycker jag dom är jättebra, och jag har inget negativt att säga direkt, förrutom priset då. Sen får vara väldigt försiktig med sadeln för dom repar den väldigt lätt med sina ganska vassa kanter.

Nu kanske någon undrar om jag tycker det är värt att köpa ett par iom det höga priset. Personligen är det dom stigbyglarna jag gillar mest av dom jag ridit i, men skillnaderna är inte tillräckligt stora i förhållande till priset så att jag skulle slänga alla mina vanliga stigbyglar och bara köpa såna här, om man säger så. Fast det känns ju absolut inte som bortkastade pengar. Jag fick ju mina i födelsedagspresent, men skulle jag köpt dom själv skulle jag nog inte ångrat mitt köp iaf!




Kommentarer
Postat av: Maria & Pearl på äventyr-BLOPPIS PÅ BLOGGEN

Har du testat sprengel bb? Vad tycker du om dom i så fall? :) (funderar på att köpa för jag får så ont i knäna av korta stigläder)

2010-08-20 @ 21:22:19
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Emmy

på vintern lär dom bli ganska halkig, eftersom man har ju snö under skorna som sen pressas till is.. :P

2010-08-20 @ 23:43:32
Postat av: lisa

Köper du rätt stigläder till dom (vilket du kanske har, har inte sett bara) kommer de 100% till sin rätt, de är inte gjorda för vanliga tjocka stigläder (som Prestige, Butet, Equippe, CWD) köp freejumps egna så kan du utvärdera rättvist sen. Annars är dom ju inte dir revolutionerande :P

2010-08-21 @ 09:37:52
Postat av: Lina

Hej Mikaela! kan inte du göra lite mer videobloggar som du gjorde förut? när du visade runt på din gård och när du visar övningar som du byggt upp :D

Din blogg är asbra :))

2010-08-21 @ 11:25:17
Postat av: EmbLeM

Hur pass böjbar är utsidan?

2010-08-21 @ 15:14:28
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: sofi

Har de speciella stigläder? När jag köpte dem av tillverkarna frågade jag om detta. Fick då veta att det inte fanns, att de fungerade lika bra med alla stigläder.

2010-08-22 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0