Försäljningsponny och framtidsplaner

På lördag kommer en ponny hit från Skåne som jag ska ha för försäljning. Det är en 8-årig irländs import som tävlat LB. Ska bli jättespännande! Dessutom är det så himla roligt att rida ponny tycker jag :) Dock så får jag ju inte tävla honom tävlingsklass iom. att jag är över 18, men hade tänkt starta i avd. B för det får jag ju.



Det var alltså nyheten, och den som gissade rätt först var Jenny :)


Btw, såg att ganska många gissat på att jag skulle iväg och jobba utomlands eller liknande iom att jag tar studenten nu. Tänkte därför berätta lite om mina planer. Jag har funderat ganska mycket över detta, och det jag kommit fram till är att jag nog ska försöka få något "vanligt" halvtidsjobb i närheten för att få in lite pengar, och sedan satsa helt på hästarna utöver det. Vill utnyttja min kvarvarande Young Rider tid på tävlingsbanorna här i Sverige, och det känns som om jag har bäst förutsättningar att göra det om jag bor kvar hemma på gården. Sen vet jag faktiskt inte om jag vill jobba med hästar i framtiden, har egentligen ingen aning om vad jag vill... Därför känns det som det bästa alternativet till jag kommit underfund med det!


Kommentarer
Postat av: Malin

Guuuh vad roligt :)

2010-05-28 @ 11:00:39
URL: http://malinarmittnamn.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det tyckte jag var ett extremt sunt och bra beslut av dig! :)

2010-05-28 @ 12:54:29
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååå, vad kul! Lycka till =), bara en fråga, ska du typ rida upp den hästen så den är redo för försäljning .. eller? (=

2010-05-28 @ 13:08:25
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du inte visat ett klipp på den ponnyn förut?

2010-05-28 @ 14:57:19
Postat av: Lovisa

Va kul :D har också funderat på att ha en försälgnings ponny över en sommar eller nåt. Undrar om du har några tips på hur man kan hitta ponnisar :)

2010-05-28 @ 15:37:08
Postat av: Sabina Zander

Va kul! :) Har ni köpt den då?

Var det den du la upp film på för länge sen? Tyckte jag kände igen den ;)

2010-05-28 @ 16:42:12
URL: http://szander.blogg.se/
Postat av: Anonym

klokt och fundera ett tag :)

2010-05-28 @ 17:36:06
Postat av: Lina Renström

Vad roligt!

2010-05-28 @ 22:49:05
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp en video när du rider/ hoppar den? :)

2010-05-29 @ 16:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0