Dagens ridpass

Red först ut Ture ca 30 min i skritt och trav. Det var roligt, supermysigt väder och snäll hest :)

Såhär ser Ture ut nu för tiden






Efter det red jag Zazou på volten. Slängde på henne gramanen för första gången på länge, och gud vad glad jag är över att jag gjorde det! Hon gick så jäkla fint! Det kändes verkligen att jag kom åt henne på ett helt annat sätt, även fast gramanen många gånger var helt slapp. Tex i galoppfattningarna som inte har gått så jättebra på sistånde, nu gjorde hon dom nästan perfekt. Tänk vad lite som behövs, bara pyttelite hjälp och hon kom på att hon var tvungen att jobba, eller så förstod hon helt enkelt vad jag bad henne om på ett annat sätt.

Lade upp några bommar också som vi galopperade över några varv. Även då var hon superfin. I början var hon lite springig och ökade takten så fort vi vände upp mot en bom, men éfter att ha lullat runt ett tag väntade hon mycket mer och kunde gå i samma takt före, över och efter. Hon kändes även väldigt välbalanserad, hon som lätt kan vara lite vinglig och fara om kring.









Kommentarer
Postat av: Anonym

är det bilderna som luras eller har Ture tunnat ut och tappat lite massa?



en fråga också, bruakr du rida utan benskydd?

2010-04-13 @ 01:12:46
Postat av: Maria

Hej!

Brukar du lägga upp bommarna på relaterade avstånd eller lägger du bara dem någonstans?

Tycker din blogg är jättebra och man får massor med insperation. Keep it up girl! :D

2010-04-14 @ 22:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0