Dagens ridpass

Idag var som sagt Johanna här och red lite.

Vi började med att jag red Zazou. Red bara runt lite kravlöst, och hon kändes fin, framförallt i galoppen. Sen red Johanna. Hon kan ju skriva lite själv om hur det gick :)

Johanna
Idag red jag Zazou för första gången, det var kul;) började med att försöka få henne slappna av i traven vilket inte var så lätt men stundvis fick jag känna på hur det ska kännas, och då kändes hon riktigt fin. I galoppen var hon jättefin, avslappnad och rund. Tränade många övergångar i trav/galopp. Hade lite svårt att få henne slappna av efter avsaktningarna, men vi gjorde några bra fattningar. Kändes lite lättare i högervarvet så tränade lite extra i vänster.





























Sen red jag Lito lite. Provade Novabettet. Det kändes sådär, vi var inte riktigt överrens kändes det som :p Hoppade nåt språng också, det gick iaf bra. Sen red Johanna honom också.



Johanna
Lito red jag en liten stund, han var väldigt lyhörd för skänken Men jag tror han testade mig lite, ett par gånger tog han tag i bettet och sprang. Jag vet inte riktigt vad som var bäst, att släppa så han inte hade något att streta emot eller han försöka hålla kvar handen och försöka rida honom till arbete? Fick hoppa något litet språng:) Det va kul men det var lättare i vänstervarvet, första gången i höger landade vi i fel galopp, men tror att det var jag som blev lite dragandes i innertygeln.

Jag själv försökte fokusera på min högerhand, har nämligen en ful ovana lägga omkull handen och böja handleden, det gör att jag får svårare att bli mjuk och följsam.



















Johanna har en egen blogg som hon ska försöka börja skriva lite mer i nu :) LÄNK

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder :) när kommer svaren på resten av frågorna?? :) du blogg är bäst! :)

2010-04-26 @ 13:28:22
Postat av: malin

har du fortfarande ett sånt UF företag? där man kunde köpa hjälm och västar?

2010-04-26 @ 13:31:36
URL: http://malinsko.blogg.se/
Postat av: Lamia - TÄVLING! SCHABRAK FRÅN EUROSTAR

Hihi, johanna är ganska kort va? ;)

2010-04-26 @ 14:50:18
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: fanny

johanna är ganska liten va?:D fina bilder:)

2010-04-26 @ 17:52:33
Postat av: johanna

gillar verkligen Zazou;)

2010-04-26 @ 21:19:18
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/
Postat av: fanny

zazou ser ut att ha blivit mycket finare i markarbetet nu!

2010-04-27 @ 10:01:38
Postat av: helena

hejhej..

jag har en fråga till dig!

det är såhär att en häst som jag rider på som jag äger halva på har problem i galoppen. den kan gallopera men innan man ska gallopera så hoppar den till i galoppen och försöker bocka och det gör den nästan hela tiden. och jag vet inte hur jag ska göra? för ibland blir man rädd att den ska kasta av än hela tiden, men har inte flygit av någon gång. sen när man direkt sätter på sadeln på den så ser man att han spänner sig och fast man inte jobbat tillräckligt hårt så svettas den i hjäl..hur ska jag göra? tacksam för svar//helena

2010-04-29 @ 11:39:41
URL: http://helenaspatetiskablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0