Gårdagen

Igår red jag bara Joey, dom andra två fick en vilodag. Han kändes jättefin! Hoppade några små skutt också.

Många frågar mig om jag verkligen tycker det är roligt att rida ponny nu när jag egentligen bara rider stora hästar, och när jag ändå inte får tävla ponny länge. Svaret är ja! Joey är verkligen superrolig att rida, framförallt att hoppa. Det känns liksom så okomplicerat och lättsamt på något sätt. För mig, som är van vid mina stora hästar med stora rörelser så känns det typ som att sitta på en jättepigg minnishettis, haha. Men det som är extra roligt är att själva sprången ofta känns typ som en storhästs språng, han hoppar ju väl.

Om jag inte skulle vara det minsta intresserad av att tävla utan bara av att hoppa runt hemma för skojs skull så skulle jag nog ha valt honom av dom hästarna jag har nu. Sitter typ och skrattar när jag hoppar honom :P Okej, det var kanske lite överdrivet, men jag tycker faktiskt att det är jätteroligt!



Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hejsan.

Jag undrar bara vilken modell på transport du har. Varför du just valde den transporten osv. berätta lite om den och varför just nu tycker den är bra.

Skulle bli jätte glad om du fixade ett inlägg om den :)

Kram bea

2010-07-26 @ 14:13:33
Postat av: Klara

Ponny är bäst! Även när man är för gammal är min absoluta favorit en ponny :)

2010-07-26 @ 14:18:14
URL: http://almostpretty.blogg.se/
Postat av: Helena

Ska du ut och täcla med Joey snart eller? :)

När ska han säljas?

2010-07-26 @ 16:13:03
Postat av: Elin

Hej är joey tillsalu?

2010-07-26 @ 17:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0