Svar del 2

jag tänke på det att du rider dina hästar i så fin låg form,syns verkligen att hela hästen jobbar på fint med ryggen och trampar under sig, har du några speciella övningar/tips för att uppnå detta ?
Keep on du gör ett grymt jobb och blir väldigt motiverad av att följa din vardag genom bloggen :)

Vad roligt att du tycker det! =) Jag brukar göra mycket lösgörande arbete som tex öppnor, slutor, volter, serpentiner, övergångar mm. Jobbar hästen på rätt sätt kommer då huvudet automatiskt trilla ner, och den börjar arbeta med ryggen. Gud vad glad jag blir, tack! :D


kan du inte lägga in lite mer bilder på eran gård, stallet, huset och allt sånt? :)

Det är många som har frågat efter det, så ska absolut ta tummen ur röven och fixa det någon dag inte allt för snart! =) Så länge finns det några bilder på stallet här


Hej! Jättebra blogg du har lyckats med!
Sen undrar jag, bli du sponsrad med hästar / finansiering av träning någonting eller är det endast din familj som står för alla hästinköp/kostnader?

Tack så mycket!
Det är mina föräldrars företag Häst & Sport Resor som står för de flesta kostnaderna. Det är också dom som äger hästarna. Det är tex därför Ture heter "Häst & Sport Resor Saturnus".


Hej!
Jag undrar om du gör alla stallsysslor själv också!? Mocka och sånt.

Nu på sommaren tar jag ut alla hästar var tredje dag, och mockar mina egna hästars boxar. Jag tar också in och fodrar mina egna hästar varje dag. På vintern har vi innackorderingar som står i stallet också, och då har vi ett kollektivstall, dvs. vi gör upp ett schema så att alla hjälps åt och gör lika mycket.


Jag förstår inte varför du hoppar 150 utan tränare, det sliter ju oerhört mycket..
Det sliter inte mer när man inte har något tränare med :p Men om du undrar varför jag hoppade 150 hemma (antar att du syftar på detta inlägg), så var det för att jag ville att han verkligen skulle "hoppa upp" sig ordentligt. Detta är absolut inget jag gör regelbundet, utan bara någon enstaka gång ibland.


Och varför köper du en ponny när du e så lång? Varför inte en häst istället?
Antar att du menar Lizzette. Hon är ju bara ett projekt jag ska ha under sommaren. De två största anledningarna till varför jag inte köpte en häst istället är dels för att jag tror att det är lättare att sälja en d-ponny än en häst, och dels för att vi inte hinner åka runt på lokala storhästtävlingar också. Min lillasyster skulle ändå åka till lite lokala ponnytävlingar, och då kunde vi ta med en till ponny.


Varför säljer ni inte Nocke, han lär ju va värd en hel del nu faktiskt?
För att min lillasyster snart är för lång för sina c-ponnyer, och då känns det onödigt att sälja honom för att sedan köpa en ny d-ponny några månader efter. Sen gillar hon Nocke väldigt mycket också, och han är en supertrevlig ponny!


Varför rider du för Roslagen? Varför inte i en klubb som har elitlag och när andra presterar också?
Jag har alltid ridit för Roslagen, och tycker att det finns många trevliga människor i klubben. Jag har dock varit sugen på att byta till, som du säger, en klubb med elitlag osv, men min mamma gillar inte den idén :p


Vad kostade Wembley??
Eftersom det blev sådant rabalber sist jag nämde pengar i denna blogg, så tror jag jag står över denna fråga.

Vad tror du alla dina hästar är värda nu efter all träning du har lagt ner på dom? Som ture tex. han har du ju uppnåt rätt mycket med :)

Jag tror att framförallt Ture har stigit mycket i värde, men det är inget jag har funderat över att sätta siffror på. :p


Tack för en superbra blogg!
Har du några bra tips på hur man får en välmusklad bakdel på sin häst när det inte finns några klättringsmöjligheter där man bor?
Tack själv! =)
Jag tycker studs är en väldigt bra styrkeövning. Även korrekta avsaktningar och igångsättningar gör att hästen måste sätta under sig ordentligt och jobba med bakdelen.


Kommentarer
Postat av: C

Hej! Kul att du har frågestunder tycker jag. Gillar verkligen din blogg!

Min fråga är om du har någon aning om vad en stor häst, mellan 7-12år, som är väl grundutbildad samt lättare tävlad (i hoppning, upp till 1,10m) kan kosta i dagen läge? Tips på var man skall leta? Tidningen Ridsport? Kontakter? Internet? Genom tränare osv? Hur gjorde ni när ni köpte era hästar? Tacksam för svar! :)

2009-06-30 @ 17:53:36
Postat av: Johanna

Din blogg är verkligen super!! Kan inte sluta läsa den, haha. Dina rundor i helgen var suuper. Grattis till plac i 145 och debuten i 150!

2009-06-30 @ 18:24:32
URL: http://jhurtig.blogg.se/
Postat av: Linnea

Heej :D alltså du är ju fantastiskt bra som gör debuten på 150 som om dom inte ens stod där ;)

MEN mickis du får inte byta från roslagen för att snart kommer loppan i gång å då ska jag också börja tävla igen ! :P. haha nej men seriöst du får inte byta ! :P. Jag ska stata i km dressyr kanske xD

2009-07-01 @ 06:51:51
Postat av: Anonym

Heej :D alltså du är ju fantastiskt bra som gör debuten på 150 som om dom inte ens stod där ;)

MEN mickis du får inte byta från roslagen för att snart kommer loppan i gång å då ska jag också börja tävla igen ! :P. haha nej men seriöst du får inte byta ! :P. Jag ska stata i km dressyr kanske xD

2009-07-01 @ 06:52:30
Postat av: Linnéa

okej så där fanatisk är jag kanske inte så att jag måste skicka flera men den här datan gör inte som jag vill :P.

2009-07-01 @ 06:54:04
Postat av: Jossan

Har du funtat på att dumpa oss mickis?? :o ni borde ju fixa ett elit lag nu när jag snart börjar rida häst me ;)

2009-07-23 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0