Tävling i Södertälje

Nu är jag äntligen inne från stallet efter en lång dag. Tävlingen idag gick helt okej överlag, dock lite onödiga fel. Tävlade ju Nocke, men tävlade också en impulsklass med min lillaysysters C-ponny. Ja vet, jag är för stor egentligen. C-ponny, det är sjukt litet alltså. :p Men såhär var det: Rosanna (min lillasyster) hoppade den första LA:n, vilket inte gick bra alls. Lucky stannade först på andra hindret, och sedan på det fjärde, så hon vägrade ut sig. Sedan var det en LA till där ingen av oss skulle vara med för Rosanna strök sig från den eftersom det inte kändes bra i den första. När vi skulle äta lunch sa jag på skämt "Det här är ju tråkigt, en hel klass som ingen av oss ska vara med i. Ja vet, jag kanske skulle ta och försöka sparka runt Lucky, haha!". Mamma bara "Ja men gud vilken bra idé, det borde du ju göra. Han behöver ju allt självförtroende han kan få." Så efter mycket övertalning gick jag med på det. Jag har dock aldrig hoppat honom förrut, så vi bestämde att om det kändes dåligt på framridningen och om jag kändes/såg för stor ut, så skulle jag stryka mig. Men det gick superbra, och jag såg faktiskt inte så faseligt stor ut (utifrån vad andra har sagt). Han är en väldigt stor c-ponny, Lucky.


Nocke
Klasser - LA (110), MSVB (120)  
Resultat - 8 fel, 4 fel.

La:n var en A0:a. Satte för mycket fart i början, och han blev lite flack och rev frambommen på tvåan som var en paralelloxer. Sen red jag ganska snävt mot 2 komb och vi kom lite nära så den rullade också ner. Kändes som en bra runda med två verkligt onödiga nedslag.

I MSVB kändes han super fram till 3 komb. Blev likadant här som i La:n, rev insprånget som var ett räcke. Han var lite stark i den här klassen, så han drog iväg lite. Sen gick han dock jättebra, även om det känns att han inte är i superform än.

Kom typ en lr två utanför placering i båda klasserna. Denna dag kändes bättre än vad resultaten visar tycker jag.





Lucky
Klass - LA
Resultat - 0,4 fel.

Denna ponny är ju superrolig att rida! Han var så duktig! Satte ordentligt med tryck i honom redan på framridningen. Anledningen till att han stannar för Rosanna tror jag är att hon är lite för tillbakadragen. Han behöver få självförtroende och övertygelse från ryttaren. Han gick jättebra på banan, skuttade runt hur lätt som helst kändes det som. På andra hindret i omh genade han dock supermycket i svängen upp till en paralelloxer, så han hann inte se den alls. Annars kändes det som en klockren runda. Haha man får passa på att rida dessa små ponnisar så länge man får, detta är ju sista året för mig. Det här var nog sista gången jag tävlade c-ponny iaf, men gud vad roligt det är!


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att det gick så bra! Grattis :)

2009-04-13 @ 22:29:13
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket!:) åh, vad roligt att du har en blogg om hästar, älskar att läsa andras hästbloggar :) ska börja läsa din =)

2009-04-13 @ 22:31:10
Postat av: elin.

vad roligt att det gick så bra! :)



jag älskar in blogg, men jag tycker du borde lägga upp filmer på när du rider och sen skulle jag gärna vilja veta mer om din utrusting :)



lycka till i framtiden!

2009-04-13 @ 22:34:50
Postat av: Anonym

Haha, men det är ju jättebra att du kan hjälpa din lillasyster med hennes hästar :)

2009-04-13 @ 22:54:53
Postat av: Anonym

varför red du rosannas ponny? jätte bra blogg :)

2009-04-14 @ 09:36:57
Postat av: Elin

Ja, vad kul, gör det! Kommentera gärna vad du tycker om den, vad som kan bli bättre... :) Du har en jättebra blogg!

2009-04-14 @ 14:57:00
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Mikaela Andersson

Kul att det gick så bra :) lite stor kanske du ser ut men absolut inte för stor :P finns större som fortfarande rider c-ponny på heltid ;)

2009-04-16 @ 13:13:04
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Lucky är nog den enda C-ponnyn jag känner som är större än de flesta D ponnyer xD

2010-01-23 @ 21:43:33
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Lisa

läste igenom din blogg och hittade då det hära inlägget :O :D Har ju läst din blogg väldigt flitigt i mer än ett år nu och det är många gånger som jag har kollat tillbaka. Men det hära inlägget hade jag inte räknat med ;D . Kul ju,nu är det ju i.o.f mer än ett år sen du skrev det hära inlägget och känner att jag är liiiiite efter men måste säga att det om det hade varit jag så hade jag isåfall fått flashbacks från c-ponnytiden och ett roligt avslut på sista c-ponnytävling ;) haha :P

2010-12-11 @ 01:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0