Mina hästar genom tiderna

Pelle. A-ponny. Jag gick inte på ridskola som ung, utan red denna ponny någon dag i veckan istället. Han stod i ett stall i närheten där vi bodde. Lite bongstyrig, men världens sötaste!


Toscana. Min första egna ponny. En b-ponny som jag tävlade lite blåbärshoppningar på, tror att jag kanske startade någon lokaltävling också. Hon var ingen superhopponny, men hon var världens snällaste! En perfekt första ponny, verkligen!





Romrussin. B-ponny. Tror att vi lånade honom ett tag, tävlade honom lite låga klasser. Han var väldigt ung och orutinerad.



Moonlight. B-ponny. En ponny jag bara hade under ett kort tag som 4-5 åring.


Harvey. B-ponny. Mamma köpte honom praktiskt taget oinriden, jag utbildade honom lite och hoppade några clear rounder, sen sålde vi honom vidare. En försäljningsponny helt enkelt. Hur charmig som helst var han iaf!





Pinoccio. B-ponny. Liknande som Harvey, mamma köpte honom oriden, jag red honom lite och sedan sålde vi honom vidare.


Silver. B-ponny. Min andra egna ponny, min första tävlingsponny kan man säga. Ingen hoppmaskin, men en superbra läromästare som lärde mig grunden i hoppning! Startade nog någon LB på henne, fast jag tror inte att det gick så bra :P




Jewel Samantah. B-ponny. Världens coolaste ponny! Endast 120 cm i mankhöjd, och bara ett öga, men vilken kämpe! Hon och jag fick verkligen förtroende för varandra, och vi tävlade dom högsta klasserna för B-ponny med väldigt bra resultat. Vi ägde dock inte henne, utan lånade henne under några år.





Smokey Joe. B-ponny. Köpte honom orutinerad från Irland, och det var tänkt att han skulle bli Samantahs efterträdare då han var en dm högre, alltså en maxad B-ponny. Det visade sig dock att han hade spatt i alla ben, och vi var tyvärr tvungna att avliva honom. Så himla synd, för han var verkligen hur snäll som helst och ställde alltid upp. Han hade förmodligen ont redan när vi köpte honom, men ändå hoppade han snällt runt upp till LA-MSVB i slutet.



Rathmacullig West. C-ponny. En ganska rutinerad c-ponny som vi köpte på Irland, men jag hann bara ha honom i några veckor innan vi upptäckte att han hade förändringar på röntgen Vi var därför tvungna att lämna tillbaka honom.


The Minestral. C-ponny. Ponnyn vi köpte istället för Rathmacullig West, även han från Irland. Han var dock väldigt grön och lite smått galen, så det tog ett tag att komma upp i klasserna. Till slut blev han dock en kanonponny, och vi skördade många framgångar upp till MSVA tillsammans.





Hero. D-ponny. En försäljningsponny mamma köpte in från Irland som vi sedan red till lite och sålde vidare.





Simply Red Alert. D-ponny. Även henne köpte vi in från Irland väldigt oriden, utbildade vidare och sedan sålde.
 


Knockroe Lightening. D-ponny. När vi köpte honom från Irland hade han tävlat LC-LB. Eftersom han var så himla tuff i huvudet så var vi redan efter ett år uppe i MSVA. Sen blev han dock skadad så han stod i ett år. Red igång honom igen och tävlade honom i några månader, och nu har min lillasyster fått ta över honom.



Acha. D-ponny. Hade henne under ett sommarlov då jag utbildade henne vidare och tävlade henne, för att sedan sälja henne.





Tensen. Häst. Egentligen mammas häst, men jag hoppar henne samt tävlar henne. Har startat henne upp till 140. Hon har vi fortfarande kvar, men har inte varit igång på sistånde på grund av skada.





Saturnus. Min första stora häst. Honom känner ni förmodligen till väldigt bra ;) Tävlar iaf honom upp till 150.





Bacchuz. Häst. En häst jag hade i ett par månader under sommaren 2008. Tävlade honom upp till 145. Lånade honom för senare ev. köp, men då gick han tyvärr inte igenom besiktningen.





Ulanda. Häst. Hade henne under några månader, men bytte sedan in henne mot Wembley. Tävlade henne iaf upp till 130.



Wembley. Häst. Förhoppningsvis min kommande stjärna. Den enda häst vi köpt som redan är väldigt rutinerad. Han har enligt uppgift tävlat upp till 150 i USA.





Lizzette. D-ponny. En försäljningsponny som jag i nuläget håller på att utbilda och tävla upp i klasserna.





Hoppas det var alla och att jag inte har glömt någon. :p


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Shit vad många hästar du haft :o, och väldig många B-ponnyer

2009-08-07 @ 21:06:06
Postat av: Camilla

du måste ha lärt dig massor av att rida så mycket olika ponnysar!

2009-08-07 @ 22:30:10
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad roligt att sitta och kolla bilder och läsa om dom olika hästarna=)

2009-08-07 @ 22:34:46
Postat av: kajsa

åh vilka fina pollar =D

2009-08-07 @ 22:41:31
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Modesty

gud vilka förutsättningar det har gett dig i din ridning att få rida så många ponnyer.Tycker dessutom det är super med att du utbildat själv sen sålt och börjar om igen.Det är ÄKTA framgång;)

2009-08-07 @ 23:58:46
URL: http://skaneflickan.blogg.se/
Postat av: madde

harvey, lilla killen! Han var/är verkligen en underbar liten grabb! Gud vad längesen de va, han ser så ung ut! Han har blivit riktigt gammal den lilla prinsen;) btw du menar riktigt charmig ÄR han :)

2009-08-08 @ 00:55:54
Postat av: Anonym

Nocke då eller vad han heter :P

2009-08-08 @ 08:02:01
Postat av: Bella

Åh äre cherocee på den 7:de bilden?=)

2009-08-08 @ 09:13:26
Postat av: Hanna P

oj vad många hästar du hunnit igenom, det måste ha varit otroligt lärorikt för dig! Gillar alla söta ponnisar :)

2009-08-08 @ 09:22:42
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: Anonym

Håller med, vad duktigt att utbilda sina ponnyer själv när man är så ung! :) Riktigt bra gjort!

2009-08-08 @ 11:25:11
Postat av: Sanna

Du och jag ligger på ungefär samma antal ponnyer, och just nu är jag inne på min 3e storhäst, trots lite ofrivilligt. Kul att få se bilder också, oftast har man ju inte kvar några! Men ja, vet inte vad jag ville ha sagt.. Bra blogg :)

2009-08-08 @ 12:48:59
Postat av: Julia

Jätte roligt inlägg, verkligen! Skulle inte du kunna lägga till hur gammal du var och så? Du kan inte direkt ha varit gammal på dem första bilderna! :)

2009-08-08 @ 13:14:45
Postat av: Emma

faan vad många b-ponnysar ;)

2009-08-08 @ 15:15:33
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Anonym

guud va du var sööt när du var lien !:D nu oxå för den delen ;)

2009-08-08 @ 15:53:29
Postat av: Anonym

Måste bara fråga, hur gammal Hero var när du hade honom ;P ?

2009-08-08 @ 19:34:59
Postat av: Jennifer

Gud vad många hästar, själv har man haft en sköthäst och en D-ponny som jag har nu :P

2009-08-09 @ 12:17:15
URL: http://jennifersumar.blogg.se/
Postat av: sara

räknade hästarna 21 st(!!!!!) lyckost!

2009-08-09 @ 17:52:37
Postat av: Emelie T

Hej :)



Är fotograf och igår tror jag att jag såg Simply Red Alert på en lokal hoppning hos Jämjö Hästsällskap (Blekinge).



Mvh Emelie T

2009-08-09 @ 18:09:33
URL: http://www.emtfoto.2u.se
Postat av: Emelie

Hej, vem såldes Acha till, kommer du ihåg ?

en kompis till mig har en d ponny som heter acha , är det samma tro ?

2009-08-09 @ 21:45:37
Postat av: nicole

var köpte du Ture ifrån? Var kommer bacchuz och tensen ifrån? :)

2009-08-09 @ 22:02:29
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: Mikaela svarar

Alla - tror som ni säger jag har lärt mig väldigt mycket på att rida så många olika hästar! =)



Anonym - Det är samma som Knockroe Lightening ;)



Bella - Ja det är det ;D



Julia - Kommer ju komma en till text som heter "min resa genom hästlivet". Där kommer jag skriva lite mer ålder och sånt ;) Men kan tänka mig att jag var runt 4-5-6-7 år eller nåt sånt på dom första bilderna :p



Anonym - Han var väl 5-6 eller nåt sånt tror jag! Kan ha varit 7 också...



Emelie T - Åh va kul, kmr du ihåg om det gick bra för henne? =)



Emelie - Sålde henne till en tjej som heter Amanda. =)



Nicole - ture och Bacchuz var hos provatpersoner. Och Tensen kommer från ett försäljningsstall i Skåne!



2009-08-10 @ 00:07:52
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad jätteroligt att läsa om dina hästar genom tiden. Jag läser bloggen lite nu och då och kan möjligtvis ha missat denna info. Men jag kan inte låta bli att undra över din mamma och resten av familjen. Jag tänker att det inte kan vara så väldigt vanligt att ha en mamma som köper orutinerade ponnier till sin dotter som hon sedan utbildar och sen säljs ponnyn vidare. Eller är det kanske vanligt idag? Frågan är dock hur aktiv är din mamma med hästarna? Tävlar hon också? Har hon gjort? :)



Hoppas ok att jag frågar om mamma din istället för dig ;)



Kram

Sara

2009-08-11 @ 09:27:34
Postat av: LIFE OF JENNY

Gud va kul när jag kollade igenom bilderna på hästar som du haft genom tiden, kommer du ihåg en tjej som hade en skimmel i ditt stall, birgitta lundberg som hade Sammy? Va och red med henne när jag va mindre och då lånade jag Silver av dig, red också jarsnik som stod där ett tag. Vilket sammanträffande =) jag har ridigt din ponny haha status till mig haha =)



gillar din bogg! Ha det bra =)

2009-08-11 @ 16:50:59
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäkla många ponnysar du haft ;p



När komemr du sälja Lizzette? Vilka klasser har hon tävlat och så?

Håller på att leta efter en till tävlingsponny. Har redan en som jag tävlar i hoppning med. Men när jag skla upp i de ännu högre funkar det inte spå bra med bara den jag har. Vi har kollat på några. Har fäst mig mest vid en ponny som nyss börjat hoppa och tävla. Så vi får se ;)

Btw! Han heter också Bacchus :p

2009-10-07 @ 17:00:24
Postat av: Elise

just nu vad jag vet så står harvey på roogård i norrtälje :) <3

2009-10-14 @ 20:00:46
Postat av: Elise

harvey som jag vet står nu på roogård :)

2009-10-14 @ 20:02:33
Postat av: Carro

Va kul att läsa. =)

2009-11-23 @ 14:06:07
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: moa

asså shiit jag e ettt fan- av dig , fyfaann

du rider ju grymt bra och asså fan va man vill leva

ditt liv just nu , hahahahha (L)



jag är ett faaaan- :D

2009-11-24 @ 12:18:50
Postat av: Anonym

Simply Red Alert är till salu nu här på denna länken http://www.ridklubbenudden.com/ och på salu hästvisningen den 6 december. Det ser iaf ut som honom :D

2009-12-05 @ 20:31:20
Postat av: fanny

kul att se att du inte bara fått färdiga ponnysar, utan har fått utbilda ohc sälja flera st!

2009-12-12 @ 21:20:49
Postat av: Ewa

Hej, måste få fråga. Bacchuz, vart ifrån lånade du honom?



Mvh Ewa Lundin

2009-12-13 @ 12:18:48
URL: http://saiop.blogg.se/
Postat av: Sara

Harvey har stått på ridskolan jag rider på och står nu hos några som hade sina hästar där förut. blev lite förvånad när jag såg honom i din blogg :o

2009-12-13 @ 12:27:14
Postat av: karoline

vad tycker du är finast marinblåa eller svarta tretornstövlar ? :)

2010-01-09 @ 18:37:29
URL: http://karolineb.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du kvar den där skimmeln ? :)

2010-04-24 @ 21:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0