Svar del 2

Har du några tips på att få en mer musklad bakdel utan att plocka fram bommar och så vidare, helst tips som man kan göra enkelt och i skogen på grund av att jag endast är medryttare och inte kan plocka fram bommar hur som helst?
Att klättra är ett utmärkt sätt att muskla på hästens rumpa. Gärna långa branta backar i skritt eller i kort samlad galopp. Det är viktigt att inte racea upp på fart, utan hästen ska gå samlat och verkligen använda sina bakmuskler för att komma upp i backen.

Vilken häst tycker du att det går bäst med för tillfället?
Ture, det är ju med honom jag haft mina största framgångar på sistånde.

Vad är ditt mål med ridningen just nu?
Har skrivit ett inlägg om mina mål här.

Hur, var och när började du rida?
När jag var liten bodde jag i Täby Kyrkby i en villa mitt i ett villaområde utan hästar. Min mamma har dock alltid varit intresserad av hästar, så hon tog med mig till ett stall i närheten där jag red på en shettis lite sporaliskt. Några år senare flyttade vi ut till landet, och då fick jag min första egna ponny. Än en gång var det mamma som låg bakom detta.



Hur fick du tag på din sponsor? Kontaktade dom dig eller du dom? Vad erbjuder dom dig? Vilken nivå tycker du man ska vara på för att vara sponsrad? :D
Det är mina föräldrar som äger företaget som sponsrar mig, så som för många andra är det kontakter som bidrar till ett avtal med en sponsor. Företaget köper mina hästar, och det är även dom som betalar tävlingar, träningar osv.
Angående nivån så finns det absolut ingen "regel" för att man måste hoppa dom och dom klasserna. Det är helt upp till sponsorn om denna är intresserad av att sponsra. Självklart är det ju dock lättare att få en sponsor om man tävlar lite högre, är ute på många tävlingar, osv, eftersom företaget får ut mer av sina pengar iom att dom syns mer.


Hur kvalificerar man sig för utomlandstävlingar, finns det specifika kvalregler för Juniorer, Young Rider och Seniorer? Håller på att kika runt lite men tänkte att det skulle vara kul och bra att få svar från dig också! :)

Till de "vanliga" utomlandstävlingarna finns det inga speciella kvalregler. För att få åka på en utomlandstävling måste man dock anmäla sitt intresse hos ridsportförbundet, och sedan få en godkännelse från dom. På vissa tävlingar får de bara skicka iväg ett visst antal deltagare till tävlingen, och då går de på de som har bäst resultat på sista tiden. Det är därför en störra chans att få tävla utomlands på de populära tävlingarna om man har bra resultat i Sverige.

Var får du din inspiration ifrån, vad gör dig motiverad?
Jag kan väl inte påstå att jag hämtar insipation från någon speciell person. Det som motiverar mig är dock alla tävlingar. Jag vill att det ska gå bra, och för att det ska gå bra måste man självklart träna.

Läste att du tränade för haking, håller du då på mkt med mental träning?
Ja och nej. Har gått på ett par föreläsningar, bland annat när jag var på landslagsträning hade dom hyrt in en föreläsare. Men det är inget jag gör regelbundet.

Brukar du stretcha/massera dina hästar? :)
Nej

Jag har nyss börjat läsa din blogg, men vilken av dina hästar har mest kapacitet? vem tror du mest på?
Tack för en jätte bra blogg =)

I nuläget är det Ture jag satsar mest på. Han hoppar inte med superteknik, och är inte ovanligt spänstig, så folk som ser honom hoppa låga hinder tror förmodligen inte alls att han har kapacitet för de klasserna han går. Men han har ett sådant bra hopphuvud, och hoppar faktiskt bättre när det blir högre, så 150 tror jag absolut att han kan gå! Högre är jag dock lite tveksam över, då krävs nog en bättre hoppteknik. Ulanda har en bättre hoppteknik, men hennes ridbarhet är sämre. Nu är problemet åt andra hållet, hon har alla förutsättningar för att hoppa riktigt höga klasser, men för att göra det måste hon bli mycket lydigare. Sedan har vi ju Tessa också, hon hoppar super och har väldigt mycket scoop. Men även här sätter ridbarheten stopp. Om man lägger ner väldigt mycket tid på henne tror jag dock att hon kan bli bättre än Ture faktiskt.
Haha svarade kanske inte riktigt på din fråga, men faktum är att jag inte kan det. Alla har mycket kapacitet, men på olika sätt helt enkelt!
Tack själv! =)


Hej! Jag undrar om du har någon erfarenhet av om fullblod brukar vara bra hoppare?
Personligen, nej. Har dock hört talas om rena fullblod som gått riktigt bra, bland annat en som kom 4:a i Junior Sm för ngra år sen. Så visst kan dom!


Vad har du för transport? Kan du inte visa bild? :D
Har en 3 hästars transport av märket Van Fautras.



Hur gör du med hästarna när du tävlar internationellt? Kör ni dom själva eller åker dom hästbuss typ? :P
Vi kör dom själva. ;)


Kommentarer
Postat av: Amalia Di Mario

HEJ ! va trevligt att hitta en tjej som bloggar och sattsar på sin ridning sten hårt, exakt som mig! fast i mitt fall, dressyr då!

MEN TREVLIGT!

kolla gärna in min blogg med !

www.amaliadimario.blogg.se

ciao!

2009-05-09 @ 01:32:02
URL: http://amaliadimario.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha en bra helg :)

2009-05-09 @ 15:52:13
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Thea

har just börjat läsa din blogg, skitsnygga bilder asså cool header!

2010-06-10 @ 20:48:48
URL: http://meesweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0