Ödet eller nåt

Alltså det här är rätt så sjukt! Det är såhär att det har legat ett minneskort nere i köket hur länge som helst, säkert ett halvår. Har sett det ngra gånger och tänkt undrar vad som finns på det där och att jag måste kolla någon gång. Men sen har jag glömt bort det och det har legat där några månader till.

Så ikväll kom jag helt plötsligt utan anledning att tänka på det där minneskortet när jag satt vid datorn, så gick ner och hämtade det och började kolla igenom det. Det fanns huuur många bilder som helst, så nu har jag suttit och kollat på både massa valpar och gamla filmer när jag provridit hästar i säkert en timme. Alltid roligt! :)

Så kom jag till bilder som min syster fotade på en tävling på våran klubb förra sommaren. Hade tydligen inte raderat dom som jag trodde, så tänkte göra det nu.  Tröck bara på någon bild i mitten för att kolla på några lite snabbt först. Så helt plötsligt kommer det upp en häst som liknar Qbrick väldigt mycket. Fin häst tänkte jag. Fortsatte och bläddra, och kom fram till att Qbrick måste ha en dubbelgångare. Trycker upp bilderna vi tog idag på honom och jämför dom lite. Väääldigt likt är det! Aja, det finns ju många hästar som liknar honom. Försöker iaf jämföra bläsen osv, och det är som sagt oerhört likt. Går in och kollar på hans resultat förra året, och tror ni inte att han var med på just den tävlingen? Tänker att det var ju många hästar med där så det behöver ändå inte vara han. Ser på resultaten att han kom 5:a i en klass, bläddrar vidare bland bilderna, och upp kommer en bild från prisutdelningen när samma häst har en grön rosett på sig. Det måste alltså vara han! Seriöst, vad är oddsen?!?

Det är så himla många sammanträffanden som lett fram till detta så det är inte sant :p Och att jag hittade dessa bilder just idag, precis efter jag skrivit om honom på bloggen för första gången. Haha ja vet, där är bara ngra bilder, men är faktiskt lite förundrad :p

Kan ju inte skita i att lägga ut bilderna efter denna otroligt intressanta utläggning, så här får ni lite fler bilder på honom med en av hans förra ryttare:










Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

förlåt om jag frågar, vet inte om jag missat något jättestort i bloggen.. men, vart är lito? vad har du för hästar nu? ture, luna, zazou, och den nya quite easy- irco mena? :)

2011-04-15 @ 23:13:08
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Olivia

han ser otroligt fin ut! Lycka till :)

2011-04-15 @ 23:25:07
Postat av: linnea

Vad är det för raser på dina hästar?

2011-04-16 @ 01:29:18
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Vad häftigt! :D

2011-04-16 @ 09:27:19
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur är det med lito, mår han bra? Hör ingenting alls om honom nuförtiden:/

2011-04-16 @ 10:18:59
Postat av: Moa

Coolt! :D har du kvar filmeerna från när du provade Bo´s hästar? :) mvh moa

2011-04-16 @ 11:12:49
Postat av: estelleeeee

har du inte kvar Lito? (:

2011-04-16 @ 12:27:13
URL: http://estelleholmberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Shit, coolt!

2011-04-16 @ 12:51:12
Postat av: Karin

Men vad har hänt med Lito? Så du & din familj äger nu Ture, Zazou & Qbrik, sen har du Luna på tillridning? Plus din syster ponnys? :)

2011-04-16 @ 13:12:21
Postat av: Sofia

Nämen vad kul att han kom till dig!:D Han kommer från min grannby, så jag har sett honom som yngre. Himla fin kille!:)

2011-04-16 @ 18:39:02
URL: http://olinlundmark.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Hur kommer det sig att han är hos er nu? (Alltså har ni köpt honom eller ska du ha honom på försäljning)? :)

2011-04-16 @ 19:38:21
Postat av: Anna Ek

Kul med ny häst! :) Vore jätteroligt som du gjorde ett inlägg med kort info om alla hästar du har nu :)

2011-04-17 @ 13:41:08
URL: http://ftryttaren.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sjukt fina hästar du har! :)

2011-04-17 @ 19:38:55
URL: http://emmaochlovisa.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad roligt att det var hos er han hamnade, han stod hos oss ju och mina vänner hade honom. Han är ju jätte go. Lycka till!!

2011-04-17 @ 21:19:06
URL: http://saraochshaman.blogg.se/
Postat av: Anna

Men shit va häfigt ! :D

2011-04-19 @ 18:48:03
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej, jag har precis börjat läsa din blogg och tycker att den verkar jätterolig. Jag har precis startat en ny blogg som handlar om hur jag räddade livet på min ridtravare och hur han har det idag. Följ oss gärna, jag följer dig ;)

2011-04-19 @ 22:54:01
URL: http://minridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0