Julia och Amanda har ordet

Hej allihopa!

Nu sitter vi och skriver på Mickis välbesökta blogg, känns lite pirrigt faktiskt. Julia känner ni ju igen sedan tidigare här på bloggen och ett fåtal kanske har varit inne på Amandas nogg ibland ;)

Mickis bor hur fint som helst, och hästarna lever lyxliv i fantastiska, stora hagar och superfint stall! Ture är överlägset störst i stallet, och Zazou tycker vi är sötast! Vi har fått rida två av Mickis hästar idag som ni sett på bilderna nedanför, och vi båda tyckte att de var helt olika! Jag, Amanda hade helst tagit med mig Zazou hem även om båda var väldigt fina att hoppa och jag, Julia hade väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag gillade bäst.

Zazou är lite stoig med mycket power och naturligt byggd i uppförsbacke och hennes galopp tyckte vi båda var hur underbar som helst! Lito kändes ganska lågställd att rida men sprången var det mycket spänst och höjd i, han kan verkligen hoppa. Vi är jätteglada över att Mickis lät oss rida hennes hästar även om det bara blev en kortare stund och tre språng var per häst, men båda hästarna var ambitiösa och fina!

Mickis har ju fått rida bådas hästar, inlägg om det finns här för Amanda och här för Julia.










Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Hur rider du dina hästar varje vecka? Hur mkt hoppar du vs rider ut osv?



Fin blogg! :)

2010-05-15 @ 14:15:37
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: linéa

menar inget illa, men vet att jag ifrågasatt det förut utan att få svar...



Du tog upp en gång för rätt längesen att du inte hoppar utan benskydd osv, strax efter det kom det upp bilder på när Ture hoppade rättså höga hinder utan benskydd.

Nu igen ser jag inge benskydd mer än i bak på Lito...



så jag frågar igen, varför hoppas hästarna utan benskydd?

(speciellt när du tidigare skrivit att du aldrig hoppar utan?)

2010-05-15 @ 17:40:14
Postat av: Anonym

(bläddrade tillbaka i tiden för att kunna citera det jag menade, här citat från ditt inlägg 2009-10-20. Det var en "Dagens fråga" inlägg där frågan var "varför har du inga skydd?)

"Anledningen är enkel - jag tycker inte att mina hästar jag har just nu behöver några skydd vid markarbete samt uteritter (självklart har jag dock senskydd när jag hoppar, där är ju olycksrisken betydligt högre). De har så bra koll på sina ben så de har aldrig pepparpeppar fått en skada vid en ridtur som hade kunnat förhindrats med hjälp av skydd."



sen datumet 2009-10-25 dyker det upp bilder när Ture hoppar höga hinder utan benskydd? det var då jag funderade över det första gången, och kom på det nu igen -att återigen hoppar du utan benskydd trots att du skrivit att du självklart inte hoppar utan senskydd?



vill förtydliga att jag menar absolut inget illa, är bara nyfiken och förstår inte riktigt varför man skulle hoppa utan skydd. :)

2010-05-15 @ 17:53:24
Postat av: Anonym

var du inte med och supportade din syster idag på Roo ? Brukar ni hjälpa varandra på tävlingar m.m ?

2010-05-15 @ 18:29:32
Postat av: anonymus

Amanda du får inte sluta med din blogg,snällaaaaa!! Okej om du inte orkar blogga varje dag, men skapa en "elit"blogg alla tre istället? För ni alla är sjukt bra på att blogga, ni är grymt duktiga på att rida och har enormt fina hästar! Det är verkligen kul att följa och se att juniorproffs faktiskt lever ett vanligt liv och sen läsa hur dom tränar osv. Det är grymt givande och jag har använt mig av i stort sett varje övning som Mikaela lagt ut.

2010-05-15 @ 18:39:52
Postat av: Malin

Du har verkligen jättefina hästar :)

ps. jättebra blogg ;)

2010-05-15 @ 20:22:22
URL: http://mickisochmalin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Fin blogg :)

Är också en hästmänniska, drömmen är att vara tävlingsmänniska, superroligt :)

2010-05-15 @ 21:38:32
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka härliga språng! :D

2010-05-16 @ 08:20:48
URL: http://nogg.se/shazli
Postat av: Smultrone

Fina bilder, du har tur som har någon som kan fota när du rider xD

2010-05-16 @ 21:43:56
URL: http://smultrone.blogg.se/
Postat av: FRIDA VILTORSSON - Det mesta mellan häst & hov

Fina bilder, kul att se lite andra människor på mikaelas hästar :)

2010-05-17 @ 15:34:46
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0