Dagens ridpass

Idag red jag och Mamma ut på Zazou och Lito. Provade ett gags vi hade hemma på Lito, satte på ett delta också. Det kändes som om det funkade bra! Fast egentligen gillar jag det inte riktigt, tycker det känns som om det har lite väl stora bettringar för att vara ett gags. Det blir lite klumpigt liksom. Tog en liten sväng på volten efter också. Dock så hoppade jag ju inget, och det förmodligen då det kommer fram om det passar eller inte. Dessutom är det ju där jag tänkt att använda det isf. Får prova hoppa lite med det någon dag helt enkelt!




Som ni ser så snöade det idag :S Blää!

Det här känns så himla surt, men Ture har med största sannorlikhet fått en hovböld. Igen. Tredje gången han får det nu, och förmodligen är det på samma ställe som dom andra två. Ska nog ta ut veterinären imorrn om han kan då.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag tycker din nya pålle är grymt söt :) Synd med Ture, hopaps han kryar på sig snart :)

2010-04-21 @ 23:01:36
URL: http://nikondtretusen.blogg.se/
Postat av: Jenny Grahn

Hej! Har just börjat följa din blogg. Gillar din blogg väldigt mycket, du har jätte bra inställning till hästar och vågar som få berätta hur det går, för jag tycker det är så svårt att hitta bra hästbloggar för de är ofta tråkiga eftersom de bara berättar hur bäst deras häst är och det går ALLTID bra för dom..så jag kan ibland börja känna osäker och undrar om felet ligger hos mig att jag har dåliga dagar ibland eller får halta hästar här hemma, hoppas du förståtr vad jag menar. Men då hittade jag dig, din blogg. Äntligen en hästtjej som visar "verkligheten". Skönt, det kändes som jag får stöd av dig och får motivation tillbaka när jag läser din blogg =)



Kram! fortsätt så

2010-04-22 @ 07:31:29
URL: http://cabaljo.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag måste ändra, i ren nyfikenhet, hur gagset funkar när du sätter på delta? Är inte själva poängen att "repet" till viss del ska kunna löpa genom bettringarna? Får du den effekten även med ett delta på?

Superbra blogg du skriver!

2010-04-22 @ 08:00:14
Postat av: Melinda

du som är duktig! vad är det för skillnad på bed 2 faser A:0+A:0/A och bed A:0/A ???? skulle vara jättebra om du kunde svara eller någon annan som ser denna kommentar!! :)

2010-04-22 @ 10:56:30
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Ida A

Otur med Ture, inte kul.



Melinda: 2 faser A:0+A:0/A innebär "flygande" start i omhoppningen direkt efter felfri grundomgång



A:0/A innebär "omhoppning i grunden" dvs att det är endast en grundomgång där den med bäst tid och minst antal fel vinner :)

2010-04-22 @ 11:39:57
Postat av: madeleine

Otur med Ture, kanske ska prova att sko med sula om han inte har det redan? Kanske kan hjälpa?

2010-04-22 @ 15:34:47
Postat av: Kitt Hansen

Hej! Jag älskar din blogg, du har så många bra tips. Vår häst är släkt med Lito. Ett sto från Nederländerna. Hon älskar Gag när hon hoppar. Vi bytar bet på var ridning. Vanlig ritt är det 3-delat, markarbete 2-delat pelham i gummi.Tävling o hoppträning gag med D-ringar. Hon älskar det. Har även provat flippanbete, var ej bra. Hoppas du får en ny toppenhäst. Vi älskar vår pålle.

2010-04-22 @ 20:26:37
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: vad söt han är! :)

2010-04-22 @ 20:40:43
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Klara

Vilken fin häst :)

2010-04-22 @ 21:31:05
URL: http://klaraunderbara.blogg.se/
Postat av: Jozzie

Vilken söt häst ! :)

2010-04-23 @ 21:02:15
URL: http://jozzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0