FRÅGOR & SVAR

Hur hinner du med alla dina hästar? (Förrutom då du inte är ledig från skolan så mycket) Och hur lägger du upp dina veckor med träningen för alla hästar för att hinna med alla? :)
I veckorna går jag upp klockan sex oavsett om jag är ledig eller ej. När jag är i stallet är jag väldigt effektiv och jag lägger oftast upp en plan vilka dagar jag ska rida vilken häst.  
 

tycker du skriver riktigt bra och jag håller med tidigare talande, att du borde ha en egen blogg. :)

vad tycker du är det bästa med hästar?
hur högt tävlar du?
vad anser du är det viktigaste hos en hopphäst?
vilken av mikaelas hästar (zazou eller ture) skulle du helst vilja ha?
Tack så mycket! Får se om jag skaffar det sen.. Det bästa med hästar är att de är så otroligt känsliga och uppmärksamma djur.  Jag gillar även att man måste bilda ett förtroende för att man ska kunna prestera bra. Det är väldigt viktigt att man trivs tillsammans med sin häst.

Jag har tävlat tom 1,45 med min förra häst Picasso men av de hästar jag har nu så har jag ridit högst med Klumpen, 1,40.

Det jag tycker är allra viktigast hos en hopphäst är att den verkligen vill och tycker det är kul att hoppa. Annars kollar jag på hur uppmärksam och rädd hästen är om sig och hur den reagerar när den river. Rättar den sig eller inte?

Jag skulle nog välja Ture. Jag har visserligen aldrig ridit Zazou men jag gillar verkligen Tures inställning och han är dessutom rolig att rida.


Jag och Ture


något tips hur man tränsar en häst som vägrar ta bettet?:)
Godis är nog det jag skulle prova. Ge en godisbit i samma veva som du försöker få in bettet i munnen.

Var har du köpt Mr Cool? Norrköping?
Ja vi har köpt honom i Norrköping.


Kandu visa hur du gör när du rider med graman? Har stött på att många håller välidgt olika. finns det ett "rätt" sätt?
Har tyvärr ingen bild på när jag rider med graman. Jag tycker inte det finns något rätt eller fel. Själv sätter jag fast gramanen mellan frambenen men vet att vissa sätter den på sidorna, i sadelgjorden.


Så fint ni har det! :) Har ni inget ridhus/ridbana?
Tack. Jo vi har en ridbana men tyvärr inget ridhus.


Hej, vilket mysigt hus och stall du har :) Är det bara du som har dina hästar i ditt stall eller står det andra där med? Kram Isabelle
Nej vi har inga inackorderingar utan det är endast våra egna hästar.


står dina hästar i uteboxar? (:
Vi har fyra uteboxar och fyra stycken inne. I stallet är dock två av boxarna av ponnymått så det är bara Missan och Qulan som står där, de andra bor ute.


Hej! Hur ofta rider du Qulan? Har själv en 4 åring, så skulle vara intressant att veta :)
Jag rider henne fyra gånger i veckan. Försöker sprida ut det på veckan så att vilodagarna kommer med jämna mellanrum.


Vad roligt! Kul att ni är så duktiga båda två! :) Har hon också flera hästar? Blogg där också kanske?
:D
Tack så jättemycket!:) Ja, hon har min ”gamla” storhäst Picasso som hon har tävlat tom 1,30. Nej hon har ingen blogg.


Picasso


ggrattisgrattis! bra jobbat ::)) är han en d ponny ?
Japp, Tin-Tin är en D-ponny.

Grattis till dom!
Föresten hade du en d-ponny som hette Lizzette?
Nej det har jag inte haft. Dock så har Mikaela (som har den här bloggen) haft en ponny som heter det.


Min kompis sålde sin D-ponny typ i våras. Den hette Tin-tin. Jag är ganska säker på att det är han. köpte ni honom utav någon rån jönköpings hållet? Jättefin ponny! om det är den ponnyn jag tror så har han blivit superfin!!
Mvh Tilda
Ja vi köpte honom i de trakterna så det är han. Håller med dig om att han är jättefin. :)


Hej!
Ska börja med att säga att du är en superbra gästbloggare och att din syster var jääteduktig! :D
Jag var också på skogslotten. Jag är inte van vid att vara ute på tävlingar, så skulle därför vilja höra vad du tycker om deras tävling?
Är den bra?
Positivt + negativt med den? :)
Hoppas på svar i bloggen.
Ett tips är också bästa + sämsta tävlingsplats ;)
Kram :)
Tack så mycket! :D Jag tycker Skogslottens  tävlingar är väldigt välorganiserade och bra.


hej!
grattis till vinsten i falsterbo!!=)
en liten fråga.... hur mycket köppte ni piggy för???
vet du något bra försäljnings stall någon stans i världen???=) kram
Tack! Vill inte skriva några priser här på bloggen. Nej det vet jag tyvärr inte.


Kan du inte skriva stammen + när de är födda?
=) Nyfiken
Miss Candy, f 2002 e. Cardento-Maximus
Gauss, f 2001 e. Cardento-Diamonds are Trumphs
Mr Cool, f 2006 e. Uskudar des Malais-Cardento
Beaulando, f 2001 e. Sire Major de la cour-Saygon
Qulan, f 2006 e. Quantum-Corrado


vad tråkigt att du bara bloggar runt en gång om dagen :( kom igen lite mer hinner du allt med !:)

annars tkr jag att du sköter bloggen bra :d JÄTTE FINA HÄSTAR
Kände att jag tvungen att svara på det här. Tyvärr hinner jag inte uppdatera mer eftersom jag går i skolan på dagarna och sedan har jag fem stycken hästar att ta hand om plus lite annan fritid. Detta innebär att inläggen kommer på kvällarna.
 Tack så mycket! :)


Fin häst, men har lite svårt för att köpa en häst som kallas klumpen. Det klingar inte så bra i mina öron. :) Hur kommer det sig att han kallas så? Mvh A
Jag tyckte det var ett gulligt namn eftersom han är så stor.


Hej! Lite frågor... Ska du rida SM till helgen? Mikalea är ju anmäld dit såg jag, varför valde de att åka bort när det är SM? Kanske inte du kan svara på iof... Tycker det är kanonroligt att läsa om dig och dina hästar!
Nej det ska jag inte. Har inte kvalat med någon, eller bara med Picasso som min lillasyster har fått ta över honom nu. Vad kul att du tycker det!!


Skulle inte Mikaela vara med yrsm?
Ja det ska hon.


vad går du för gymnasiom och vad kan du bli då?
John Bauergymnsaiet heter det. Jag går samhäll-idrott så jag kan bli i princip vad som helst. ;)


Kommentarer
Postat av: Carro

Vart är Michaela egentligen? :P

Hon berätta ju aldrig det.

Men skoj att du kan blogga under tiden. :)

2010-03-10 @ 21:48:24
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej! :)

Läste att ni köpte Tin-tin från Jönköpingshållet.

Jag har tränat samtidigt som han och jag måste säga att ni verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med honom till att få han till så som han är nu!



2010-03-11 @ 08:34:32
URL: http://ebbaajohansson.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad kul det är att höra att det går så bra med Mr Cool och Miss Candy. Superkul om du kunde fortsätta blogga (skaffa en egen?). Alltid lika kul att se att de utvecklas åt det positiva hållet. //Fia

2010-03-11 @ 14:26:28
Postat av: Alice

Hej:) Undrar var du får dina hinder ifrån?

Glad för svar:D

2010-03-11 @ 16:37:43
Postat av: Cathrin

hur mycket säljer du klumpen för?

2010-03-11 @ 19:18:05
Postat av: Emelie

hej!

jag undrar om du vet om man får rida med två tyglar på hopptävling? altså inte med tex. pelhambett utan ett vanligt tredelat med endast en bettring. Får man då ha två tyglar i en bettring ? :P vet inte om du har någon koll på detta men annars kan du slänga upp det på bloggen :D tack!

2010-03-11 @ 19:48:24
Postat av: Hanna

Hej har en liten fråga.

Är det tillåtet att ha pessoabett på hopptävlingar?:)

2010-03-12 @ 16:57:54
Postat av: Malin

Ser att du har två otroligt fina hästar. Candy och Cool.. Mr Cool föddes när jag hade min praktik hos hans uppfödare. Och Candy är en väldigt fin och trevlig häst. Lycka till med dom båda. =D

2010-06-14 @ 11:48:33
URL: http://treminusnio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0