Dagens ridpass

Red ut Zazou en sväng. Första gången jag rider ut henne själv. Stundtals snöade det lite, mysigt!

Hon stannade några gånger om hon tyckte ngt var läskigt, men överlag gick det bra. Det blev inte så hårt fysiskt arbete, men hon fick absolut rasta av sig lite psykiskt, vilket jag tror var bra. Hon är ju en häst med ganska mycket i huvudet och hon har gått ganska lugnt på sistånde, så man märker att hon har mycket överenergi. 
 


Vår snygga vardags-outfit :p Aja, den är iaf väldigt bekväm och praktisk!



Det är något som inte står rätt till med Ture :( Han var lite svullen på ett framben + att han haltar lite. Vi ska boka tid på kliniken, men först ska han ha sin vilovecka. Hoppas det inte är ngt allvarligt :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

du rider väl för hårt på honom... eller ni..

2009-12-12 @ 18:18:15
Postat av: Modesty

De är jobbigt med ovisshet=/



Jag fattar inte hör du kan rida i gummistövlar,jag tycker inte alls de e skönt.Dom klämmer åt foten när man trycker ner hälarna så att man inte få något blod i fötterna=P Iaf på mig=P

2009-12-12 @ 18:18:30
Postat av: Mathilda J

För alla hästintresserade!!!

elit ponny ryttare.



www.theryttare.blogg.se

läs & kommentera :)

2009-12-12 @ 19:18:01
URL: http://theryttare.blogg.se/
Postat av: M L I

När får vi svaren från frågestunden? =)

2009-12-12 @ 20:11:11
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: L

Stackars Ture hoppas han blir frisk snart om det är nåt allvarligt fel men hoppas inte det <3

2009-12-12 @ 20:20:50
Postat av: emelie

hoppas han inte är svullen på senan, senskador är det sämsta! hoppas på det bästa! :)

2009-12-12 @ 20:22:27
Postat av: Anonym

Haha, vilka snygga stövlar du rider med :P Blev det inte halkigt i stigbygeln?

2009-12-12 @ 22:09:44
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Emma

Fiina gummisar (Y) ;)



Håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt med Turis!

Kram

2009-12-12 @ 22:11:29
Postat av: Malin

Måste säga att jag tycker det har blivit en väldigt negativ stämmning bland kommentarerna på din blogg! :/



Självklart kan inte alla tycka lika och allt kan inte vara positivt! Men det jag regerar på är just att så många plötsligt verkar vara så "anti din ridning" alltså att du rider dina hästar för hårt, hoppar för mycket osv! Undrar vad som har hänt?!



Att en häst skadar sig är ju inte precis en världssensation.. En skogsmulle häst kan också snubbla och vricka sig eller göra illa sig i hagen! Visst, en häst som tävlas i höga klasser i hoppning slits det med all sannolikhet mer på än en häst som bara rids i skogen och sådär. Men fortfarande ser man hästar som är 14-15 och fortfarande ligger i eliten, går 1.50 hoppningar och håller än.



Sluta klaga så! Om det var fler tävlingshästar som behandlades som Mikaela gör med sina tror jag många hästar skulle skratta sig lyckliga!

2009-12-12 @ 23:26:34
Postat av: Therese

Haha, fett skön outfit!

2009-12-13 @ 00:38:11
Postat av: Therese

jag håller med Malin!!

2009-12-13 @ 00:39:33
Postat av: Ida A

Måste bara berömma din otroligt snygga outfit, förstår dock inte hur du kan rida i gummistövlar, jag tycker det är jätte obekvämt!



Jag är förresten totalt förälskad i Zazou, hon är som en yngre upplaga av min 20åring :) hoppas att det inte är nåt allvarligt med Ture, känns som att du haft lite otur ett tag.



2009-12-13 @ 15:03:06
URL: http://idaho1989.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag håller med Malin!

2009-12-13 @ 17:42:35
Postat av: caroline

Bra sagt Malin!



Jag red faktiskt Ture innan, min kusin ägde honom en gång i tiden. Han var riktigt ung då men ändå ;) Så himla häftigt att jag bara råka hitta honom sådär hahah! Men är oerhört glad över att du har honom, har sett honom mycket innan och du har verkligen fått honom att utvecklas oerhört! :D

2009-12-14 @ 09:49:40
Postat av: juse

vad synd det där med ture...

2009-12-16 @ 15:30:39
URL: http://thiscan.blogg.se/
Postat av: nathalie

Gud vilka mysiga bilder. Saknar ridningen, blir att ta upp det sen när jag kommer hem igen! :) Är utomlands förtillfället..

Och för att inte glömma så har du verkligen en underbar blogg Mikaela, jättekul att följa dig! Hoppas du får en underbar jul! Kram

2009-12-17 @ 11:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0