Dagens ridpass

Halelulja! Volten har smält! :D Hoppas våren är här för att stanna nu, annars blir jag galen.

Blev ett ridpass där på Zazou. Det gick bra, förutom att hon sparkade bak ut en gång så att jag höll på att flyga av :p Hade lite tryck i galoppen en stund, så hon blev lite studsig både fram och ibland bak. I traven var hon superfin nästan hela tiden!

Tycker vi har gått många steg framåt på sista tiden faktiskt! Eller det är förmodligen mest jag som kommit på hur jag ska rida henne, hon var ju väl grundutbildad innan jag fick henne också. Det är nog från det här läget jag kan börja utveckla henne vidare på riktigt.


En av dom första gångerna jag red henne

Gick även en promenad med Ture i drygt en halvtimme. Det var superhärligt i det fina vårvädret.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, har du något typ på förbygel eller liknande till en häst som bockar? Tacksam för svar!

2010-03-20 @ 19:07:00
Postat av: Hanna

Allt bra idag ? :)

2010-03-20 @ 19:15:59
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet! Våren är här med, så himla härligt :)

2010-03-20 @ 19:20:29
Postat av: Hannah

Fråga:

Jag har länge följt bloggen & tycker du gör ett härligt jobb med dina fina hästar. Är bara lite nyfiken, när man tittar runt på de olika bloggarna med satsande juniorryttare, så har många av Er väldigt exklusiv utrustning, både till er själva & hästarna. Det är Kingsland hit, GPA hjälmar dit m.m Hur har ni råd? Jag har själv häst, har ett välbetalt jobb men har ju sedan länge flyttat hemifrån så har ju alla de kostnaderna också. Jag drömmer också & går längtande och känner på de fina jackorna, tränsen, täckena med mera i butikerna men det är sällan jag har råd :-( Pengarna läggs i första hand på hästens allmäna vård; boxplats, hovslagning, vet.besök, foder etc och efter det är betalt är det genast ganska skralt på kontot..

2010-03-20 @ 19:51:57
Postat av: Anonym

Kan inte du lägga upp något tips om att träna hästen att bli kvickare i galoppen?

2010-03-20 @ 21:27:36
Postat av: Anonym

Zazou är så himla fin! Ska bli spännande att få följa er utveckling här i bloggen, jag tycker hon verkr vara en super häst med stor potential!

2010-03-20 @ 22:33:14
Postat av: Amanda

ååh, vad orättvist, vill att det ska smälta på våran bana med;D

2010-03-21 @ 12:29:18
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0