Fin häst!

Idag longerade jag Zazou. Hon var jätteduktig!

Första gången jag longerade henne verkade hon verkligen inte fatta vad jag ville att hon skulle göra. Vet inte om det var jag som longerade henne annorlunda än dom förra ägarna, eller om hon inte var så mycket longerad innan. Kunde iaf inte få henne att gå ett varv utan att vända in mot mitten eller försöka byta håll. Trots att jag inte alls har longerat henne särskilt många gånger efter det så sköter hon sig exemplariskt nu! Är lugn och avslappnad och lyssnar bra på mig. Lättlärd liten dam det där (både på gott och ont, lär sig ovanor snabbt också :p).

Idag hade jag pessoaselen på och försökte bara att få henne så lång och låg som möjligt men med ett aktivt steg.


Det var verkligen inte lätt att ta en bra, någlunda skarp bild med mobilen, så ni får nöja er med den här konstiga vinkeln






Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte ha detta som dagens fråga?



Vad gör du nuförtiden när du har gått ut skolan, går du bara hemma eller du letar jobb?

2010-10-01 @ 12:32:03
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Reining ryttare

söta Zazou :)

2010-10-01 @ 12:38:25
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/
Postat av: marieann

söt bild du hade fottat och fått publicerad i tidnign hästmagazinet! :)

2010-10-01 @ 14:23:59
Postat av: marieann

söt bild du hade fotat och fått publicerat i tidnigen hästmagazinet :)

2010-10-01 @ 14:24:33
Postat av: Anonym

jag vet att du har utvärderat pessoaselen en gång innan, men tycker du den är värd att köpa, jobbar dom bra med både ryggen och bakbenen? och vart köpte du din?

2010-10-01 @ 18:06:30
Postat av: felicia w

bloggtävlingen har avslutats va? spännande :d

2010-10-01 @ 19:20:39
Postat av: lova

Hej!

Undrar bara om din GPA-hjälm har töjt sig mycket sedan du köpte den? Och vad har du för storlek på den, och vad har du på andra hjälmar?

Tacksam för svar!

2010-10-02 @ 12:14:05
Postat av: Felicia wedell

gud vad söt :)

2010-10-02 @ 15:57:47
Postat av: my

Hejsan!

jag vet inte om du fortfarande har kvar "Problem-hjälp"-kategorin, men jag har ett problem jag gärna skulle vilja ha hjälp med!

Jag håller på och försöker lära min medryttarhäst att göra byten och hittills har han gjort jättestora framsteg. Nu kan han byta över en bom på marken och byter ibland självmant i svängar vilket såklart är jättekul. Nu känner jag dock att vi har fastnat ordentligt. Han byter jättebra från vänster till höger galopp och får rena byten nästan varje gång, men från höger galopp till vänster byter han alltid bara i fram! Hur mycket jag än försöker och vilka olika övningar jag än gör så byter han aldrig i bak. Jag har jobbat jättemycket med att stärka vänstergaloppen, rättar galoppen så fort han hamnar i kors i bytena och har provat en massa tips jag fått från andra men inget fungerar.

Har du något tips till hur jag får honom att byta till vänster galopp även i bak??

Tack för en superbra blogg!! :D

2010-10-02 @ 16:12:32
URL: http://myalfredo.blogg.se/
Postat av: TANYA

Tjenaaa kompis! What’s up? Mitt coola namn är TANYA, och jag HAR ETT VIKTIGT MEDDELANDE TILL JUST DIG, ja just precis, DU SOM LÄSER DET HÄR:



Det finns en mening med allting, har du någonsin hört uttrycket: Everything happens for a reason? Jag tycker att det är sant. Därför har just DU tur att JAG kom in på just DIN blogg. Är det inte häftigt att tänka sÅ? ;-) Jag är en häftig, liten filur som gärna vill få in lite kommentarer om hur jäkla skön min blogg är. Eftersom jag får höra det ganska ofta… Nu är frågan: Verkar jag vara lite småknasig och intressant? Klicka i så fall in på min blogg din lilla söting :-) See you there! PUSSSSS! /Lots of loooove



http://www.TANYAAA.blogg.se

2010-10-02 @ 20:42:08
URL: http://tanyaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad lite du uppdaterar nuförtiden... :/

2010-10-02 @ 21:39:16
Postat av: Emma

håller med ovanstående skrivande, du uppdaterar ju i princip ingenting längre. beror det på att du jobbar (eller något dylikt) och inte har tid, eller på att du har tröttnat?!

2010-10-03 @ 10:47:25
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: ASTRONAUTEN

Jag tycker det är lite hemskt att stänga in hästarna sådär för att få dem att göra som människan vill istället för att låta dem röra sig i sitt naturliga rörelsemönster :/

2010-10-03 @ 23:04:05
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: scba

hon är så himla fin! :)

2010-10-04 @ 16:27:02
Postat av: Sandra

Sjukt fin häst du har! :) lyckos där :)

2010-10-06 @ 21:59:44
URL: http://minaordminatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0