Sista dagen i Söderälje...

... gick väl sådär. Redan på framhoppningen kändes Ture lite matt. De förgående dagarna har han varit klockren de sprången jag tagit där, verkligen, men idag var han i och touchade lite. Väl inne på banan red jag nästan stundtals lite slarvigt kändes det som. Skärde ett galoppsprång på något ställe tex. Och mot trekombinationen. Där tog jag tillbaka honom alldeles för sent så vi kom med lite för hög fart in, och han hann inte upp till b-hindret. Rev ett hinder i den andra kombinationen med. Där vet jag inte riktigt varför, kanske tappade vi lite tryck i svängen i kombination med att han var lite trött. Han fullföljde inte språnget ordentligt liksom, utan landade med bakbenen på bakbommen.

8 fel blev det alltså. En runda som jag inte kan påstå att jag är nöjd med. Tråkigt att avsluta säsongen med den känslan, men samtidigt var helgens andra rundor jättebra så jag får väl försöka minnas dom istället!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du ska vara nöjd eftersom du har en häst som ställer upp på dig så pass mycket!!:)

2009-11-15 @ 17:42:32
Postat av: loisa

du rider grymt bra!:)

2009-11-15 @ 18:38:20
URL: http://sorino.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tyckte det såg väldigt bra ut endå =) du skrev ju för ett tag sen att felen nästan alltid är i kombinationerna kanske har det kommit tillbaka? jag tycker du ska vara super nöjd, du rider ju grymt bra :D

2009-11-15 @ 18:38:58
Postat av: aci

du har världens bästa hästblogg :D knäcker kissie , dessie och alla andra storbloggare. Tycker att alla hästmänniskor borde läsa din blogg :)



kram

2009-11-15 @ 18:49:52
Postat av: Sofia

såg riktigt bra ut! synd för nedslagen.

2009-11-16 @ 00:31:26
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: evelina

Kanske både du och Ture är lite trötta efter en säsong med SÅ många andra framsteg? Tänk inte på det dåliga nu utan på det som var bra och träna på i vinter så kommer ni gå ÄNNU längre nästa säsong. Jättefin blogg och kanon företag! Kram

2009-11-16 @ 10:57:25
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

man kan ju inte va på topp jämt :)

du rider grymt bra in any case så det ska du va nöjd med i alla fall!

2009-11-16 @ 15:52:14
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag älskar ditt hår, skitsnyggt! :)

2009-11-16 @ 17:04:28
URL: http://tmntsk.blogg.se/
Postat av: Anonym

EN SÅN FANTASTISK HÄST! (även om du är DÅLIG PÅ ATT RIDA) DU GER JU FÖR ************* INGEN EFTERGIFT!!!!!!! Och en sak till...... Jag såg bilderna på Lizza och alla andra av dina hästar och DE ÄR SÅ FULA MED KLIPPT MAN!!!!!!!!!! Förresten...... Hur går det med löshåret???



bye

2009-11-21 @ 09:38:57
Postat av: robin kjell

Tycker det såg bra ut,ser ut som att du inte riktigt rider igenom svängen till kombinationen och därför petar. Rider jättebra med goda förhoppningar att komma riktigt långt, ska jag med göra ses på toppen:)

2009-12-11 @ 10:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0