Blabla

Får hela tiden frågor om Lito, om vi har kvar honom, varför jag inte skriver om honom osv. Svaret är ja, vi har kvar honom. Och svaret på varför jag inte skriver om honom i nuläget är att jag helt enkelt varken vill skriva om det eller ser någon anledning till varför jag skulle göra det just nu. Jag hatar den där känslan att jag måste skriva om exakt allt, så det ansvaret har jag helt enkelt avsagt mig helt. (Eller jag skulle iaf gärna vilja att det var så, men jag har fortfarande kvar den känslan ibland. Skriver ganska ofta om saker jag mycket hellre skulle skita i att berätta, men som jag känner att jag måste.)

Funderade ju ett bra tag på att sluta blogga helt, och en av anledningarna var just att det var jobbigt att behöva känna att man måste skriva om allt som händer hela tiden. Vissa saker känner man ju inte för att gödsla ut för alla i hela sverige, och oavsett om man väljer att göra det eller inte börjar folk lägga sig i så mycket. Fråga saker hit och dit, vill veta både det ena och det andra och gärna ha massa åsiker om allt med.

Dock bestämde jag mig tillslut för att fortsätta, men då skära ner på både uppdateringen och på vad jag väljer att skriva om över huvud taget. Avskaffa mig det där måstet att skriva om allt som händer. Ni kanske minst att jag skrev att ni skulle kunna fortsätta att följa mig och mina hästar, men på lite längre avstånd? Det är så det ligger till än i dag. Det här handlar såklart inte bara om Lito utan i allmänhet. Jag resonerar lite så att jag har egentligen absolut inget ansvar gentemot er att berätta allt som händer, utan jag skriver om det jag vill skriva om, och ni läser det om ni vill läsa.

Det där lät ganska "spydigt", det är ju inte så konstigt att ni tex undrar vad som hänt med Lito, men hoppas ni kan förstå lite hur jag tänker och känner. Självklart är det oerhört roligt att ni vill följa min blogg och jag blir så himla glad över alla ni snälla personer som tar sig tid att kommentera osv. Som jag sagt förrut så är det till största del ni som gör att jag fortfarande bloggar över huvud taget.

Jag kommer skriva om vad som hänt med Lito, men jag kommer inte göra det förrän jag känner att jag för det första har helt koll på läget själv och kan svara på ett bra sätt, och för det andra helt enkelt känner att jag vill. Inte att jag måste, för det måste jag faktiskt inte.


Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker att det är en förnuftig inställning, alla behöver inte veta allt!

2011-04-16 @ 16:11:22
URL: http://mea84.blogg.se/
Postat av: Ebba :)

Helt rätt! Jag tycker du ska göra som du känner, älskar din blogg iaf :)

2011-04-16 @ 16:46:22
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Det är din blogg och du som bestämmer, gör det som känns rätt :) Måste erkänna att jag blev lite nyfiken på Lito nu också när du skrev om honom ;)

2011-04-16 @ 16:52:39
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi är ju bara nyfikna! Vi läser din blogg för att vi tycker att du är duktig, en bra förebild och för att det är intressant att följa din och hästarnas utveckling.

2011-04-16 @ 17:11:04
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

tack för svar! :) då förstår jag, tänkte mer på om du hade sålt han :) jo ibland är det jobbigt med blogg, det finns så mycket man inte vill dela med som man vet att folk dömer en om, jag hatar misslyckande, att något går dåligt, och att folk då kan slänga spydiga kommentarer över det (som att kanske en tävling gått dåligt) är helt otroligt, sen vet jag (hur många gånger jag en försöker intala mig det) att de som slänger elaka kommentarer är elaka, men ibland känns det verkligen som om de har mer rätt än mig. Tog en paus ifrån min blogg när min ponny var tvungen att operera sig, men märkte att min blogg gjorde mig glad, för det finns samtidigt så mycket folk på ens sida när det går bra! :) kram på dig.

2011-04-16 @ 17:35:49
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Karin

Det var inte meningen att ställa frågan om Lito och jag förstår dig fullt ut. Sorry

2011-04-16 @ 17:55:24
Postat av: Anonym

Jag ville bara säga att jag tycker du rider sjukt bra och jag har följt din blogg länge och jag har lärt mig massa av de du har skrivit! De skulle vara väldigt tråkigt om du slutade blogga men jag förstår de!

2011-04-16 @ 18:16:36
Postat av: Petra

varför måste du berätta hela ditt liv inför alla andra? du skriver ju ändå va du vill och känner för det! stå på dig :)

2011-04-16 @ 18:38:16
Postat av: Ann Onym

Helt riktigt! Det är din blogg och du bestämmer. Även om jag tror många frågar av "omtanke" till hästen :) Keep it up! :)

2011-04-16 @ 18:43:30
Postat av: Julie

Jeg er så veldig enig med deg!!

Jeg heller føler ikke for å skrive alt på bloggen hele tiden, blogglesere, som man stort sett ikke kjenner, behøver ikke vite alt hele tiden.



Jeg liker bloggen din veldig godt, selv om du ikke blogger så mye som før. Men for all del, skriv bare om det du har lyst til å skrive om selv, blogging skal være gøy!!

2011-04-16 @ 19:47:28
URL: http://julieroland.blogg.no
Postat av: Jessica

Bra inlägg! Nu fattar nog vi alla! Förstår att du inte vill skriva om allt ich tycker det är bra att du bara skriver om det du känner att du vill skriva :) vill ju inte att du ska sluta blogga bara för att du känner dig tvingad att skriva saker osv . Din blogg är grym! :D

2011-04-16 @ 20:42:32
Postat av: anna

självklart ska du bara skriva om det du vill!:) Vad som än har hänt med Lito så hoppas jag att du inte känner dig "tvungen" att skriva och berätta om det.

Lycka till med nya hästen :)

2011-04-16 @ 23:09:35
Postat av: Anonym

Jag håller med dig till fullo men tror inte att den delen som du kallade spydig, vilket den faktiskt var, behövdes för att vi skulle fatta poängen? Det hade räckt med 'jag vill inte ta upp allt på bloggen för det mår jag inte bra av'. Nu känner man sig ju påhoppad, som om att du knappt vill att man läser. Du gör ju ändå detta för läsarnas skull också, annars hade du skaffat en ny blogg eller lösenordsskyddat denna. Kanske något att tänka på?

2011-04-17 @ 06:54:35
Postat av: EmbLeM

Din blogg dina regler, helt klart! :) Och absolut måste man inte alls berätta allt

2011-04-17 @ 11:35:53
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Din blogg, dina regler.



Blev lite ledsen när du tog bloggpauser och så, och sen var påväg att sluta. Men sen när du fortsatte, ja. Kunde man bli annat än glad? :D Bättre med inlägg än inget alls, fortsätt med det här! :D

2011-04-17 @ 13:56:59
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra inlägg! Det är ju självklart DU som bestämmer vad du vill skriva om! Tack för en underbar blogg! :)

2011-04-17 @ 14:55:10
URL: http://hannastridsberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror de flesta bara undrar om Lito mår bra och är kvar. Eftersom du uppdaterade en hel del om honom förrut. Isf mkt uppdatering öht. Men tänkte nog mest att du oftast nämner om de andra hästarna när du uppdaterar nu och inte nämnt något alls om Lito. (att han vilar eller inte rida, ha vad som helst)



Var så jag undrade över iaf. Ingen alls press på dig, bara om han mår bra :)

2011-04-17 @ 19:45:34
Postat av: Beatrice

Visserligen så är min blogg ganska liten, inte så många som läser. Men deet jag skriver på min blogg är saker jag tycker är okej och kul om andra vet. Jag har aldrig känt att jag "måste" skriva. Jag väljer ju själv när jag har tid och ork till att skriva.

2011-04-18 @ 22:15:45
URL: http://punoy.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ja det är ganska förståeligt att det går i perioder när man skriver mer och mindre.Du ska bara skriva om det du tycker är kul eller som du får ut positiv energi utav! Så är det även för mig som läser, ibland följer man varje dag ibland går det flera veckor innan man kikar in. Du ska inte vara med på jumpclubkurs 20-22 juni? :)

2011-04-22 @ 13:22:04
Postat av: Smilla

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 03:34:32
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0