Svar

Det vore väldigt intressant att höra hur du sätter mål för din karriär som ryttare, om du vill utbilda dig osv, och då på tal om utbildning: vad läser du nu?
Jag har inga direkta mål för min karriär som ryttare faktiskt. Just nu läser jag Sam ekonomi, men jag vill även läsa vidare efter det. Dock förmodligen inte direkt när jag gått ut, och jag vet inte vad jag vill läsa vidare till, men läsa vidare vill jag!

vad gör du på fritiden? förutom hästarna..
Är med kompisar, sitter vid datorn och kollar på tv typ.

Vilken är din favorit maträtt? :)
Pannkakor haha ;)


Hur ofta brukar du träffa kompisar?
Så ofta jag kan!


hur lång är du och hur mycket väger du? :)
Är drygt 175, vet inte hur mkt jag väger men runt 55 kg tror jag. Inte så mycket med tanke på min längd kanske, men har väldigt smal benstomme tror jag. Kommer nog alltid ha smala ben och smala armar hur mycket jag än äter.

Vem/vilka är dina bästa vänner?
Vill inte säga namn, men har väl typ 5 stycken som står mig extra nära!

Har du pojkvän? :)
Nope

är du nöjd med ditt utséende? du är söt :)
Jag vet väldigt många jag skulle vilja byta med om man säger så... :p Men tack så mycket!

om du inte skulle hålla på med hästar vad skulle du då hålla på med? :)
En sport? Hmm... tycker friidrott verkar roligt! Och volleyboll!

Brukar du festa?
Är inte någon sådan som festar varje helg, men jag tycker det är väldigt roligt så ja.

har du tandställning? ^^
Yes ;)

Finns det något med hästar du inte gillar?
Att dom tar så mycket tid, att man är så uppbunden.

Har du någon gång tröttnat på hästar? Bara för en liten stund?
Ja ganska många gånger faktiskt. Men har nog aldrig på allvar funderat på att lägga av. Inte än iaf.

Brukar du shoppa mkt?? Jag är typ en shopoholic och älskar hästar? E du likadan??
Jag älskar att shoppa! :D


Har du någonsin haft vänner som sedan blivit avundsjuk på allt du har. Egna hästar, stall osv.Och ni har i stället blivit osams. ( om de själva bara rider på ridskola eller ngt?) förstår du vad jag menar?
Nej, det låter inte som några vidare vänner det!

Du har ju sagt att du gillar att skriva, och kan tänka dig att bli journalist. Men hur blir det med dina hästar? Det blir nog lite svårt att som te.x 20 åring som söker jobb ska ta hand om hästar! Man ska ju följa sina drömmar! Men det skulle vara kul om du blev nästa malin bayard (eller det kanske är din dröm)! Men liksom hur blir det med ridningen? har du funderat ut det? du tar ju lixom studenten nästa sommar?! Du har ju tur om dina mammma vill ta hand om dina hästar? Men om det inte funkar? Vad gör du då?( förlåt det blev lite långt, men hoppas att du förstår vad jag menar?)
Ja det stämmer. Angående framtiden så har jag faktiskt inte tänkt så långt. Eller ibland tänker jag på det, men vad jag vill ändras liksom från dag till dag. Ibland är jag jättesugen på att typ starta ett försäljningsstall eller något, men ibland tycker jag att det skulle vara jätteskönt att inte ha några hästar alls utan bara ha en lägenhet i stan och ett "vanligt" jobb. Så vi får se, framtiden får helt enkelt svara på den frågan.


När börjar du förresten skola igen? jag börjar i morgon lixom?
Jag börjar imorgon (torsdag).



Vad ska du göra efter gymnasiet? Ska du plugga vidare, eller ska du göra något annat?
Jag vet faktiskt inte. Tror inte jag vill plugga vidare direkt, vill kanske ut och resa eller något först.

Är du kär?
Nej faktiskt inte! Eller såg på Cold mountain här om dagen, och Jude Law är ju inte helt fel, haha ;)


Vart går du i Gymnasiet?

I Norrtälje.



Är det något du får sätta åt sidan för att kunna hinna med hästarna som du tycker är väldigt jobbigt att sätta åt sidan? (T.ex. åka på solsemester, titta på tv eller vad tusan som helst... :-))
Ja, väldigt ofta missar man saker. Men allt handlar om att prioritera. Om det är något som jag tycker är väldigt jobbigt att sätta åt sidan, så ser jag helt enkelt till att inte sätta det åt sidan.


Tycker du att du hinner med skolan så mycket som du vill? Favoritämne?
Jag har mer tid till skolan än vad jag utnyttjar om man säger så :p Favoritämnet är nog svenska och idrott.


Om du en dag är helt hästledig, vad gör du/skulle du göra då för att det skulle kännas som en lyckad dag?
Först och främst ha en lång sovmorgon! Sen kanske åka in till stan med kompisarna och shoppa och fika eller något. :)


Eftersom att ni har jättemånga hästar och en egen gård!Hinner ni mer att åka utomlands med familjen, på en resa.Typ till grekland. Utan hästarna. Eller går inte det pga hästarna?
Jo det gör vi. Vi reser ganska mycket utomlands faktiskt. Oftast minst 1 gång om året.


hur hinner du med 3/4 hästar när du går i skolan?
Jadu... Jag försöker vara så effektiv som möjligt med allt som gäller hästarna. Håller inte på och borstar varje häst i en halvtimme, rider lite kortare men intensivare pass osv.


okej detta är inte en fråga. Men skulle man kunna få se ditt rum ngn gång? hi
Maybe ;) Just nu är det dock väldigt stökigt, så det får bli den dagen jag orkat städa det :p


Har du bra betyg?
Har väl typ hälften VG och hälften MVG.

Har du gjort någonting du inte är stolt över. hälstrelaterat! kanske blivit så sur på hästen att du piskade lite lätt för ingen anledning.( menar lite lätt,menar inget illa till dig) Själv kan jag bli lite sur på en häst men skulle inte piska. Men kan vet ju inte, nån gång kanske man har gjort nått. Har du? Men man lär sig ju av sina misstag. Det kanske även var en själv som gjort fel?
Det här var ju en hästrelaterad fråga, fyfy ;) Men nej, jag har väldigt lätt för att kontrollera mig själv och jag skulle aldrig låta min egen besvikelse och ilska gå ut över hästarna om dom inte gjort något fel.


läser du några andras bloggar?( om en person kommenterat på ett inlägg, och skrivit upp sin bloggadress( vad det nu heter) brukar du då kolla in den bloggen?
Ja jag läser dom flesta av dom här "kända" storbloggarna, några kompisars bloggar och även 3-4 hästbloggar regelbundet. Sen är det många jag kollar in på någon gång ibland. Jag brukar oftast kolla in lite snabbt på dom som kommenterat tex.


Jag har tyvärr ingen speciell fråga till dig som inte handlar om just hästar.. Men jag undrar hur du gör för att träna dina hästars rumpmuskulatur. Någon speciell övning att tipsa mig om? Och hur ser du på detdär med att hästar ska trava på asfalterad/hårt underlag, jag har växt upp med att aldrig trava på hårt underlag men så nu på senaste har jag hört från/sett att många gör detta. Vad tycker du och varför? Långt inlägg men tacksam för svar! :D Jättebra blogg förresten!
Ännu en hästrelaterad fråga. Ni har svårt att hålla er borta från hästar märker jag, haha ;) Tjaaa, klättring och studs är ju alltid bra. Jag rider ganska mycket på hårt underlag, det gör tex senorna starkare men det gör ju dom också lite "stumma". Så det viktigaste tror jag är att rida på så varierat underlag som möjligt. Sen är det viktigt att inte helt plötsligt trava flera kilometer på hårt underlag om man aldrig gjort det förut, utan att börja lite försiktigt för att sedan öka stegvis.

 

vad gillar du för musik?
Favorit-bandet är Coldplay! 




beskriv din drömmkille (A)
Haha! Som Edward i Twilight - Snäll, omtänksam, rolig, spännande och snygg! Fast kanske inte vampyr då :p


hur mkt bloggläsare har du ?
Just nu brukar det ligga runt 500-600 unika per dag.

har du ngt smeknamn ?
Yes, dom flesta kallar mig Mickis.

vart ser du dig själv om 10 år ? yrke, barn, gift .. ?
10 år, då är jag 28 alltså... Hmm... Yrke har jag ingen aning om, barn vill jag inte ha allt för tidigt, men gift skulle väl vara trevligt att vara!

Har du ngn förebild ?
Nja. Har många jag ser upp till, men har väl ingen speciellt direkt som är just min förebild.

har du ngn piercing ?
Bara hål i öronen.

Tjänar du pengar på dina reklamannonser?
Nope. Försöker istället "tjäna besökare" dvs. utbyta annonser. :)


favorit tv-program/serie?

Desperate housewives, Ugly Betty, 2½ men, How I met your mother, Navy CSI, Simpsons. Ja, listan kan göras lång ;)


fint hår du har, är det ditt riktiga (inte löshår asså)?
Tack! Ja det är mitt riktiga!

kan inte du lägga in en besöks-räknare som alla besökarna ser? för skulle vara kul å veta hur många du besökare du har/haft/per dag, osv :)
Under länkar så hittar du några sidor som räknar besökare. Om du tex klickar på "tailsweep" ikonen så kan du se lite statistik (Tror dock att dens "vecko-räknare" visar fel). Även om du går in på bloggtoppen och söker på "tävlingsryttaren" så finns det en sån här graf eller vad det heter som visar hur många besökare jag har om dagen, i veckan osv. :)

Tjänar du pengar på din blogg?
Nej inte just nu.

Får du månads-peng? hur mkt isf? ;)
Får mitt studiebidrag varje månad, alltså 1050:-


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att starta ett försäljningsstall skulle väl vara jätteroligt! Du skulle nog göra det riktigt bra!! :D

2009-08-19 @ 15:31:19
Postat av: Bella

Är så skoj att läsa din blogg, för du verkar vara en sådan tjej som står med båda fötterna på jorden och inte låter framgångarna stiga dig åt huvudet. Fortsätt så, så kommer du komma långt=)

2009-08-19 @ 15:56:55
Postat av: Anonym

jag vet ju att du har en CWD-martingal, vilka sadlar du har, osv, men vad har du för träns? asså förutom dyon the difference.

å vad har du för magplatta? (:

2009-08-19 @ 16:25:35
Postat av: Anonym

Är det inte läskigt att hoppa terräng? Finns det någon terräng bana i sthlms län som man kan pröva på själv?

2009-08-19 @ 16:54:39
Postat av: Amanda

Åh jag såg också Cold mountain bara för några dagar sedan, så himla bra! Jag hoppas att vi ses i Stockholm nästa helg :)<3

2009-08-19 @ 19:43:19
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Sanna

Vill du berätta VILKA hästbloggar det är du läser regelbundet?

2009-08-19 @ 19:47:33
Postat av: Sofia

Haha jag älskar också Coldplay & alla tv program du listade upp! :P

2009-08-19 @ 20:00:00
Postat av: Therese

Ska se Coldplay på lördag, längtar :D

2009-08-20 @ 15:12:14
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: josse

Shit vilka toppen betyg du har! :o :)

2009-08-22 @ 21:11:29
URL: http://josefinz.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0