Resultat

Lito fick inte följa med idag, han var fortfarande lite svullen :( Så vi åkte bara med Zazou.

Samanfattningsvis kan vi säga såhär: Zazou har varit superduktig, men jag har inte ridit särskilt bra alls. Gjorde ett par rejäla missar, sånt får inte hända!!! Usch vad sur jag är på mig själv!

Aja, i 110 gick vi iaf nolla. Jag tycker Zazou var ovanligt avslappnad för att vara första klassen. Dock så red jag som en klant på kombinationen, vi kom aldeles för nära in, men duktiga Zazou kämpade på ändå. Sen fick vi ett konstigt språng på ett räcke som hon kollade lite på, det var läskiga lådor under. Annars tycker jag det var en okej runda! Är glad över att hon var mycket mer avslappnad än första klassen på förra tävlingen.




Sen i 120 gjorde jag en ännu värre miss. Blää, vill inte ens kolla på filmen. Det var på trean som var en oxer. Redan när jag vände upp på den kände jag att vi skulle komma fel, hittade inget avstånd alls, vi låg mitt emellan ett framåt och ett tillbakaläge. Jag bestämde mig aldeles för sent vilket läge vi skulle köra på, så det blev såklart mitt emellan. Jag ville hoppa av stort, men Zazou var inte alls med på noterna utan la in ett extra. Eftersom hon är typ världens snällaste häst så hoppar hon ändå, och klarar det tom nästan. Dock så rev hon bakbommen. Efter det började jag rida lite mer, och det kanske blev lite vilt ibland, men det kändes ändå mycket bättre! Det kändes som en ganska svår bana, och desutom lång (10 hinder, 11 språng) Vi fick iaf några jättefina språng!




Zazou var mycket lugnare på hinder idag än vad hon brukar vara, och då får jag absolut inte bara sitta och backa in i hindren. Hon är faktiskt en av de hästar jag som hoppat på sistånde som jag haft svårast att hitta avstånd på, men bara för det får jag inte sitta där och måtta. Heldre att jag rider på framåt, hon hoppar ju nästan bättre när hon kommer lite utifrån.

Är jättenöjd med resultaten, 0 fel i 110 och 4 fel i vår andra 120, och är även jättenöjd över Zazou! Det är bara min egen ridning jag är väldigt irriterad på just nu...

Kommentarer
Postat av: Tove's Hästblogg

förutom misstagen var det superfina rundor :) Ni både e grymma å bloggen oxå :D Får man bli vän med dig på facebook? haha :P

2010-05-09 @ 19:25:38
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/
Postat av: johanna

Tycker faktiskt att det ser bra ut. Inte hela världen för att du gör en miss i varje klass, det brukar ju inte hända dig. Zazou är fin och kommer nog bli riktigt bra. Ge det lite tid och träna på så blir det nog super :)

2010-05-09 @ 19:31:41
URL: http://jhurtig.blogg.se/
Postat av: Anonym

såg ju jättefint ut i 120 Mikaela, du kämpade på jättebra efter oxern!

2010-05-09 @ 19:36:14
Postat av: Elin

tyckte det såg jättefint ut trots missarna, bra kämpat! :) Känner igen mig i det su säger om att det är svårt att hitta avstånd på hästar som är framåt, mycket lättare när hästen väntar mer och har jämnare galopp!

2010-05-09 @ 19:49:14
URL: http://eliinwallin.blogg.se/
Postat av: Agnes

Du får inte vara för hård mot dig själv, det ser jättebra ut och inte alls vilt som du själv kanske tyckte! Det var nog bara kanske för att Zazou var så avslappnad som du slappnade av lite för mycket? ;)

2010-05-09 @ 20:15:34
Postat av: matilda

jag tog några bilder på dej som jag har skickat till din mejl :)

2010-05-09 @ 20:16:28
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

tycker de tär bra att du lägger ut filmer trots några misstag :) zazou verkar så himla härlig, positiv och gör sitt bästa. En riktigt bra häst för framtiden :D

2010-05-09 @ 20:43:04
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Jag tycker det trots allt var två fina rundor och tycker att du inte ska vara missnöjd för de små missarna. Bra tempo och fin rytm :)

2010-05-09 @ 20:46:45
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Ebba

Tycker det såg fint ut :)

2010-05-09 @ 21:21:55
Postat av: Maria &Pearl på äventyr

Hej, såg ju jätte fint ut! :)



Har du något tips om vad man ska göra på tävlingen när man "låser" sig i ridningen?

På träningarna går det kanon men när vi kommer ut på tävlingsbanorna blir jag liksom låst i en kass ridning? Har du något tips?

2010-05-09 @ 22:09:25
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Amanda

Zazou är galet fin! :D Och misstag gör vi alla! Jag saknar dig hur mycket som helst! Vi MÅSTE ses snart :D Förhoppningsvis ses vi på någon tävling snart också <3<3

2010-05-09 @ 22:32:28
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Elin

Hon blir bara finare och finare

2010-05-09 @ 23:16:21
Postat av: Lamia - TÄVLING! SCHABRAK FRÅN EUROSTAR

Hon är så fin :)

2010-05-09 @ 23:16:52
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

du blir lite hög och ineffektiv i din hand? och tappar därm,ed lite finlir i ridningen, I övrigt tycker jag inte det var så illa som du skriver :)



går nog bättre nästa gång :)

2010-05-09 @ 23:40:14
Postat av: mikaela

Äh misstag händer alla :) jag tycker Zazou bara blir finare och finare, jag tror att hon i framtiden kommer kunna bli en kanonfin häst :) jag tror du kommer kunna gå långt på henne, med tanke på vilket väg ni redan gått :) hon ahr en otroligt positiv inställning och kämparglöd, det kommer man långt på :D

2010-05-10 @ 21:03:22
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: emilia nilsson

det ser jätte bra ut! ser ut som att du rider med väldigt mjuka och fina hjälper :)

2010-05-10 @ 21:27:02
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Tellan

Det ser ju jätte bra ut! (:



Har bara en fråga: Måste inte det kännas ganska lågt att hoppa 110 - 120 när du brukar hoppa 140 - 150?

2010-05-11 @ 20:21:41
URL: http://stockholmsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0