Funderar på att sluta blogga

Det ni ser här på bloggen är en väldigt liten del av allt som händer kring hästarna, men ändå så känns det ibland som om jag gödslar ut aldeles för mycket offentligt och skriver saker som jag egentligen borde hålla för mig själv. Visst, det är jätteroligt att ha kunnat bygga upp en relativt stor blogg som intresserar många människor, och det är jätteroligt att kunna inspirera folk och få positiva kommenater om det man gör. Men jag börjar tröttna. Det var roligare förr, nu känns det som om jag tappat det mesta intresset för att vara så pass offentlig.

Och även fast det ni kan läsa här som sagt bara är en pytteliten del av allting, så finns det vissa människor som verkar tycka att de vet allt om mina hästar -  exakt hur de fungerar, hur dom ska ridas, hur dom ska skötas osv. De tror att de vet och kan allt men de har egentligen inte en blekaste aning. De tycker så mycket om saker de inte vet bakgrunden kring och deras kunskap lyser många gånger med sin frånvaro. Dessa, visserligen väldigt få personer, klarar jag mig faktiskt bättre utan.

Dessutom har det faktiskt tagit väldigt mycket tid och energi att uppdatera så "ofta" under en sådan här lång tid. Som ni märkt har uppdateringen blivit sämre och sämre på sistunde, och nu har jag börjat fundera på om det verkligen är värt det. Jag borde kanske istället för att sprida ut allt till allmänheten använda tiden och energin till något annat, tex lägga mer fokus på att utveckla mig själv och mina hästar.

Det som gör att jag tvekar är dock ni otroligt snälla och gulliga människor som utgör den absoluta majoriteten av mina läsare. Ni har många gånger gjort mig otroligt glad, peppat mig när det gått dåligt och fått mitt självförtroende att växa. Varje gång jag funderat på att publicera det här inlägget (vilket är ganska många gånger) har ni skrivit så otroligt snälla saker att jag ångrat mig. Men nu tror jag att jag har bestämt mig.

Jag ska nog sluta blogga.

Kommentarer
Postat av: Maja

Tråkigt att du känner så. Din blogg är en av dom få jag läser flitigt.

2010-10-03 @ 12:09:50
URL: http://ottesenmaja.blogg.se/
Postat av: pu karlström

Tråkigt.. Hoppas du tar upp bloggen igen någon gång i framtiden ;>

2010-10-03 @ 12:10:59
URL: http://barapu.blogg.se/
Postat av: Anna

Du behöver väl inte bestämma dig för att sluta utan skriv bara när du vill och har något att skriva om så det inte blir ett tvång?

2010-10-03 @ 12:17:53
Postat av: Camilla

nejmen du behöver inte sluta helt! uppdatera någon gång ibland iaf! med lite tävlingsresultat och bilder, du är nog min favorit (eller en av flera) inom hästbloggar då du har en väldigt välskriven blogg och så otroligt fina hästar, trevlig ridstil och jag har faktiskt lärt mig saker av den här bloggen! Jag hoppas att du ångrar dig!

2010-10-03 @ 12:23:56
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Nej!

Du är verkligen duktig och så inspererande! Kan förstå trycket och pressen som Blir när man har en blogg men du ge så otroligt till både äldre och yngre hästmänniskor. Valet är såklart ditt men jag och mångamer kmr sakna dig och hästliv

2010-10-03 @ 12:25:24
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

jag har ju läst din blogg länge och kan faktiskt säga att det märks att du tyckte det var roligare förr, för då var inläggen både fler och mer intressanta!

2010-10-03 @ 12:26:05
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Emelie

asså snälla, sluta inte blogga. det var en kompis till mej som tipsade om din blogg och jag tänkte attt den kunde vara kul att läsa den och jag har blivit helt fast. Jag älskar att läsa din blogg och du skriver inget om ointresanta saker, du skriver bara om hästar och det gör din blogg sååå grymt bra:D jag vet att inte jag ska lägga mej i ditt beslut men bara så att du vet så ska jag stötta dej och din blogg läänge...<3

2010-10-03 @ 12:30:00
Postat av: Anonym

Men tänk vad kul att gå tillbaka senare i arkivet och titta vad du hade för dig då! Bilder och filmer och sånt. :)

2010-10-03 @ 12:31:34
URL: http://awesum.blogg.se/
Postat av: mmaddiiee

NEI! det finnes ingen av hestebloggerne som er like gode som deg, og jeg sitter alltid og drømmer meg bort i blogginnleggene dine. du kan ikke slutte nå!

2010-10-03 @ 12:32:57
URL: http://mmaddiiee.com
Postat av: linn

tråkigt:(

2010-10-03 @ 12:35:37
Postat av: Ebba

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :(

2010-10-03 @ 12:39:12
Postat av: rebecka

jag vill verkligen inte att du ska sluta blogga,för du ger så mycke tips och du hjälper verklinge, iaf mig!

och jag vet att ja inte kmr kunna övertyga dig men jag hoppas verkligen iaf att du vet att vi vill inte att du ska sluta blogga.

sen måste jag också säga att zazzou är jätte fin.verklingen super fin!

men snälla du,sluta inte blogga,du behöver inte uppdatera så ofta.skriv då du känner för det. Jag kmr ändå alltid att fortsätta läsa din blogg!

sköt om dig !

2010-10-03 @ 12:44:30
Postat av: Sata

Åhhh vad tråkigt hur ska jag nu följa dig, din träning å dina fantastiska hästar =0D men du ALL LYCKA till dig å dina 4benta kompisar å DU/NI är tillsammans stjärnor i världsklass. Kram till dig Mikaela

2010-10-03 @ 12:50:16
Postat av: Frida

Gud va tråkigt att läsa, älskar din blogg och följt den otroligt länge! Kommer sakna din blogg, dig och dina fina hästar..

2010-10-03 @ 12:55:54
Postat av: charlotte

nej, sluta inte blogga :(

din blogg är superbra, jag älskar den!

2010-10-03 @ 12:56:53
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba B

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! :(

2010-10-03 @ 13:18:13
Postat av: Frida

Mickis <3 :´(

2010-10-03 @ 13:20:52
URL: http://norrtaljetillgotland.blogg.se/
Postat av: Sara

Trist att du känner så men du ska så klart skriva för din skull, för att du själv vill och inte för någon annan. Tyvärr finns det alltid folk som vet och kan allt enligt dem själva.Men tyvärr är de ofta inte ens delaktig i träning eller hästhållning som man själv är.



Har fått många bra tips och hittat inspiration till min egen ridning i din blogg men även av de kommentarer du fått. Så jag önskar dit lycka till med dina fina hästar och din ridning om du väljer att sluta blogga men även annars också:)



Hälsn Sara

2010-10-03 @ 13:21:23
URL: http://saraochshaman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Näe men fyy va trist!! Gillar verkligen din blogg!

2010-10-03 @ 13:22:25
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va tråkigt:( din blogg är ju jätte bra:)

2010-10-03 @ 13:23:34
Postat av: tova

ok :/

2010-10-03 @ 13:27:56
URL: http://korsningsponny.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :(:(:( det är så roligt att följa dej och dina hästar genom träningar och tävlingar! din ridning är den enda jag ser upp till här bland bloggarna..

2010-10-03 @ 13:30:08
Postat av: EmbLeM

Jag förstår hur du menar och känner. Men du behöver ju inte välja att du slutar helt och hållet. Bloggen är för dig, klagar läsarna på dålig uppdatering så är det deras problem. Så välj hellre att blogga då du har lust och känner att du vill skriva om något. Ha det inte som ett tvång

2010-10-03 @ 13:37:39
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Malin

Nej , tkr verkligen inte att du ska sluta blogga! Jag älskar din blogg och varje gång jag läser dina inlägg blir jag så glad för du inspirerar mej verkligen!

Hoppas verkligen att du har kvar bloggen :D

Kram Malin :)

2010-10-03 @ 13:38:18
Postat av: Amanda

Du får inte sluta blogga!!! Jag älskar din blogg och du är en otroligt duktig och ambitiös ryttare som inspirerar mig på alla sätt och vis!

2010-10-03 @ 13:39:37
Postat av: Ann Onym

Neeeeeeeeeeeeeeej.. :(

2010-10-03 @ 13:43:48
Postat av: Alba

Hej nej Mikaela sluta inte blogga:( din blogg är jätte bra det är en inpirationskälla för alla unga ryttare, kul att läsa om när du tävlar och tränar:) hoppas du inte slutar blogga du är en av mina förebilder innom ridinigen:)



/Alba från Lurbo RK

2010-10-03 @ 13:47:05
Postat av: Sandra

neej gör inte de :( din blogg är typ den enda blogg jag läser och jag tycker den är såååå bra!!!

2010-10-03 @ 13:47:33
Postat av: Sara

Jag förstår att du känner så! Man lämnar ut väldigt mycket av sig själv när man bloggar, även om det bara är en liten del av allt så är det mycket nog.



Önskar dig lycka till och det har varit jätteroligt att följa dig och dina hästar!

2010-10-03 @ 13:53:25
Postat av: Anonym

NEJ SNÄLLA SLUTA INTE :(:(:(:( DU ÄR JU VÄRLDENS BÄSTA BLOGGARE OCH JAG HAR FÅTT SÅ MYCKET TIPS AV DIG SOM VERKLIGEN FÅTT MIG BÄTTRE I RIDNINGEN! :(:(

2010-10-03 @ 13:59:17
Postat av: caroline

synd, för du är den mest inspirerande hästbloggaren som jag än så länge har hittat. har läst din blogg super länge nu. men självklart är det ditt val, men är så himla kul att följa ture eftersom jag har sett honom sedan har var liten. blev så glad när jag hittade dig och honom och får ta del av honom varje dag. han var verkligen en ögonsten.

2010-10-03 @ 14:24:00
Postat av: aci

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Din blogg är ju liksom orsaken till att man loggar in på datan! sluta INTE blogga! snälla!?

2010-10-03 @ 14:30:01
Postat av: Madde

Ja, jag kan förstå att det blir jobbigt! jag hade aldrig klarat av att driva en blogg om mig och mina hästar, jag hade spårat efter bara nån vecka om folk började skriva hur jag ska bete mig och vad jag ska göra. Utan blogg kan jag tänka mig att då blir det inte samma press på tävlingarna heller, du blir din egen igen liksom... Det är väl +et.. men som i allt annat så finns det ju dåliga sidor också... den här bloggen är ju jätte bra och du har lyckats locka så många läsare utan att provocera - någonsin! du verkar vara behärskad nog att inte bry dig i ifall nån skriver nått olämpligt, du låter det rinna av.. jag tror att du har kvalitéer som är hemskt bra.. för ditt eget bästa kanske bloggpaus skulle kännas bra och jag är säker på att jag talar för alla dina läsare när jag säger att jag respekterar dig för vad du än bestämmer dig för! Ha det bäst och gör inget förhastat som du kommer ångra sen bara!

2010-10-03 @ 14:33:03
Postat av: Sara

SUPERTRAKIGT!!! Jag hade sett fram emot att folja din och Tures resa tillbala till de stora malen! Du ar jatteduktig pa det du gor och haller det pa en mycket professionell niva - KEEP IT UP!

2010-10-03 @ 14:36:53
Postat av: Anonym

NEEJJJ :'''''''''''''(

2010-10-03 @ 14:37:39
Postat av: Emma

Har precis börjat läsa din blogg, och jag måste säga att det är den bästa häst-relaterade bloggen jag läst! Förstår att du tycker att det tar mycket tid, och att alla "förstå-sig-påare" är väldigt jobbiga, men vad du kan göra är ju att släppa pressen på dig själv att blogga varje dag. Visst, du kommer att tappa läsare, med de som verkligen gillar din blogg kommer stanna kvar! Skriv ett inlägg då och då om en tävling som gått jättebra etc så att vi fortfarande kan följa din utveckling! Jag hoppas att du inte kommer sluta blogga helt, och jag önskar dig verkligen lycka till i framtiden!

2010-10-03 @ 14:40:58
Postat av: Anna

Gud vad tråkigt :( men samtidigt förstår jag ju ditt val!

2010-10-03 @ 14:41:12
Postat av: Anonym

Tråkigt att du helt ska sluta.

Att du inte ens kan uppdatera nån gång per vecka.

2010-10-03 @ 14:41:14
Postat av: Jessica N

Hej Mikaela.



Tycker verkligen om din blogg!Det finns väldigt mkt bra saker å knep här!Även många övningar som jag gillar och har använt! :)



Kommer sakna att inte läsa din blogg om du beslutar dig för att sluta men jag förstår dig och respekterar det!Tänk på dig själv och gör som du själv vill! :)



Lycka Till med allt!!



P.s.Du har verkligen super fina hästar!! :)



Kram//Jessica



2010-10-03 @ 14:46:29
Postat av: Monika

NEEJ!!



Du är min största inspirationskälla. Du har hjälpt mig så otroligt mkt med mina hästar. Hjälp som du inte ens vetat om att du gett mig.



Jag kommer att sakna din blogg något fruktansvärt om du slutar blogga. Men jag förstår dig.



Om du nu slutar så önskar jag dig ett lyckligt liv och framgångar med dina hästar. Jag är bergssäker på att jag kommer få se dig slåss i en omhoppning tillsammans med Malin, Rolf-Göran, Peder och resten av gänget!

2010-10-03 @ 14:48:58
Postat av: Erika

Instämmer! Antingen ska man ger 100% eller så kan det var. Har vqarit mkt dåligt uppdatering på sistone. Sluta blogga för ditt (och läsarnas) bästa! =)

2010-10-03 @ 14:49:17
Postat av: Emelie

Trist att du känner så! :/

2010-10-03 @ 14:55:46
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag tycker verkligen inte att du ska sluta blogga... Men självklart upp till dig. Men de människor som skriver sjuka kommentarer ska du skita i, de är avundsjuka och kan inte hantera det - vi lever tyvärr i Sverige.

2010-10-03 @ 15:02:14
URL: http://enimsajj.blogg.se/
Postat av: Clara

Nej vad tråkigt! :(

Men respekterar självklart ditt beslut!

Kommer att kännas tomt att inte kunna läsa din blogg längre, då jag har läst den dagligen sen den startades!

2010-10-03 @ 15:06:57
Postat av: Anonym

Neeeej inte får du sluta =( älskar din blogg! Kan du inte sätta lösen på den så inte alla elaka kan skriva till dig... jag får jätte mkt bra tips o inspiration från dig...

2010-10-03 @ 15:16:06
Postat av: Emma

nämen nej! :( det var inte det svaret jag hade hoppats på. jag har verkligen fäst mig vid dig och dina hästar, och jag är jättenyfiken på vad ni kommer erbjuda i framtiden.



men, om du känner att det inte är särskilt givande längre, och har börjat tröttna, tycker jag att du gör rätt i att sluta. om du känner för att börja blogga igen senare, så är det ju bara att göra det.



önskar dig lycka till med allt, hur du än väljer att göra!

2010-10-03 @ 15:23:28
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: Anonym

:(

2010-10-03 @ 15:35:20
Postat av: Frida

Noo! Förstår hur du känner men det blir fett tomt utan din blogg :(

2010-10-03 @ 15:41:54
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Vad tråkigt. :( Kan du inte bara skriva när du verklgien har något du vill skriva om?

2010-10-03 @ 15:50:23
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Jossan & Nessie

Nej vad tråkigt! :(

Men jag förstår dig, att blogga tar faktiskt alldeles för mycket av sin tid och om du känner för att sluta, så är det ju du som bestämmer det. Men jag tycker iaf att din blogg har varit super bra! :D

2010-10-03 @ 15:54:38
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej vad tråkigt! Älskar verkligen att läsa din blogg och du är verkligen en stor förebild för mig och man lär sig massa på att bara läsa din blogg! Skulle verkligen vara jättetråkigt om du slutade blogga!

2010-10-03 @ 15:59:14
Postat av: Carro

Neeeeeeeeej! :(:(

2010-10-03 @ 16:03:10
Postat av: Lisa

NEEEEEEJJ , mikaela snäälla gör inte detta , jag har läst din blogg i ett år nu och jag följer din blogg i stort sett slaviskt :p , när jag började läsa bloggen så blev jag såååå inspererad. Det är faktist dig som jag ska tacka för! Vad ska man säga , jag har lärt mig så himla mycket av att läsa din och andra hästbloggar.Och det var du som gorde att jag kom "tillbaka till hästarna" har ridit sen jag var 5 jag lade av med ridningen när jag var cirka tio elva för att ta ett uppehåll och när jag var 14 så insåg jag hur myyycket jag verkligen har saknat hästarna så tog jag tag med ridningen igen och du har inspererat mig såå mycket till hästarna ännu mer , så det finns väl tydligen inget mer nu att säga än Tack , Tack mikaela :`(

2010-10-03 @ 16:17:11
Postat av: Jenny

du gör som du vill, känner du att du helt enkelt inte tycker de är kul längre ska du självklart inte fortsätta, men ja kan lova dig att jag kommer sakna din blogg enormt mycket, dej o din fina hästar!!! jag hoppas iaf på att du inte slutar blogga, för din blogg är en av dom bästa! kram

2010-10-03 @ 16:18:10
Postat av: Anonym

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, du får inte sluta!!! Din blogg är den ända som har seriös och vettigt snack. Du är ju så härlig att läsa om, snäääääääääälla!!!

2010-10-03 @ 16:24:27
Postat av: matilda

2010-10-03 @ 16:25:36
Postat av: matilda

Shit vad tråkigt :(



2010-10-03 @ 16:26:26
Postat av: fanny

tråkigt att du kanske ska sluta men förstår dig..!

2010-10-03 @ 16:31:34
Postat av: elin

nej gör inte det! :(

2010-10-03 @ 16:39:46
Postat av: Lotta

din blogg är ganska fantastisk. Du är ganska fantastisk. Om du slutar blogga, kommer det svida lite när jag tar bort den från min lista med bloggar jag läst dagligen i över ett år. Valet är ditt Mikaela, men jag hoppas att du ändrar dig - igen... :)

2010-10-03 @ 16:45:39
URL: http://chawas.blogg.se/
Postat av: victoria

nej gör inte det ! din blogg är ju bäst :(

2010-10-03 @ 16:48:58
Postat av: Denice

Nej, nej, nej, du ska inte sluta blogga .. enligt mig :)

2010-10-03 @ 16:49:00
URL: http://tjejernamedbestahestar.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag förstår dig, men sluta inte blogga :( Den här bloggen är den första jag tittar på när jag loggar in på datan. Du ger en motivation,insperation och bra tips.:D

Jag ska inte lägga mig i vad du känner, men snälla fortsätt. Det här är den bästa bloggen någonsin:)

Kram

2010-10-03 @ 16:55:54
URL: http://svedenscox.blogg.se/
Postat av: Bebban

Har just hittat till den här bloggen, och tycker att det skulle vara super synd om du skulle sluta! Du är en jätte duktig ryttare med fin häst :)) Ignorera dom där som tycks vet allt om hur du borde rida och träna hästen!! Men om du slutar blogga för att du vill utvecklas mer osv. så då tycker jag du ska göra det. Lycka till, vad du än gör :))

2010-10-03 @ 17:00:25
URL: http://bebbaaan.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Neeeeej, skriv inte så! Du har lärt mig så otroligt mycket bara genom att skriva i din blogg om övningar, tips, utrustning, ridning och dina åsikter. När jag är osäker på något brukar jag kolla i din blogg om du har skrivit eller visat det och det gör mig mer säker. Din ridning har gjort min ridning bättre till och med bara för att jag sitter och kollar på dina filmklipp, haha! Visst ska du göra det som känns bäst för dig men för mig känns det lite tråkigt när jag följt och lärt av dig så länge. Nåja, ha det så bra i fortsättningen och hoppas Ture och Lito kommer igång igen! :)

2010-10-03 @ 17:17:14
Postat av: Josefin

Neeej! Du får inte sluta blogga! Jag har läst din blogg läänge, enda sedan du hade Nocke och jag tycker sååå mycket om din blogg!! Du kan inte låta dom få negativa personerna få dig att sluta blogga föralltid! En paus kanske?

2010-10-03 @ 17:19:56
Postat av: Malin

NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!



Älskar verkligen din blogg och rankar den som den bästa hästbloggen i sverige!



Bor i norrland, så när vi såg att du skulle tävla på näset åkte vi ner bara för att få se dig och zazou live!

Tycker det vore en stor förlust för bloggvärlden om du slutar blogga, då dina träningstip är superbra och du är verkligen en förebild, då du aldrig någonsin har skrytit över din framgång, provecerat, eller på något annat sätt försökt vara bättre än någon annan.



DU ÄR EN FÖREBILD MIKAELA!

2010-10-03 @ 17:25:27
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: carro

neeej :( förstår vad du menar med de där jobbiga människorna, usch... såklart är det ditt val, men det vore mycket tråkigare om du slutade blogga :/din blogg är den jag läser mest och som verkligen inspirerar mig! hade häst under 10-11 år och tävlade mot dig när du hade jewel samantah men har inte tid med hästarna längre :( så läser din blogg och tänker tillbaka. håller iallafall alla tummar för dig och dina fina hästar i framtiden! lycka till :) du är så himla duktig!

2010-10-03 @ 17:32:43
Postat av: Linn

Neeeeej Mikaela! Din blogg som är så bra,åsså ska du sluta. Det gör inget om du uppdaterar en gång i månaden, för det du skriver är så jäkla bra. Men om det är såhär du vill göra då är det såklart upp till dig.. Vill bara tacka för en blogg som verkligen varit läsvärd!

2010-10-03 @ 17:47:35
Postat av: Mimmi

Förstår hur du känner. Själv har jag tagit en stor bloggpaus under sommaren, kände att jag bara ville leva utan bloggen en tag, men nu har jag börjat igen! Om du känner att du vill och orkar så kan du ju kanske logga in nån gång i veckan och skriva lite hur det går med hästarna, för det skulle jag verkligen uppskatta! men jag förstår verkligen, och det verkar verkligen inte kul att folk skickar dumma kommentarer! Var det inte nån förut också som snodde dina bilder och använde som profilbild på facebook?? <3

2010-10-03 @ 17:51:07
URL: http://mimmilindstahl.blogg.se/
Postat av: ERICAPERZZON

Åhh verkligen jättetråkigt att höra men du ska såklart följa din egen känsla, det brukar bli bäst så. Även om jag får en bra blogg mindre att läsa:/



/E

2010-10-03 @ 17:51:35
URL: http://ericaperzzon.se
Postat av: Hanna

Hej! Har aldrig kommenterat ett inlägg tidigare, men läser din blogg varje dag. Tycker du gör ett jätte bra jobb, både med hästarna och bloggen. Jag har också en blogg (med kanske 6 trogna läsare ;)) och till och med jag fattar vad du menar att det kan bli jobbigt att uppdatera och sen 'bara' få skit av det. Men så finns det ju alla positiva saker också, precis som du skriver.. Jag tycker du ska ha kvar bloggen och skriva när du får lust. Vi som tycker att det är kul och inspererande med dina inlägg kommer stanna och de som bara har tråkigt att tillägga kommer tröttna och sluta läsa. Gör det som känns bäst för dig och Lycka till med hästarna i framtiden! :)

2010-10-03 @ 17:52:40
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Ärligt talat så tycker jag din blogg blivit sämre & sämre på senaste tiden.. Det är dåligt med bra tips, övningar och uppdatering överhuvudtaget! Man förstår ju varför, alla har ju ett liv på sidan av..



Men jag kommer nog inte sakna ditt bloggande! Lycka till på tävlingsbanorna i framtiden :)

2010-10-03 @ 17:56:30
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Ska du du lägga ner bloggen helt då? :o :(

2010-10-03 @ 18:08:18
Postat av: Felizia

Neeeeeej sluta inte!!:(

2010-10-03 @ 18:09:33
URL: http://ponnyryttarna.webblogg.se/
Postat av: amanda

alltså det hugger verkligen till i hjärtat när jag läste detta inlägget... du är inte bara en förebild och inspirationskälla utan bloggen är ett sätt att hitta fakta, nya spännande saker och följa dina fina hästar. det finns verkligen ingen bättre hästblogg och jag (och väldigt många andra) blir uppriktigt ledsna om du slutar. måste bara säga det medan man har chansen.

2010-10-03 @ 18:11:16
Postat av: erika

Du får INTE sluta blogga!Din blogg är verkligen super intresseant enligt mig och ger mig motivation och ideer.Du kan ju alltid sätta lösen på bloggen?:)

2010-10-03 @ 18:18:48
URL: http://justsoome.blogg.se/
Postat av: Miss AC

Förstår dig till fullo. Tycker det är jätte tråkigt att du känner så, men jag kan bara önska dig lycka till!!! Tycker du verkar vara en underbar och sympatisk person =)

2010-10-03 @ 18:21:13
Postat av: Åsa

Hej!

Det vore verkligen jättetråkigt om du slutade blogga. Jag har aldrig kommenterat något inlägg förut, men har följt din blogg ett bra tag. Jag har fått mycket inspiration och mycket tips härifrån. Jag förstår att det måste vara påfrestande att hela tiden har människor som känner igen dig osv, men jag hoppas att du orkar fortsätta om än bara nått inlägg i veckan. Ha det så bra!

Hälsn Åsa

2010-10-03 @ 18:27:17
Postat av: Cajsa

Vad tråkigt, gillar verkligen att läsa din blogg. Men kan du inte fortsätta att ladda upp videoklipp så man får se lite utav er i alla fall :)

2010-10-03 @ 18:27:23
Postat av: my

Men fy vad trist!! :(

Din blogg var den första hästbloggen jag läste och det skulle vara så himla tråkigt om du slutade blogga :( Jag förstår varför du känner att du börjar tröttna, men samtidigt hoppas jag att du fortsätter för det ger så himla mycket att läsa om och se klipp från dina träningar och tävlingar. Jag hade nog inte varit en lika duktig ryttare om jag inte läst din blogg!! Man läs sig så mycket av att se andra rida! :)

2010-10-03 @ 18:37:35
URL: http://myalfredo.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEEEEEEEEEEEEEJ. all glädje i min vardag försvinner om du slutar.. har sån himla motivation att rida efter att ha läst din blogg.. läser din blogg flera gånger om dagen, du borde få betalt. snälla. försvinn inte. din blogg e som en bra bok, kan inte få nog av den :(((

2010-10-03 @ 18:40:58
Postat av: Anonym

Hej Mikaela

Förstår att det tar mycket tid att blogga. Synd om du slutar, för det är genom din blogg jag följer hur det går för min lilla häst, Zazou, fram tills nu har du gjort ett jättebra jobb, och hon har fått visa vilken fin häst hon är. Hennes son Ozzy ska snart få visa vad han duger till. Kanske en häst för dig, vem vet. Krama Zazou från oss på Tallbackagård/ Kristina

2010-10-03 @ 18:54:18
Postat av: emma

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SLUTA INTE :(((((

2010-10-03 @ 18:56:53
Postat av: Emma

Otroligt tråkigt, läser ju om dig och dina hästar varje dag :/ Men förstår om det kan bli svårt att hinna med ibland, och på sistone har det väl varit rätt så jobbigt med folk som snott dina bilder eller låtsas att de var du osv. Men folk som tror de vet allt kommer du inte ifrån, för de finns överallt.. :S

Ett annat alternativ är kanske att "pausa" bloggen i några månader för att se om du saknar den?

2010-10-03 @ 19:01:10
Postat av: Emelie

Det är verkligen riktigt tråkigt att höra. Denna bloggen som var så bra. Den var riktigt rolig att läsa. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig och du ska inte känna någon press att behöva blogga hela tiden. Såklart hoppas jag att du kommer ha kvar bloggen men om du nu skulle sluta blogga så vill jag önska dig all lycka ihop med dina hästar. Lyckatill!

// Emelie

2010-10-03 @ 19:01:53
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt tråkigt att du ska sluta blogga. Men somsagt det är din tid,ditt liv och så så jag tycker att du gör helt rätt att sluta om du inte känner att det är roligt längre. MVH" en trogen läsare

2010-10-03 @ 19:03:55
Postat av: helena

Jag kan förstå dig att det är jobbigt att lägga ut allting, tex om en häst står skadad eller om det är något man kanske inte vill att a lla ska veta.



Men hoppas ändå du vill stanna kvar och blogga, du är verkligen den bästa hästbloggen faktiskt och oavsett om det är dålig uppdatering så läser jag den. Hoppas du ändrar dig och kom ihåg att det alltid kommer finnas folk som tycker olika och som kanske tror att de vet mer än vad de gör. Du vet förmodligen hur du sköter/rider dina hästar bäst själv.

Hoppas du stannar kram helena

2010-10-03 @ 19:25:24
Postat av: sofie

Hud vad tråkigt!! älskar verkligen din blogg. Men om du känner som du gör tycker jag att dy borde sluta. Låter mycket smart att jobba på dig och hästarna istället. Men kommer verkligen sakna bloggen, helt klart!

2010-10-03 @ 19:27:45
Postat av: Hanna

kommer sakna dej <3 men jag förstår ditt val! Du är en förebild för mej och det kommer du fortsätta vara även om inte fortsätter att blogga!

2010-10-03 @ 19:34:41
Postat av: maria a

hej hej hej! Du ska inte sluta blogga. gillar att läsa din blogg ju /M

2010-10-03 @ 19:34:59
URL: http://whygin169.blogspot.com
Postat av: Josefin

det är så trist att folk ska lägga sig i vad andra gör...

jag tykcer att du kan fortsätta blogga lite. Du kan ju blogga inför en tävling, eller bara skriva nån gång ibland, typ 1 gång i veckan, eller när du känner för det :)

det är ju jättetrist att du känner dej tvingad att blogga om för mycket runt omkring än vad du själv vill! Hoppas du bloggar nån gång ibland i alla fall. :)

2010-10-03 @ 19:44:07
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Julia

Nej! va tråkigt men förstår hur du resonerar men det är synd tyckte din blogg var riktigt bra!!

2010-10-03 @ 20:21:09
URL: http://julleduvet.blogg.se/
Postat av: ld

Tråkigt att du väljer att sluta blogg, men samtidigt så förstår jag dig verkligen!

Jag har läst din blogg ända sen den startades, och jag har följt den varje dag sedan dess. Den har verkligen varit en inspirationskälla, dels för mig! och för många många andra. Jag tävlar själv och jag har bara hört männsikor som talar gott om dig! Jag tycker verkligen att du är en person att se upp till! Otroligt välskriven blogg! Tack för allt du har delat med dig av, och LYCKA TILL i framtiden!

sköt om dig:)

kram

2010-10-03 @ 20:44:38
Postat av: michaela

nej gör inte dt :) ta bara en paus sånna fall

2010-10-03 @ 21:01:48
Postat av: Lina

Nej sluta inte blogga:( Jag har följt din blogg i typ 1 år :( Jag har märkt att uppdateringen har blivit sämre.. Men du kan väll bara ta en paus?

Snälla ? sluta inte :/ Tråkigt det är med människor ibland men dessvärre så kommer man träffa på sånna överallt och dom kommer inte att försvinna.. Det suger faktiskt..

2010-10-03 @ 21:02:37
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Det skulle verkligen vara supertrist om du slutade blogga, du kan väl fortfarande ha kvar den och kanske uppdatera någon gång i bland, för om du tar bort den får man aldrig se den mer.

Men om du har kvar den och ändå aldrig uppdaterar kan man ju titta i arkivet och lära sig saker!

Snälla, sluta inte blogga!



...

2010-10-03 @ 21:25:02
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nej, sluta inte, jag har läst din blogg slaviskt i över ett år, det är seriöst en del av min vardag! Du gör ett jättebra jobb med dina hästar och allt runt om, du har blivit en förebild.

2010-10-03 @ 21:30:48
Postat av: Ida

Jag tycker det är synd att du slutar. Har aktivt följt din blogg i ett par månader och jag har fått mycket tips i min träning med mina hästar av dig och din träning med dina. Och jag vill verkligen tacka för det, det har verkligen hjälpt mig. Hoppas att du lyckas i framtiden, för det är jag säker på att du gör :)

2010-10-03 @ 21:33:39
Postat av: Josefine

Om det blir så, så kommer jag sakna din blogg otroligt mycket. Din blogg är så välskriven och jag har alltid älskat dina sunda värderingar kring hästar.

2010-10-03 @ 21:36:42
Postat av: ida

kan bara instämma alla , det är som en bra bok man kan bara inte sluta läsa den , kommer sakna dig och din hästar jättemycket. Men det skulle verkligen var jättekul om du kunde blogga nån gång ibland/ lägga upp filmklipp hur det har gått på tävlingar. Såg oxå fram emot Tures "comeback" , nåja :( :( I never let you go!

2010-10-03 @ 21:39:11
Postat av: erika<333

tråkigt att du känner så:( jag älskar din blogg och ser upp till dig! jag har lärt mig mkt av dig. men om du slutar blogga så snälla ta inte bort bloggen! men du kan väll lägga iin nåt nån gång iblan iaf typ tävlingsresultat eller nåt liknande?

2010-10-03 @ 21:41:57
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej nu blev jag riktigt ledsen här :(

2010-10-03 @ 22:10:22
Postat av: Therese

Hoppas verkligen att du ångrar dig..Har lärt mig otroligt mycket av dig & din blogg, och jag hoppas VERKLIGEN att du väljer att stanna kvar!

2010-10-03 @ 22:15:25
URL: http://www.tengelbrektsson.blogspot.com
Postat av: Amanda

nej mikaela! din blogg är så himla mycket bättre än alla andras, så mogen på något sätt. du behöver inte uppdatera så ofta utan bara lite då och då :)

2010-10-03 @ 22:18:37
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad synd, men det är klart att du ska sluta om du inte har tid eller lust längre. Men ett alternativ: Du kanske kan ha en bloggdag i veckan? =) Då är det som att vänta på ett TV program varje vecka haha! En spännande läsning som man får följa upp en vecka senare :) Jag gillar den blogg, den ger mig motivation och inspiration. Om du bestämmer dig för att sluta så vill jag önska dig all lycka på tävlingsbanorna och vad du senare i livet bestämmer dig för att göra :)

2010-10-03 @ 22:19:06
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: sofia

neeeej! du är fantastiskt duktig och inspirerande, vore så så så tråkigt.

2010-10-03 @ 22:42:08
Postat av: Sandriie

nej vad tråkigt,kan bara hålla med dem övre, att det är som en bra bok som men aldrig vill ska sluta men nu tog den slut..

2010-10-03 @ 22:42:28
Postat av: Katrinne

Jag har ganska nyligen kommit i kontakt med din blogg och börjat läsa den. En av anledningarna att jag följer den är att den är så proffsig. Du skriver med ett bra språk och du har fina bilder. Jag upplever dig som en duktig ryttare och någon som många ser upp till. Att folk tror sig veta mer och bättre om dina hästar och hur de fukar kan jag inte förstå. Vilka tror de att de är? Antagligen har de inget eget liv, inga egna hästar eller något eget att vara stolt över. Det måste helt klart vara ren och skär avundsjuka det handlar om! Stå på dig! Fortsätt att skriva och dela med dig! Tänk på alla som har glädje av det, som bryr sig och som ser upp till dig! De andra är det ingen idé att lägga energi på!

2010-10-03 @ 22:54:00
URL: http://www.ryttarliv.com
Postat av: jossan :)

men nej va tråkigt :(:(

men du ska göra det som känns bäst!

2010-10-03 @ 22:55:31
URL: http://josefineelovsson.blogspot.com/
Postat av: Karin

Hej!

Har följt din blogg länge och även följt dig och dina hästar på tävlingsbanorna. Det har varit väldigt roligt och inspirerande! Jag beundrar verkligen att du har stått ut så här länge med bloggen, själv skulle jag aldrig ha klarat av all kritik och granskning från helt okända håll! Jag förstår att du inte orkar mer! Ett stort varmt tack för den här tiden, och stå på dig för du är ambitiös, har talang och viktigast av allt; du har en sund hästhållning! Keep up the good work, lycka till och så ses vi på tävlingsbanorna =)

Vänliga hälsningar Karin

2010-10-03 @ 23:30:33
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Reining ryttare

Vad tråkigt :(

2010-10-03 @ 23:42:23
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nej snälla, sluta inte. :( Du är verkligen jätteduktig, du har inspirerat mig till mycket! :D Jättebra träningsövningar osv, tips om bett. det har hjälpt mig väldigt mycket som sagt!

sluta inte, du är en av de bästa bloggarna, (efter Kenza :D) tycker jag!

2010-10-03 @ 23:50:36
Postat av: Anonym

Neeeej!! jag älskar verkligen din blogg och tycker absolut inte du ska sluta sriva!! Men om det är vad du vill och det som känns bäst för dig så tycker jag inte du ska tveka. Vill bara säga att du vekligen inspirerar mig och är en riktig förebild inom denna sporten!

2010-10-04 @ 00:21:02
Postat av: Johanna

Hej Mikaela! jag har följt din blogg i över 1 år nu, det känns väldigt tråkigt att du ska sluta med bloggandet!

Det är tragiskt att folk ska vara så elaka och lägga sig i saker som dem inte vet ett dugg om. Jag vet att du vet vad som är bäst för dig och dina hästar! precis som jag vet vad som är bäst för mig och mina hästar. Du är en erfaren och duktig ryttare och tyvärr tror jag att många tråkiga kommentarer beror på avundsjuka! samt omogna läsare som vill spela "duktiga". Kämpa på med hästarna! Jag önskar dig all lycka! mvh / Johanna

2010-10-04 @ 00:22:11
Postat av: Helena

Vad tråkigt att höra! Jag är en relativt ny läsare, jag tycker att du har en riktigt bra hästblogg! Jag önskar att du ändrar dig i framtiden och börjar blogga igen! Jag tycker att det är kul att få en inblick i en såpass duktig ryttares vardag.

Mvh Helena

2010-10-04 @ 03:44:54
URL: http://helenalindin.wordpress.com/
Postat av: Therese

Vad tråkigt, men jag förstår dig.. Lycka till med allt! =)

2010-10-04 @ 07:42:50
Postat av: Anonym

Snälla sluta inte!!!!!!!!!!!!!

2010-10-04 @ 09:07:33
Postat av: Frida

Tycker din blogg är super och hoppas att du fortsätter. kram

2010-10-04 @ 09:50:36
Postat av: Sophia

Neeej, gud vad tråkigt. Då skulle jag verkligen bli jätteledsen. Det gör inget att du inte uppdaterar så ofta... Snälla sluta inte!! Du är bäst!!

2010-10-04 @ 10:16:57
Postat av: Danijela

Verkligen jättetråkigt tycker jag... :( Har läst din blogg sedan starten och följt den dagligen. Har verkligen tyckt det varit jätteroligt att följa din vardag med dina hästar och se dig utvecklas.



Hoppas verkligen att du börjar skriva igen! Detta kanske bara är en tillfällig svacka eller något, får man väl hoppas. ;)

Ha det bra

2010-10-04 @ 10:35:05
Postat av: Mikaela

Nej vad tråkigt!! :( din blogg är den jag läser mest och oftast, det är från dig jag hittar all inspiration som får mig att bli en bättre ryttare (tycker jag). Jag hade en period innan när jag var "rädd" och osäker på min häst, och det känns som om du fick mig att tänka om så att alla de känslorna försvann helt :)

Jag hoppas att du kommer fortsätta med bloggen!

2010-10-04 @ 11:19:14
Postat av: Chanelle

Sluta inte, din blogg är absolut den bästa. Jag tar verkligen åt mig av det du skriver och det har hjälpt mig i vardagen.

2010-10-04 @ 11:51:46
URL: http://sellenahc.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jättetråkigt att höra men jag förstår att det inte bara är positiva saker som kommer med att vara offentlig. Lycka till i framtiden men vad du än tar dig till!

2010-10-04 @ 12:17:35
Postat av: Fanny Lidhström

Neeeejj :( Du har den enda hästbloggen som är bra, intressant och värd att läsa!

2010-10-04 @ 12:34:29
URL: http://lillad.blogg.se/
Postat av: e

Det har varit väldigt, väldigt roligt att följa dig, hur du än gör :)

2010-10-04 @ 12:43:02
Postat av: theres

Jag älskar din blogg!



Låt inte andra få sno din gnista! Så fort någon kommenterar något okonstruktivt så TA BORT kommentaren o skit i den. Är det något mer konstruktivt, som att du ska sluta med en olat, typ barnvagnshand, så försök tänka på det. Men när någon skriver något du inte håller med om eller som är elakt - SKIT i det! Det måste man lära sig.. inte alltid så lätt.. men försök. Du verkar ju tycka om att blogga? Det är väldigt bra, då får man bra inblick om hur det går, tips osv..



YOU GO GIRL!

2010-10-04 @ 13:31:01
URL: http://thessine.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du ska ju inte blogga för någon annans skull, det ska vara kul att blogga och om det inte är det så ska man inte göra det heller!

2010-10-04 @ 14:11:42
URL: http://aleksisaleksis.wordpress.com
Postat av: Erika

Jag uppskattar din blogg jätte mycket och får mycket inspiration av den, det hade varit väldigt tråkigt om du slutar. Men du ska göra det som känns bäst för dig, inte vad alla andra tycker !

2010-10-04 @ 14:38:07
Postat av: Hanna

Ta inte bort bloggen bara!! D: Jag måste kunna läsa alla gamla inlägg när jag börjar sakna för mycket :P

2010-10-04 @ 15:24:39
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Lisa

okej, vad tråkigt. menmen, man får väl hoppas bara att du kanske börjar blogga igen om några år eller liknande? hehe.

tack för att ha varit en bra blogg iaf!!

2010-10-04 @ 16:01:18
Postat av: Katarina

Det hade verkligen vart riktigt tråkigt, du har den bästa hästbloggen av alla tävlingsinriktade.. :/

2010-10-04 @ 16:31:30
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: tove

vad tråkigt :( tycker din blogg är en av de absolut bästa :D

2010-10-04 @ 16:36:00
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: A

Förstår precis, och tycker verkligen du gör rätt i att sluta. Folk är så fruktansvärt nyfikna och det är nog mest därför som de vill att du inte ska sluta, så de kan ha koll. Det är ju roligt att dela med sig när det går bra, man allvarligt talat tycker nog folk det är mest intressant när det går mindre bra faktiskt, tycker folk fungerar så tyvärr...

2010-10-04 @ 16:53:07
Postat av: R :)

Det är väldigt tråkigt att du ska sluta blogga. :´(



Under åren du bloggat kan man inte undgå från att du har inspirerat folk. Du får uppleva en vardag som vi andra bara drömmer om, men genom din bloggning har vi alla fått följa med och fått en känsla av delaktighet när det har gått bra som när det har gott dåligt. Människor som kommer med dumma kommentarer är ALLTID avundsjuka eller har inget liv! Såna människor kommer du ALLTID stötta på. Det är lätt att säga; ta inte åt dig. men vem gör det inte? Jag beundrar dig för att du verkar så stark och verkligen står för det du gör och säger. keep on going girl!! :) Jag vet inte om dina motgångar med att ture och lito skadade är en bidragende orsak att du vill sluta blogga då det blivit för mycket, men tänk så här istället. Ture är påväg och bli frisk. Du har tre superfina hästar som du har gjort fina resultat med. Du driver en blogg som är Sveriges största hästblogg. Snart kommer du vara igång med alla hästar och vara en av toppnamnen i ridsport bland youngriders igen. Jag hoppas att du fortsätter och att du iallafall skriver något inlägg ibland. För du ÄR en inspirationskälla och en förebild för många.:) //R

2010-10-04 @ 16:54:23
Postat av: anna

neeej snälla!!! du behöver ju inte ta bort bloggen, du kan ju ta en paus? snälla din blogg är så himla bra, jag har fått en massa tips och inspiration under den tid jag har läst den. självklart är det ditt eget val, men jag vet ingen annan ryttarblogg som är så bra som din!!! snälla du är verkligen jätteduktig på att blogga, det är jätteroligt att följa utvecklingen av dina hästar och se filmerna på dina tävlingar,att kolla din blogg är bland det första jag gör när jag kommer hem.



anna

2010-10-04 @ 17:03:18
Postat av: Felicia w

NEJ SNÄLLA NEJ NEJ NEJ

2010-10-04 @ 17:06:48
Postat av: E

synd! Du inspirerar så många och din blogg är så bra! Men självklart ska du göra vad som känns bäst: )

2010-10-04 @ 17:25:59
Postat av: Anonym

Noooooo... men klart att man inte ska blogga om det tynger mer än det lyfter!

2010-10-04 @ 18:07:39
Postat av: Bella

vad synd för jag tycker att din blogg är riktigt rolig. om du inte orkar blogga så mycket kan du kanske bara svara på hjälpfrågor och utvrdera utrustning?? det är inte lika roligt att läsa det som din varierade bloggning men det är bättre än något iallafall :)

2010-10-04 @ 18:39:18
Postat av: Helena

ÅÅÅÅH, det skulle vara jättesynd om du slutade, för detta är en utav mina favoritbloggar! Samtidigt kan jag förstå dig om du vill sluta blogga. Något som du ska veta, det är att du har varit grym på att blogga, inspirerat mig och säkert många andra och det har alltid varit så grymt kul att kolla in din blogg! Lycka till med dina hästar och med framtiden :)

2010-10-04 @ 19:23:36
URL: http://mittlividetalj.blogg.se/
Postat av: Linnea

nej sluta inte! din blogg är lätt den bästa hästbloggen ju!

2010-10-04 @ 20:26:51
Postat av: Julia Johansson

Förstår dig! så jäkla mkt tid, bättre du lägger ner den tiden på ett körkort ist;D haha<3

2010-10-04 @ 20:32:45
Postat av: Alexandra

Jag förstår dig. Detta är strongt av dig att du vågar säga att du vill sluta blogga och säga dina åsikter. Det är ditt val och ingen annans.

Och ingen som aldrig har träffat dig, vet hur dina hästar fungerar.



Det är dina hästar, du träffar dem varje dag och du vet hur dem fungerar! Det är bara du!

Du ska inte behöva få tips av andra, du är verkligen jätteduktig. Och du är faktiskt min förebild.



Men ärligt talat är det ditt val om du vill sluta blogga! Det bestämmer ingen annan!



Du kanske behöver en paus.

Men jag vill att du ska sluta blogga med 90%

Och dem 90% vill jag att ska bestå av dina tävlingsdatum. :D

För om du tävlar i globen, vill jag jättegärna se det! :) <3



Men du, angående bloggandet. Blogga när du vill!

Blogga när du har tid och lust! :)



Ha det bäst!!

2010-10-04 @ 21:07:01
Postat av: Jenny

Tråkigt, kommer sakna din blogg!

2010-10-04 @ 21:17:28
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gud vad tråkigt:( Börjat läsa din blogg flitigt för ca 1 månad sen. Blev fast från först början! Är så kul att se en massa video klipp osv:) Är själv hoppryttare och har ännu inte kommit så långt med min 5 åring, så inspiration i massor får jag av dig!

2010-10-04 @ 22:19:01
URL: http://www.zsmulan.devote.se
Postat av: Emma & Eros

Vet du vad?

Då tycker jag faktiskt att du ska lägga ner bloggen om du känner dig liksom påhoppad över hur du tar hand om dina hästar.

Det ska ju kännas kul att blogga, inte för att man måste! Jag tycker att om du nu känner att bloggen bara tar tid och det inte känns kul längre så borde du sluta nu. Men ha kvar bloggen för det finns säkert folk, varav jag är en av dom, som vill kolla tillbaka i arkivet och få tips o.s.v.



Gör det du tycker känns bäst =)



Mvh

Emma & Eros

2010-10-04 @ 22:28:34
URL: http://eros.devote.se
Postat av: Ebba B

Sluta inte blogga :( Elelr jag förstår hur du känner, självklart! Men det är det att varje gång jag går in på din blogg så lär jag mig saker och bli inspirerad! Jag var nära att sluta rida för ett år sedan, men då var det din blogg som gjorde att jag inte gjorde det, och jag är så himla glad över det!



Minns när jag sökte runt lite bland bloggar för att hitta något som intresserade mig, för ungefär ett och ett havlt år sedan, och när jag kom in p ådin blogg så tänkte jag bara "PERFEKT". Den har allt jag behöver, ridning,hästar,glädje,grymma foton, tävlingar,mål. Har aldrig blviit så glad av att hitta en ny blogg som när jag hittade din! Du är verkligen en förebild!



Men, jag förstår om du börjar tröttna på sura kommentarer! Men det är bara så, vissa personer har inget självförtroende och ska trycka ner andra istället för att göra något åt sitt egna liv. Oftast är dem ju anonyma också, bara ett tecken på att de inte står för vad dem säger.



IAllfall, äskar din blogg, och hoppas att du inte slutar blogga! (Btw, älskar zazou, hon verkar så himla härlig!)



Kram! <3 :)

2010-10-04 @ 22:31:26
URL: http://anotherchristmas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du ska inte bry dig om elaka kommentarer, jag vet att det kan vara svårt men just ridsporten är så himla stor och det finns så många sätt man kan utföra den på. Man kan prata med olika instruktörer och alla har en helt egen åsikt om hur man "ska" rida. Och alla vi som rider lyssnar på vår tränare och tycker att just han/hon har rätt. Så när vi ser någon göra på ett annat sätt än vi har lärt oss så är det "fel". Jag brukar tänka att det enda viktiga är att hästen mår bra, och att vi ska träna på ett sätt så att vi sliter på

2010-10-04 @ 23:11:37
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du ska inte bry dig om elaka kommentarer, jag vet att det kan vara svårt men just ridsporten är så hrätt imla stor och det finns så många sätt man kan utföra den på. Man kan prata med olika instruktörer och alla har en helt egen åsikt om hur man "ska" rida. Och alla vi som rider lyssnar på vår tränare och tycker att just han/hon har rätt. Så när vi ser någon göra på ett annat sätt än vi har lärt oss så är det "fel". Jag brukar tänka att det enda viktiga är att hästen mår bra, och att vi ska träna på ett sätt så att vi sliter på våra hästar så lite som möjligt. Om vi sen sitter med tummarna upp eller ner är mindre viktigt :)

2010-10-04 @ 23:14:25
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Å, fler som är frustrerade angånde bloggandet! Jag är också lite velig just nu och vi verkar vara flera!

Hoppas att det löser sig för dig. Kanske du ska ta en paus tills det känns roligt igen?

Det är ju säkert så att otursåret med skadade hästar för din del påverkar hur man mår mycket med än vad man tror och ingenting känns ritkigt så kul som när man har flyt.

Hoppas pållarna bilr bra snart och att du hittar motivationen. :)

2010-10-05 @ 01:05:38
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: linn

Neeej! Du är en sån inspirerande blogg, älskar att läsa din blogg även då det tryter med inläggen. Du är så duktig på att rida och skiljer dig i mängden med alla andra hästbloggar tycker jag :)

2010-10-05 @ 08:01:01
URL: http://linnshast.blogg.se/
Postat av: jennie

neeej :(

2010-10-05 @ 10:44:02
Postat av: Anonym

sluta blogga! du suger ändå..

2010-10-05 @ 12:12:49
Postat av: Paulina

Förstår att du tröttnat, speciellt när folk skriver att dom kan allt osv. så jobbigt med såna männsikor!

Tråkigt att du vill sluta bara =/ Jag älskar verkligen din blogg!! Längtar varje dag efter att du skrivit massa =)

Hoppas du får tillbaka en lite gnista till att tycka det är roligt igen! =)

2010-10-05 @ 12:31:26
Postat av: Ellinor

Hej! Vill bara säga att allt du skrivit om i din blogg har vart extremt inspirerande och lärorikt! Kmr verkligen att sakna läsa den om du väljer att inte fortsätta blogga.

2010-10-05 @ 13:36:14
URL: http://swerider.blogg.se/
Postat av: caroline

jag tycker din blogg är den bästa och läser den varje dag. Jag går tillbaka och läser gamla inlägg för att de är så lärorika jag har fått mycket tips på övningar och om allt! :) jag hoppas verkligen inte att du slutar blogga! Sånna människor som skriver dumma saker är inget annat än avensjuka på dig. Jag önskar dig all lycka i världen med dina hästar och när du rider vm inom en snar framtid så kommer jag sitta klistrad framför tvn och heja på dig! Hoppas verkligen du inte slutar blogga! Stor kram <3

2010-10-05 @ 13:48:02
Postat av: Jennie

Har inte följt din blogg så länge, med det jag läst av den har varit riktigt intressant och kul att läsa, då jag själv är hoppryttare. Kul att se hur andra lägger upp sin träning osv på så hög nivå. Hoppas du fortsätter ett tag till!:) Stå på dig:)

2010-10-05 @ 16:18:33
Postat av: Emelie

det är tråkigt att du känner så för det är alltid lika roligt att läsa din blogg och det är en av de få bloggar som jag följer flitigt :) Går ofta tillbaka i arkivet och letar bra övningar som jag sedan använder själv och dem funkar riktigt bra! kommer att sakna dig, dina tips och bloggen om du inte fortsätter, kram!

2010-10-05 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0