Tävling Märsta dag 2

Vilka fina hästar jag har! Trots väldigt lite sömn, stolpe ut för vårat lag och skitväder (lyckades tajma in båda mina ritter till när det typ regnade som mest) blev det en bra dag tack vare mina duktiga små pollar :)



Qubbe 120 lagklass div 1
Provade och hoppa med pelham idag, och snacka om att en sådan "enkel" sak som ett bettbyte kan göra stor skillnad. På banan kändes det som om jag satt på en annan häst jämfört med igår. Han lyssnade plötsligt på mina halvhalter, och distanserna kändes inte så himla trånga längre.

Trots att banan var lika lång och av samma svårighetsgrad som igår, med 12 hinder, 15 språng och både 2 och 3 kombination, kändes allt väldigt mycket lättare, och vi satte en felfri runda :) Kändes som om vi fick några riktigt fina språng också!

Tyvärr ville inte filmkameran sammarbeta så det blev ingen film :(



Luna 120 debut
Idag gick Lunas klass efter lagklasserna, vilket innebar att hon fick stå i transporten väldigt länge. När vi tog ut henne märkte vi direkt att hon inte alls var lika avslappnad och lugn som igår. Det här hängde med in på framridingen och jag fick aldrig någon jättebra känsla, även om hon blev lite lugnare efter att jag ridit ett tag. Tog bara 4 språng för det är ingen idé att hoppa massa när hon inte är avslappnad.

Väl inne på banan blev hon som vanligt mycket bättre och mer fokuserad, men hon kändes ändå snäppet mer spänd än igår. Trots en inte lika fin runda gjorde hon en superinsats och var nolla fram till sista hindret som tyvärr åkte ner. Det var hinder nr två i en 2 kombination med oxer räcke. Dels så var det lite trångt, dels fick vi ett lite för långt språng in, och dels var jag dålig på att räta upp mig emellan.

Vi slutade alltså på 4 fel. Helt klart en godkänd debut :) 

Sjukt dålig film tyvärr, man ser knappt några språng alls ordentligt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att Luna verkligen är superfin:), önskar jag hade haft de pengarna att lägga på en till häst:S

2011-05-15 @ 21:25:01
Postat av: lisa

Jag har skrivit ett mail till dej. Du kan väll kolla på dt när du har tid och lust ;)

2011-05-16 @ 21:20:28
Postat av: Annika

va snygg Luna är!!! :D

2011-05-28 @ 21:02:00
URL: http://guardiani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0