Ture + älgar = sant?

Kom ni ihåg sist när jag berättade om att jag och Ture träffade en älg? Idag träffade vi två stycken till.

Den här gången såg jag först den ena älgen typ 20 meter fram på vägen. Ture tvärstannade och stod och kollade. Det gjorde älgen också. Sedan började den gå mot oss. Varken jag eller Ture visste vad vi skulle göra, så vi bara stod där. Ture stod verkligen blickstilla, och hans hjärta dunkade så kraftigt att jag kände det med benen. Sen när älgen var typ 10 meter ifrån oss så stannade den, som tur var faktiskt. Man vet ju aldrig vad dom kan hitta på. Sedan gick den in i skogen. Det var då jag såg att det stod en till älg där inne, dom verkade vara ute på promenad tillsammans :p

Älgar verkar ha någon sorts dragningskraft till Ture, haha. Dom kanske känner någon sorts gemenskap? Älgarna kanske tror att han också är en älg? Nej nu var jag taskig!





Sedan tömkörde jag Ulanda ca 40 min. Det känns som om hon inte blivit tömkörd så mycket förut. Hon var lite spänd, och var lite bakskygg när man sprang bakom. Longerade lite också, då gick hon bättre! La upp tre galoppbommar med studsavstånd som jag longerade henne över. Hon var riktigt fin och lugn, speciellt i vänstervarvet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men dom e ju ganska lika

2009-04-21 @ 08:47:28
Postat av: Anonym

stora/ små helbbruna hästar brukas se ut som älgar. hhaaha :D men söt han är turemannen!

2009-04-21 @ 10:08:09
Postat av: johanna

såå cool bild ju!

2009-04-21 @ 11:01:41
URL: http://johannayoghurt.blogg.se/
Postat av: jessica :)

haha fan va söt! :)

jag tävlar islandshäst :)

2009-04-21 @ 15:24:18
URL: http://jessicaajansson.blogg.se/
Postat av: Elin

gud vad läskigt, jag hade freakat ur :P

jätte söt bild :)

2009-04-21 @ 18:01:20
URL: http://excepcional.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0