Hoppning med Joey

Idag åkte vi iväg till Lovisedal, en stor utebana ganska nära oss, och hoppade lite med Joey. På måndagar är det nämligen ledigt från träningar och sånt, och eftersom Joey ska tävla där snart så passade vi på att åka dit och hoppa lite. Det var säkert 20 hästar/ponnyer där samtidigtså allt var väldigt rörigt och man höll på att krocka hela tiden.

Han var ganska pigg men skötte sig jättebra tycker jag!  Eftersom det var första gången jag hoppade honom (eller andra, har ju hoppat några språng hos ägaren förut), så red jag honom kanske inte perfekt. Det jag kom på var att sprången blev bättre om man låter honom gå i ett lite högre tempo, det är där han trivs bäst så tror det är så han mest har hoppat tidigare.

Dock så skulle jag vilja att han lär sig att vänta lite mer på mig, nu blir det så att han suger lite för mycket mot hidrena. Ska börja träna massor av låga lydnadsövningar för att få honom lugn i de lägena.  

Haha just det, vet ni vad han gjorde föresten? Jag galopperade förbi långsidan där massa folk satt, så blev han helt plötsligt rädd för något och "slängde" sig innåt. Saken var det att där stod en kombination med två räcken, så han hoppade glatt över ett av räckena med mig helt oförberedd :p Haha snäll ponny iaf!

En kort liten snutt. Sista språnget tycker jag kändes bra! Där ser man ju att han verkligen tar min förhållning innan hindret och väntar lite. Annars går det nog lite fort :p


Ture har fått gå en promenad som vanligt, och de andra två fick vila. Ska snart börja trava Ture förretsen, äntligen!

Kommentarer
Postat av: Lamia - TÄVLING PÅ BLOGGEN

Jisses vilken fart :D haha

2010-06-01 @ 11:58:52
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: johanna stapelberg

Han ser jätte fin ut :)

2010-06-01 @ 22:27:17
URL: http://qualitys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0