VDL Cardento 933

Ni som känner mig irl har nog inte missat att jag gillar hingsten Cardento väldigt mycket. Om jag nån gång ska köpa en ny häst så vill jag jättegärna ha en e. Cardento.

Har faktiskt börjat kika lite runt lite, men som jag sa i videoinlägget så måste vi sälja en häst först innan vi kan köpa en ny. En nackdel nu när det går så bra för Cardento-avkommorna är att alla med honom som pappa har stigit väldigt mycket i pris.  

Vet att man inte kan gå enbart på stammen, det finns ju fortfarande många efter Cardento som inte alls är särskilt fina. Men jag har fått uppfattningen om att dom flesta faktiskt är det! På varje tävling jag är med på ser jag ett flertal avkommor, och dom flesta av dom skulle jag absolut kunna tänka mig ha! På inne SM var tex. Cardento den mest representerade hingsten, och 3/9 medaljörer red på hästar efter Cardento.

Tycker att det är lite synd att han flyttat till Holland faktiskt. Menmen han har ju redan hunnit producera väldigt många fina avkommor här i Sverige! Och jag skulle som sagt inte säga nej till att ha en av dom!









Cardento är en av mina favorithingstar inom hoppaveln.

Vilken är er favorit?

Kommentarer
Postat av: Erica

Jo jag håller med =) Har också sett många fina efter Cardento! Lux Z hör annars till en av mina favoriter samt även "doldisen" Jeopardy! Har sett flera fina efter Jeopardy och han har inte lämnat så många i jämförelse med t ex Cardento. Mina tjejer är e: Silbersee resp. e.Guido och de har jag inget emot heller såklart;)

2009-10-02 @ 13:12:16
URL: http://www.ericasjostrom.se
Postat av: Evelina

Jag gillar också Cardento skarpt, min kille är ju efter honom, men ojojoj vilket jäkla huvud dom kan ha. Han har ju varit jävulen själv emellanåt.. Nu när han blivit 6 år har han äntligen börjat ge med sig och jobba med mig istället för mot mig, har hört att många cardento avkommor är sten hårda , men jag tror att när man kommit förbi det så blir det en desto bättre häst ;D Eller jag lever i de förhoppningarna ännu , men jag håller med det finns grymt mycket fina Cardento avkommor och jag tycker VÄLDIGT mycket om dom :D

2009-10-02 @ 14:05:19
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Indoctro och Cardento. Landjunker II var ju rätt snygg i yngre dagar också!

2009-10-02 @ 14:11:36
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Julia

ääääääälskar Cardento<3<3 jag har ju iaf två Zimmis så du ligger i lä;) men jag skulle ju va Libertina så Libero H är ju inte helt fel heller:D jag o ture forever xD haha<3

2009-10-02 @ 14:37:52
Postat av: Maja

Det är inte direkt aktullt för mig att betäcka mitt 10-åriga sto än, men när hon är omkring 15 så har jag bokat en betäckning med Iowa960. LÄTT den bästa hingsten, i alla fall för mitt sto då de kompletterar varandra grymt bra. Det ska blir riktigt spännande att se vad det blir för någon lite häst..!

Synd att det inte gick så bra för honom när han stod för betäckning här i Sverige, men nu är han tillbaka i Frankrike och jag tor det var det bäste stofölet i år som var efter honom!

2009-10-02 @ 14:48:36
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Erika

Cardento är en en favorit hos mig! :) Annars är Briar en annan stjärna vars avkomma är skarpa, men otroligt begåvade! Annars gillar jag Irco Marco blodet! Producera många fin hopphästar. Irco Marco ligger som farfars far hos ettåringen, och som farmors far hos fölungen! :D

2009-10-02 @ 14:51:15
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo, Cardento är galet fin. Jag skulle också väldigt gärna vilja ha en avkomma efter honom! :) Gärna en skimmel också! ;) Jag håller även Coupe de Couer kär, en hysteriskt fin häst (vet dock ej om avkommor).

Accord II gillar jag också, kanske inte bara för Anton har honom i blodet, han har fått många fina avkommor!

2009-10-02 @ 15:04:18
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Cardento är väldigt fin, det är många som tror att min är efter honom då de är rätt så lika ;) Annars gillar jag Cortez, 88 är inte helt fel heller. Ingen skulle väl heller säga nej till en häst efter Shutterfly? ;) Ja, det finns många fina!

2009-10-02 @ 15:08:32
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Johanna

JUST DET! Hur kunde jag glömma?!? En hingst som jag GÄRNA skulle vilja ha en avkomma efter är Quidam de Revel!

2009-10-02 @ 15:10:37
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: Giesela

Han är min favorit också :)

2009-10-02 @ 15:13:44
Postat av: johanna bernström

Håller verkligen med! Om inte lillen blir bra vill jag gärna ha en Cardento, men det kan jag ju bara drömma om!

2009-10-02 @ 16:06:34
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

Inom sverige så är det helt klart Feliciano. det är grejer det :R

2009-10-02 @ 16:36:34
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Helena

håller med fullständigt! de är nåt speciellt med cardento, skulle oxå gärna ha en skimmel efter cardento.... :)

2009-10-02 @ 17:05:07
Postat av: Linda

Min foderhäst är betäckt med Cardento :D

2009-10-02 @ 17:24:40
URL: http://levita.blogspot.com
Postat av: linda

det ska stå llevita.blogspot.com

2009-10-02 @ 17:25:59
Postat av: J

Camaro skulle jag rekommendera, en fantastik hingst dom lämnat fina avkommor! :)

2009-10-02 @ 18:13:15
Postat av: Alexandra

Jag måste säga CARDENTO!! jag verkligen älskar honom!!! hoppningens finaste och snyggaste hingst utan tvekan!!!

2009-10-02 @ 18:58:20
Postat av: caroline

usch.. blir alltid så ledsen när jag läser om Cardento, hade ju en hingst efter honom som var hur fin som helst men han dog ju tyvärr i en olycka endast 1 år gammal hos nya ägaren, hade varit så kul att se vad det blev av honom, han var pappa upp i dagen.

Själv så gillar jag Darco,Indorado,Calido och Chin Chin mycket.

2009-10-02 @ 20:49:56
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sandra

Levisto Z! Så gryyymt fin :')

2009-10-02 @ 21:31:06
URL: http://sandrapandras.blogg.se/
Postat av: Amanda

lite chockad faktiskt att ingen har nämnt Quite Easy! Han får ju helt otroliga avkommor för det mesta, det hade jag velat ha! Innan var jag väldigt frälst i Cardento men jag tycker att de på någotvis har blivit fulare nu när man sett så många. Irco Marco brukar ge fina men han är bäst att ha bak i blodet eftersom att han ofta ger några rätt störande fel som ex. VÄLDIGT svårt för galoppombyten vilket kan vara jobbigt för en hopphäst ;)

2009-10-03 @ 00:28:09
Postat av: Emily

Cardento tillhör mina favoriter med :) Men kan inte riktigt bestämma nån favvis.. gillar så många!

2009-10-03 @ 10:36:33
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Juste, Silvio också, hingsten som e pappa till shutterfly ;)

2009-10-03 @ 14:21:18
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: malin

cardento är absolut min favvo häst. skulle väldigt gärna vilja ha en häst som är efter han. Förut för ca 6 år sen, så stod han på flyinge, och vi kände en som skötte han och red han när inte peter hade tid, så då fick jag sitta upp på han, skritta och trava, men fattade dock inte hur stort det igentligen va förns för några år sen, haha.

2009-10-03 @ 16:49:55
URL: http://malincarnestad.bilddagboken.se
Postat av: Ida A

JAg gillar såklart Cardento och Quite Easy, men jag har alltid älskat Robin Z mest av alla! En annan favorit är Qalle

2009-10-03 @ 19:00:19
URL: http://idaho1989.blogspot.com
Postat av: sandra

Cardento är enligt mig en klass för sig

2009-10-03 @ 20:16:35
Postat av: hmmm..

Mickis Cardento är inte i Holland han är död. :(

2009-10-03 @ 22:09:49
Postat av: Becka

Gillar skarpt mycket Cortus och Feliciano, de ger mycket fina begåvade hästar. Cardento är inte heller så dum.. :P

2009-10-04 @ 10:50:53
Postat av: Linn

Cardento är mycket fin, själv är jag super frälst i Irco blodet, kolla bara BLUP hur irco blodet ligger till...



Har en sjärna efter dirco jag :)

2009-10-04 @ 20:12:02
Postat av: caroline

helt klart Robin Z (L)

2009-10-05 @ 15:58:54
Postat av: Mikaela

Måste nog säga Acacio 948 faktiskt :) han kanske inte är världens mest framgångsrika eller fantastiska häst men han lämna väldigt fina avkommor. Inte direkt elit-hästar men de brukar få både bra gångarter och bra hoppteknik :) Dessutom brukar de vara väldigt trevliga och ha bra personlighet. :D

2009-10-05 @ 19:40:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Linda

Min kompis har precis köpt en 7 åring efter cardento. Stor skimmel med lika fult huvud som pappa, men hoppas likaså som en gud :D

2009-10-15 @ 10:56:25
Postat av: Klara

Åå"vad duktig du är, skulle också vilja rida! var ett tag sedan nu ;:P

Postat av: frida

Jag rider i samma stall som en av hans avkommor: Iron Maiden, en super duktig häst inom hoppning.

2011-02-28 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0