Hoppträning med Ture

Var på hoppträning idag på Ture. Känns som om det var väldigt länge sen vi tränade, så det var kul!

Glömde ta med mig sporrarna jag alltid har när jag tränar, samtidigt som jag själv var lite halvseg, så i början kändes han lite loj och även han lite halvseg. Se kom det en övning då vi skulle tänka omhoppning och rida i ett ganska högt tempo. Då kom vi igång lite, och i slutet kändes det bra!

Satte dock aldrig så mycket  tryck i honom som han ska ha när han går som bäst. Det blev ett ganska opressat pass med andra ord.

Fick några bra tips om hur vi kan bli ännu snabbare i omhoppningar. Vi är helt ok på att svänga snabbt efter hindren, men sen sitter jag där och sover och fegar i flera galoppsrång och då tappar vi ju sekunder! Direkt när jag kommit ut ur en sväng ska jag tänka framåt, för att sedan balansera upp honom ungefär 5 galoppsprång innan hindret.

En liten film:

Kommentarer
Postat av: Erica

Vilka roliga övningar! Vem tränar du för? Det blev stor skillnad på slutet på hur du gasade på efter svängen. Träning ger färdighet ;) jag skulle också behöva lite omhoppningsträning känner jag, är bra på att gasa, men det är liksom kombinationen och balansen mellan gasa/sväng man vill åt =)

2009-10-21 @ 23:12:22
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Sofia

ni piper runt väldigt fort efter hindrena ja :)

om du slutar sova som du säger så kommer ni få riktigt bra tider!

2009-10-21 @ 23:42:47
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så kul med filmer på bloggen. =)

Vem är det som filmar, när du rider?

Själv har jag ingen som jag har sådan pli på som kan filma när jag rider. =)

Alltid lika kul att gå in på din blogg =)

2009-10-22 @ 06:25:59
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Han ser väldigt fin ut i serien, din häst :) Gillar att du har så lång hals på honom men ändå att han är kort i kroppen. Fortsätt skriv, din blogg är bra!

2009-10-22 @ 10:28:52
Postat av: cathie

Vad duktiga ni är.. :)

2009-10-22 @ 10:44:13
URL: http://cathie.se
Postat av: julia

gud! ni kommer ju perfekt på hindrerna hela tiden ju ;o ! gryma!

2009-10-22 @ 11:12:30
Postat av: Alice

Jävlar ( förlåt att jag svär) vad fint din häst hoppar! Du är verkligen riktigt talangfull! :) kämpa på. Du kan bli nåt stort!

2009-10-22 @ 11:40:45
Postat av: Johanna

Gud va duktiga ni är!!!!! Hästen ser ut att tycka att det är lekande lätt. super duktiga

2009-10-22 @ 14:25:17
Postat av: Fabbi

Nyfiken. Vem är det du tränar för?

2009-10-22 @ 21:46:02
URL: http://faabbii.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej mikaela jag vill bara säga att din blogg är jättebra! jag läser faktiskt den varje dag:D

Och jag undrar som några andra vem du tränar för?

Ha det jättebra och lycka till i frts!:)

2009-10-22 @ 22:15:39
Postat av: Anna

Ni är verkligen jätte fina tillsammans! :D

2009-10-22 @ 22:16:38
Postat av: Hanna

åh, söderby! där tränar jag med. värsta fina stora ridhuset att rida i :)

2009-10-22 @ 22:34:57
URL: http://hannsingen.blogg.se/
Postat av: Hanna

åh, söderby! där tränar jag med. värsta fina stora ridhuset att rida i :)

2009-10-22 @ 22:35:02
URL: http://hannsingen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Förlåt men jag kan inte låta bli att kommentera din ridning lite! Du är bra på att rida men du har väldigt mycket att förbättra.



Du är bland annat ständigt före eller efter hästen i språnget. Du följer inte med hästen över hindret med händerna utan du för dem in mot magen i stället.

Din sits skulle ju behöva fin justeras lite, så du bla får stadigare skänkel och säte.



Dina armbågar går utåt för det mesta dessutom. Pröva att vinkla händerna rätt.



Om du tittar noga på hästen så ser du att han slår med huvudet mot dina händer. Att han inte är tillfreds.



Som sagt lite fin justeringar och du kommer gå lååångt som ryttare!!



Fin häst annars, verkar lättriden :)

2009-10-23 @ 10:33:58
URL: http://alexandralidberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Isåfall måste jag bara kommentera dina kommentarer lite. Att hon alltid är efter eller före hästen i sprången stämmer väl ändå inte?? Och att hon inte följer med hästen över hindren?? Hon ger ju honom den eftergift han behöver, man måste ju inte slänga sig fram över varje hinder, framförallt inte på dom här höjderna?? ööh?

2009-10-23 @ 11:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0