Dagens ridpass 2

Idag var jag med Ture och hoppade lite. Samtidigt hade jag lektion för en tjej i stallet. Det var jättekul, var faktiskt ganska bra att rida och hålla lektion samtidigt. Dels så kände man mer vad man borde göra för övningar, sen så kunde man visa alla övningar först. Dessutom kände man vad som var svårigheterna, och det var lättare att beskriva hur eleven skulle göra liksom.



Ture kändes jättefin! Hoppade två räcken med 3 bommar emellan, ett räcke snett igenom och en oxer. I slutet tog jag oxern några gånger på först 130 och sen 140, han var inte i en bom. :) Känns verkligen som om vi behöver hoppa lite, snart ska jag liksom tävla. Hamre blir den första tävlingen, 5-7 februari tror jag den är.

 

Kommentarer
Postat av: Josefin - FRÅGESTUND I BLOGGEN!

Lycka till ute på tävlingsbanorna, ska bli roligt att se er vinna allt iår! :D

2010-01-21 @ 22:13:42
URL: http://ridsport.bloggplatsen.se/
Postat av: Ebba

Får man se något filmklipp? GRYM blogg!

2010-01-21 @ 22:24:50
Postat av: Emelie

vad kul att Ture känns fräsh inför säsongen :) När ska du tävla azou första gången? Jag vet att du inte haft henne så länge men jag tänkte att du kanske har planerat något?

2010-01-21 @ 22:27:45
URL: http://sensuellt.blogg.se/
Postat av: Emelie

vad kul att Ture känns fräsh inför säsongen :) När ska du tävla zazou första gången? Jag vet att du inte haft henne så länge men jag tänkte att du kanske har planerat något?

2010-01-21 @ 22:28:00
URL: http://sensuellt.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kul att du ska till Hamre! Min hemmaklubb så du kommer förmodligen att se mej när jag är funktionär på banan ;)

2010-01-23 @ 19:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0