Turetott

Har ju glömt berätta hur det gick med Ture på kliniken. Det gick väl sådär. Jag var inte med, men om jag förstod det rätt så var han inte halt initialt, men reagerade på flera ben vid böjprovet. Hans schema framöver är med andra ord att ta det lugnt ett tag. Nu ska han promeneras i två veckor, sen ska han börja sättas igång.

Jag har planerat att han ska sättas igång väldigt långsamt, utan några tävlingar att stressa honom i form till osv. Den enda tävlingen jag "har inplanerad" är utomhus SM i sommar (det är ju flera månader kvar dit, så man vet ju aldrig vad som händer, men det är en tävling jag verkligen skulle vilja rida), och resten innan det bestämmer jag efter hand beroende på hur han känns osv.

Vi har ju inte börjat den här tävlingssäsongen särskilt bra alls, vilket kanske går att skylla på att han haft känningar. Han har ju varit så duktig som kämpat på trots detta (dock för snäll för sitt eget bästa som inte visat det eller sagt ifrån). Känns inte alls bra att jag inte märkt det ordenligt förrän nu. Visst har han inte riktigt känts lika fin som han kändes innan vintervilan, men har trott att det berodde på att han inte var i samma form kondition- och styrkemässigt. Även på inne SM var jag tveksam in i det sista och trodde jag var kinkig. Vi kanske helt enkelt inte var tillräckligt bra förberedda för en sådan pass svår tävling, det kanske var därför det gick dåligt. Är dock jätteglad över att jag till slut litade på min känsla och att vi kollade upp honom ordentligt.

När han är frisk ska jag iaf börja med att hoppa nån/några lägre tävlingar, så att han får det väldigt lätt och enkelt utan några större krav. Hoppas att vi är på topp igen lagom till utomhussäsongen drar igång ordenligt. Älskade Ture <3





Kommentarer
Postat av: EBba

Jag tycker det är bra att du tar det lugnt, lycka till :)

2010-03-20 @ 16:23:34
URL: http://nikondtretusen.blogg.se/
Postat av: natalie

hur hög är ture? :)

2010-03-20 @ 16:37:15
Postat av: Lina Renström - Tävling på bloggen!

Vad skönt att få veta vad som var felet!

2010-03-20 @ 16:43:03
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Clara

Älskar att du tänker på hästens bästa och inte alls tänker självisk. Härlig inställning! Det visar att du bryr dig om dina hästars välmående till 1000%

2010-03-20 @ 16:43:11
Postat av: Helena

Stackars Ture! Hoppas han piggar på sig snart igen de är alltid så jobbigt när ens hjärtan inte mår bra :( Lycka till!

2010-03-20 @ 18:36:20
Postat av: Marlen

Du får säge till om du vill ha en till häst att tävla=)

Jag har en häst som jag tror skulle passa dig om du vill tävla honom?

2010-03-20 @ 18:54:46
Postat av: isabella

va tråkigt :( kanske red du igång för snabbt efter vilan och hoppade för höga klasser lite tidigt? svårt det där när inte hästarna kan prata, hade varit lite lättare då :P

hoppas han blir bra snart så du kan tävla till sommaren iaf =)

2010-03-20 @ 19:00:23
Postat av: Lamia

Vad kul att höra att du tänker ta det lugnt! Många tävlingsryttare vill bara ut och tävla direkt och bryr sig inte om hästen. Bra inställning :)

2010-03-21 @ 11:31:41
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: maria

usch, det är riktigt farligt med hästar som inte säger ifrån.. Hoppas allt löser sig!

2010-03-21 @ 14:01:34
Postat av: maria rotebäck

Hej! Följer er med spänning. Hoppas att han snart blir bra igen. Han är en sann kämpe och du är så duktig.

kram från vimmerby

2010-03-21 @ 19:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0