Svaren

vad hände med hästen ni besikigade? :)
Den hade lite småsaker på röntgen som vi ska kolla upp lite nogrannare.

Super bra blogg:) Varför provred du dom där ponnysarna? :D
Tack :) För att ägaren frågade om jag ville det, och jag sa ja :p

Har du några syskon?
Yes, en brorsa och en syster.

Har du alltid haft eget stall?
Så länge vi har haft egna hästar har vi haft eget stall.

Hur högt är det hösta hindret du har hoppat?
Jag vet inte faktiskt. Tror inte jag har hoppat så myket högre än 150-155.

Hur gamla är dina hästar?
Ture är 11 och Zazou är 6.

Tycker du att din Charles Owen/JW hjälm är varm på sommaren och även i vanliga fall? :P
Hur är dom i storlekar, vissa säger att dom är små och vissa säger att dom töjer sig så det är svårt att veta vad man ska ha för storlek. Jag kan inte testa dem då jag bor långt ifrån en hästaffär men vad tror du om jag har 37 i vanliga fall, vilken storlek borde jag kunna ha då? :P
Väldigt tacksam för svar!
Superbra blogg förresten! :D

På sommaren tycker jag den är varm men inte annars. Jag tycker dom är normala i storlekarna. Jag själv har 58 i alla andra hjälmar, och även i den. I början kan den dock kännas lite trång, men sedan töjer den sig lite tycker jag.
Tack så mycket!

hej! jag undrar vad du har för mål med Zazou under 2010? Tack för en asbra blogg! :)
Om allt går som det ska är målet att hoppa 130 i slutet av året och kanske försöka kvala in till Breeders. Tack själv :)

Hej!
Du verkar ha koll på "modet" el vad man ska säga, hur länge till tror du att Tretorn ridstövlarna kommer att hålla i sig? 
Fast man ska ju ha sånt man gillar, inte sånt som är mode men ändå.. 
Jättebra blogg iaf :D
Jadu, det är jättesvårt att svara på tycker jag! Nu kommer det ju ut en ny modell, så själva märket tretorn tror jag kommer att hålla i sig länge. Jag tror även att det kommer att komma mer och mer liknande konkurrenter. Alltså lite annorlunda, bekväma och sportiga stövlar tror jag kommer bli ett stort mode öht ett tag framöver.
Tacktack :D

Hur gick/går det med hästen ni skulle köpa? 
Har svarat på det där uppe :)

Är det något med ture? igenom att du skulle börja rida honom lite smått nästa vecka.
Ja, han har ju varit halt. Skrev om det för ett par veckor sedan (HÄR)

Din blogg är väl den största hästbloggen i Sverige?

Vet inte faktiskt. Kanske? Hur vet man det? Är det någon här som vet ngn större? :p

Min ponny är väldigt tung i handen, vilket gör att jag gärna följer med och tappar sitsen. Vad kan jag göra för att sluta "bära henne" med mina händer?
Försöka rida mer med benen och sisten så att hon lägger mer vikt på bakdelen och inte blir så framtung. Lättare sagt än gjort kanske :p

är märken viktigt för dig ? och vad är det dyraste och mest onödigaste du köpt ? :)
Jag det är nog ganska viktigt faktiskt :p Eller kanske inte själva märkena i sig själva, utan jag tycker oftast att märkessakerna är snyggast och då köper jag helst dom. Hmm... Det är nog tyglarna jag köpte för 1000:-. Eller schabraket jag köpte för lika mycket. Eller bröstan för 2500:-. Haha, jag är nog lite av en expert på att köpa onödigt dyra saker :p

Hur lång är du?
Typ 178 cm

varför kommer det sej att du helt plötsligt börjat träna? (allså springa)

För jag vill bli mer vältränad.

hur många besökare har du nu?
Runt 1700 unika/dag

tjänar du pengar på bloggen?
Nope

tycker aldrig du att det är för högt när du hoppar på tex en så ny häst som zazou? 
Nej, för om jag tycker det är för högt så avstår jag nog från att hoppa det.

vet du hur det går för wembley om han är frisk? och vet du hur det går för ulanda, vem som äger henne?
gillade henne väldigt mycket :P
Har hört att han ska vara frisk, men jag vet inte. Hon ska snart få föl :) Det hon som vi köpte henne av som äger henne fortfarande.

Hej Hej, tack för en jätte bra blogg! i vilken prisklass letar du hästar i? kram kram
Tack själv :) Det är jätteolika från gång till gång.

hur hinner du med allt? skola, kompisar, hästar? festar du aldrig ?
Jag vet inte, jag jobbar på helt enkelt :p Gör mycket skolarbete sent på kvällarna, och försöker rida så fort jag kommer hem från skolan. Om jag vill träffa kompisar någon dag ser jag antingen till att lägga hästarnas vilodag då, rida före eller efter, eller så får de helt enkelt vila en extra dag vilket inte är hela världen. Jo men det är inget jag skriver om här i bloggen.

Hur många dagar i veckan rider du dina hästar?

5-6, oftast 6.

hur gör man ett galopp byte?
Det är lite olika hur hästen är lärd från början, men oftast så brukar man väl balansera upp hästen lite och sedan lägga om skänklarna.

Kan du inte skriva lite kommentarer om tävlingsplatserna du har varit på? Bra underlag och sånt? =)
Jo det kanske jag skulle kunna göra i framtiden :) Har dock varit på så himla många så vet inte om jag kommer ihåg alla, haha.

Hur hög är zazou o Ture?
Zazou är typ 165 och Ture ca 174.

Hur hög är hästen ni förhoppningsvis kommer köpa? Superbra blogg! :)
Ca 168 tror jag :) Tack!

Tjänar du pengar på bloggen?
Nope

Hur går det med hästen ni skulle kolla upp röntgen plåtarna på? :)
Det vet vi efter måndag (förhoppningsvis) ;)

När du kollar på häst vad kollar du på då?
Har skrivit ett inlägg om det HÄR

vad är ditt tips för att komma från lokal tävling och komma upp mot 130 klasser osv.. ?
Först tänka efter om hästen man sitter på har möjligheten att gå dom klasserna. Sedan träna, träna och träna!

Hur uttalar man zazou? ;)
Som i lejonkungen, lyssna i början HÄR ;)

Kommentarer
Postat av: Karin

dem som du köpte Zazou utav (och Wembley och Ulanda) Har dem någon hemsida ?



och jag vet att det inte är någon frågestund nu, men jag missa denna, så jag ställer frågan ändå. :) Om du hade provridit Zazou, Wembley och Ulanda samtidigt de tre samma dag. Vem utav dem hade du valt då?

2010-04-04 @ 14:37:24
Postat av: Sofia - Vinn ett schabrak från Glen Gordon!

Vad gulligt att Zazou finns med i Lejonkungen. Hade jag inte tänkt på tidigare ^^

2010-04-04 @ 17:10:57
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Helen

altså du kommer nöta ut dina hästar , du hoppar ju minst 2-3 gånger i veckan med dem?

2010-04-04 @ 18:03:21
Postat av: Maria

Helen - Öööh okej? Vad får du det ifrån? Du måste ju ha nåt konstigt i skallen.

2010-04-04 @ 18:21:58
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Enligt bloglovin är din blogg den största i Sverige, eller åtmonstone den med flest bevakare/följare :)

2010-04-04 @ 19:22:57
URL: http://fridaelmlundare.blogg.se/
Postat av: elin Karlsson

Jag såg Wembley på en tävling nere i Skåne igår... såg inte jättefräsch ut faktiktm:/

2010-04-05 @ 11:58:59
Postat av: Anonym

din blogg är inte den största.. showjumper är större :)

Fast din är nog bland dom största..

2010-04-05 @ 16:10:58
Postat av: Carola Epsec

Nej showjumper.blogg.se är större

Bra Blogg du har!

2010-04-06 @ 08:00:12
Postat av: Maria

Shojumper är inte alls större, tvivlar på att hon (eller ngn annan hästblogg) har mer besökare än dig. Sen att hon har mer anhängare på bloglovin, d e ju för att hon har den där tävlingen. Så jag tror absolut att din är störst i sverige!

2010-04-06 @ 20:48:43
Postat av: Matilda

Hej Maria, fick tips om att det diskuterades här. Jag har som mest haft 2900+ unika och ligger nu runt 2000 unika om dagen så jag tror jag är "störst" just nu men VEM BRYR SIG? :)

Alla hästbloggar är värda att läsas tycker jag.

Du har dessutom rätt i att det beror till stor del på min GPAtävling men jag har legat över 1000 unika ganska länge så det är inte bara det.

2010-04-06 @ 20:52:30
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0