Lyckad dag

Tävlade med Wembley och Ture på Årsta-Runsten dag. Båda gick superbra! =)

Wembley
110 - 0,0a placerad
120 - 4 fel

Han var jättefin, Wembley, i båda klasserna. Även om han stundtals kändes lite matt efter en väldigt tuff vecka (det märktes bla. på hans galopp, hamnade mycket i korsgalopp osv.) hoppade han fint! Det var ju debuten i 120, och det kändes jättebra och jättelågt. Nu känner jag mig säker på honom, och då känns alla hinder så mycket lägre. Fick ett väldigt oturligt pet på trean som ingen knappt märkte. I 110 kom vi nolla i båda faserna och blev placerade. Är supernöjd!



 

 


Ture

130 - 0,0a placerad

Åh vad kul det var att hoppa Ture! Jag red riktigt fort och låg 3:a efter att jag hoppat trots att jag var nummer 75. Känns superbra att jag äntligen kan rida snabbt på honom, det är så tråkigt att fisrida hela tiden! I slutet gick dock några av dom 120 startande om mig, och jag tror vi slutade på 7e plats. Det var dock väldigt jämt i toppen. Det skilde bara drygt en sekund mellan mig och tvåan. Är iaf väldigt glad över att dte kändes så bra!

 


Kommentarer
Postat av: -._.-._.-._.-

Tyckte inte alls att rundorna såg bra ut! Fast jag vet ju inte hur de brukar se ut!!!!



De ser ut som en kombination av slö- och flängridning med ryck i munnen och osamspelt o mkt juckande! Inget trevkigt alls faktiskt!

2009-06-26 @ 23:21:01
Postat av: Anonym

jag tycker det såg trevligt ut, lugnt och sansat :)

jätte bra blogg :)

2009-06-26 @ 23:34:10
Postat av: _.-:_.

Grattis till placeringarna!



Kan du inte skriva lite om schabraken du använder?

2009-06-26 @ 23:38:23
Postat av: Amanda

Wembley hoppar verkligen fint, så himla mjuk och spänstig, jättefin häst! Grattis till placeringarna idag och lycka till i de större klasserna under helgen :)

2009-06-26 @ 23:43:27
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Viktoria Tocca

Du rider Wembley "Lilleskutt" jättefint! Jag hade honom ett tag i vintras med redde tyvärr inte ut att rida honom själv, så det är jättekul att se att det går bra för er! Han är såååå söööööt! Tycker verkligen jättemycket om den hästen, men han är inte lätt, bra jobbat! Ser fram emot att se er ute på tävlingsbanorna i fortsättningen :)

2009-06-26 @ 23:47:02
Postat av: Anonym

Gud va roligt, Grattis!! :D

2009-06-27 @ 00:01:43
Postat av: Anonym

"De ser ut som en kombination av slö- och flängridning med ryck i munnen och osamspelt o mkt juckande"



Vilket ryckande i munnen!? Känns som att någon är avundsjuk på Mikaela, haha.

2009-06-27 @ 00:03:19
Postat av: Rosanna

Tre fina rundor! Speciellt den med Ture, ser verkligen lekande lätt ut för er! :)

2009-06-27 @ 01:14:19
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/
Postat av: Lolo

Så typiskt att folk ska vara avensjuka för dem inte själv lyckas! Fick med en fin komentar häromdagen. Ser fint ut =)

2009-06-27 @ 07:52:54
URL: http://traininghorses.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka superrundor, Mickis :D<3!

2009-06-27 @ 08:51:01
URL: http://ponnyryttaren.webblogg.se/
Postat av: Hanna P

vad kul att det gått så bra och grattis till placeringarna :)

2009-06-27 @ 10:39:08
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: Jossan E

GRATTIS!!

2009-06-27 @ 14:37:21
Postat av: Elin

Hej, har Viktoria ägt Wembely?

http://www.hippson.se/blogs/Musikal_Viktoria/index.htm



2009-06-27 @ 18:51:02
Postat av: Anonym

hahaha, det låter som om vissa vill smöra och andra vill "hata".

2009-06-27 @ 22:29:56
Postat av: Anonym

Asså Ture är så himla gullig! :)

2009-06-27 @ 23:14:26
Postat av: Viktoria Tocca

Elin:



Ja, jag köpte Wembley i november förra året, men tyvärr var han aldeles för svår för mig att rida. Han har en lite speciellt galopp och jag tror att man bara måste våga galoppera på och hoppa liksom, så som Mikaela gör på filmerna.

Men jag är jätteglad för att det verkar funka så bra för Mikaela med Wembley, han är en jättefin häst!

Postat av: Mikaela svarar

Alla - Tack så jätte mycket!



-..-..-._.- (eller ska jag kalla dig "ebba") - Tycker inte att du verkar vara en särskilt trevlig person. Det enda du gör är att skriva massa negativa kommentarer.



Victoria - Åh, tack så jättemycket, vad gullig du är! :)Har spanat in din hippsonsida, och vad roligt att det går så bra! Gillar verkligen Osira, en helt fantastisk häst och ni verkar passa så himla bra ihop!

2009-06-29 @ 10:55:08
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: -..-..-..-

ursäkta om ja har sårat dig på ngt vis var inte alls meningen!

2009-06-29 @ 14:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0