Dagens pass på Wembley

Red som sagt Wembley på volten. Följde mer denna mall på framridningen än vad jag gjort innan, dvs red en lite mer krävande framridning., Förut har jag mest lullat runt lite för att lära känna honom. Sedan hoppade jag 5 studs med knappt 3 meter emellan. Han var väldigt lugn, och iom att jag var väldigt lätt i handen hela tiden var han jättefin i munnen den största delen av passet. Något som jag lagt märke till är dock att han gärna kommer ut ur studsen i höger galopp när man hoppar den i vänstervarv. Enligt mamma byter han med bakbenen redan över första bommen. Vet inte riktigt vad det beror på faktiskt... Ska kanske prova hoppa studs på böjt spår nästa gång för att försöka träna bort det, då uppmuntras han ju verkligen att vara kvar i samma galopp.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Han e så fin :)

2009-06-11 @ 09:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0