Hemma i Sverige igen

Sitter här i Malmö, skönt att vara i Sverige igen faktiskt! Det var ju sjukt fint därborta, borta bra men hemma är trots allt bäst.

Men sista tävlingsdagen behöver vi inte prata så mkt om tycker jag :p

Ture - Filmen får tala för sig. Skit också, ni ser ju hur han tjaffsar och hur jag rider... Är dock inte säker på om han är helt frisk :( Efter jag hade ridit började han hosta, så tog tempen på honom. Han hade 39,1. Stackarn, hoppas han inte har blivit förkyld eller nåt...
 

Ulanda - Som vanligt blir hon värre och värre på framhoppningen ju längre tävlingarna går. Hon är så fjantig, så idag blev jag sur på henne. Hon kan ju inte hålla på hur som helst, kollar man på alla andra hästar är det INGEN som ens är i närheten av hur hon är. Sto som hon är blev hon minst lika sur som jag, och allt bara skar sig. Hon var ju så himla superfin första dagen.. Har pratat med flera, och dom har varit med om samma sak efter sådana hära resor, så kanske blir det ännu värre pga att hon är matt och trött efter transporten.

Det tar nog ganska hårt på hästarna efter en sån resa, för varken hon eller Ture var alls som vanligt. Typ sämsta meetinget någonsin resultatmässigt. Men som många har sagt, både jag och hästarna är iaf en erfarenhet rikare.

Massor av fler bilder från resan kommer senare =)

Kommentarer
Postat av: Bompestjej<3

Åh så fint du rider!! Vilken sits och vilket lugn:D Blev ju flera Superfina hopp:D

Kram<3

2009-05-05 @ 09:13:20
URL: http://bompestjej.blogg.se/
Postat av: Erika

Det kanske kan beror på att han inte var igång helt ännu?

2009-05-05 @ 16:28:24
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin ritt tycker jag! =)

Men har du inte lite långa läder?

2009-05-06 @ 21:23:40
Postat av: Hanna

Fin ritt tycker jag! =)

Men har du inte lite långa läder?

2009-05-06 @ 21:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0