Dagen

- Lito har blivit utsläppt i en egen hage, och efter att ha sprungit runt några varv (då han såg ut som en arab med svansen i vädret och den smala halsen rakt upp), så slog han sig till ro vid hö-högen. Han verkar vara en riktig matälskare, även om det absolut inte syns på honom. Våra hästar går ju för tillfället alla tillsammans, men när vi har en ny häst brukar vi alltid låta denna gå i en egen hage några dagar först, så att den får samma doft och lite samhörighet med de andra hästarna. När man sedan släpper ihop dom brukar det gå lite lugnare till.  

- I morse red jag Zazou innan skolan. Red ett rent dressyr pass på volten, det gick bra!

- Både Lito och Ture får vila idag, för ikväll ska jag bort.

Det var min "hästdag" det :) Imorrn hade jag tänkt rida Lito för första gången hemma, spännande!


Kommentarer
Postat av: matilda

kul med en ny häst! :D

2010-04-15 @ 17:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0